Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem że jestem nowy i nie powinienem mącić Koledze w głowie, ale co do chemii do paliwa - dobry zwyczaj kiedy byłem posiadaczem Vectry - środek na wytrącanie parafiny - w sumie 0,5 litra na początku "sezonu grzewczego" na pozbycie się wody z baniaka. Poza tym kilka razy w roku trochę Mixolu (jakoś motor potem "miękko" chodzi :) ) no i 2,0 Dtl 16v w Viki wyleczyłem STP - śmierdzące, czarne bąki i delirka motoru jak ręką odjął...

Pozdrówki.

Rafał

Opublikowano
A w którym miejscu jest ta nagrzewniczka?

 

Do niedawna myślałem, że filtr paliwa ma opcje podgrzewania wstępnego sugerując się wtyczką, ale niestety nie. Tam jest tylko czujnik ciśnienia.

Obiło mi się o uszy, że 2.5d/3.0d mają wstepne podrzewanie paliwa, tylko jakoś znależć tego nie mogę, ale spojrz na el. nr 8: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=13_0801&hg=13&fg=10

 

A może ta widoczna chłodniczka paliwa pełni też rolę podgrzewacza? Przyjrzę się temu bliżej jak się zrobi cieplej.

 

 

PS. Poleć publicznie ten depresator, na pewno się też komuś przyda ta informacja.

Opublikowano
No więc u mnie nie wszystko jest git, ale kiedy za oknem -13 narazie musi tak pozostać :(

 

http://img193.imageshack.us/img193/8605/20101205171555.jpg

 

 

Yaza, z opisu błędu wynika że to nieprzewodząca wtyczka w okablowaniu świec lub walnięty przekaźnik od nich...

Opublikowano
A w którym miejscu jest ta nagrzewniczka?

 

Do niedawna myślałem, że filtr paliwa ma opcje podgrzewania wstępnego sugerując się wtyczką, ale niestety nie. Tam jest tylko czujnik ciśnienia.

Obiło mi się o uszy, że 2.5d/3.0d mają wstepne podrzewanie paliwa, tylko jakoś znależć tego nie mogę, ale spojrz na el. nr 8: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=13_0801&hg=13&fg=10

 

A może ta widoczna chłodniczka paliwa pełni też rolę podgrzewacza? Przyjrzę się temu bliżej jak się zrobi cieplej.

 

 

PS. Poleć publicznie ten depresator, na pewno się też komuś przyda ta informacja.

 

Może rzeczywiście to jest coś co wstępnie podgrzewa paliwo ale pewny to też nie jestem. Warto zwrócić jednak uwagę że dalej jest jeszcze kawałek przewodu a tam zapewne stoi paliwo i może lekko zgęstnieć a to wystarczy do chwilowych problemów.

Nie chcę być odbierany jako gawędziasz co się tylko reklamuje na forum. Mam sklep i handluję min. chemią i z dodatków jak ktoś kocha swój samochodzik to polecam tylko LIQUI MOLY lub MOTULA. Mam w ofercie depresator LM 1L w cenie 55zł, a wystarcza na 1000L paliwa więc nie jest to specjalnie duży wydatek a produkt Made in Germany najwyższa klasa.

Opublikowano

Witam i życzę wszystkiego dobrego w nowym roku.

Rozwiązałem problem nierównej pracy, dwie świece padły. Po wymianie jest równo i przyjemnie :wink:

Byłem trochę skołowany raportem z inpy o sporadycznym błędzie stawiałem na luźne wtyczki, sterownik, a tu proszę....świeczki padły.

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
Witam i życzę wszystkiego dobrego w nowym roku.

Rozwiązałem problem nierównej pracy, dwie świece padły. Po wymianie jest równo i przyjemnie :wink:

Byłem trochę skołowany raportem z inpy o sporadycznym błędzie stawiałem na luźne wtyczki, sterownik, a tu proszę....świeczki padły.

I to jest najczęstsza przyczyna chwilowej, nierównej pracy silnika po odpaleniu na mrozie. Ja też będę musiał zajrzeć do świec bo dziś zauważyłem, że także lekko nierówno pracował przez jakieś 3-4 sekundy. W ubiegłym roku jakoś w styczniu właśnie wymieniłem 2 świece bo były walnięte. Ciekawe ile teraz będzie do wymiany.

Pzdr.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam odświeżę temat.

 

Ja mam wymienione wszystkie świece na BERU i problem pozostał. Inpa nie wyrzuca błędów silnika, wtryski OK, Nowy filtr paliwa...

Czy istnieje taka możliwość, że przekaźnik świec jest padnięty, a program tego nie pokazuje?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ale jeśli przekaźnik świec byłby padnięty to chyba dałby jakiś błąd w INPA?

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem jak to jest w BMW,ale w autach VAG zdarzało się często że przekaźnik dawał sygnał i kontrolka sygnalizowała prawidłowo grzanie świec,a nie wysyłał prądu na świece i świece nie grzały.
ec2Wze6.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

IMO jakby nie grzaly zadne świeczki, to bys jej nie odpalil.

Mozesz wejsc w INPIE w activate i odpalić wszystkie swieczki jeszcze raz. Po przygasnieciu np. oswietleniu wnetrza bedziesz widzial spory pobor pradu, lub jesli masz miernik cęgowy, zmierzyć prad pobierany z akumulatora.

 

Ktos pisal na forum, ze po wymianie ktoregos wtrysku pali mu i pracuje rowniutko.

Moze tez byc tak, ze ktores cylindry nie trzymają kompresji i sie dzieją takie kwiatki do uzyskania żądanego cisnienia oleju. Tak spekuluje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.