Skocz do zawartości

[M40B18] - swap na coś mocniejszego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

może ktoś się orientuje, jak kształtowałyby się koszty ewentualnej operacji tego typu, koniecznie na któryś z 3 silników:

 

***M20B25

***M50B20

***M50B25

 

jakie inne podzespoły kwalifikują się do swapa?

 

czekam na odpowiedzi forumowiczów posiadających jakieś doświadczenie w tej dziedzinie,

 

pzdr

Opublikowano
wrzucaj M50B25.Co musisz kupić.No więć silnik to oczywiste+wiązke silnika+sterownik+skrzynia biegów+całe oprzyrządowanie silnika typu przepływomierz,sonda lambda itd
Opublikowano

dyfer tez ?! rany.

 

ok wiec mamy:

 

***M50B25

***wiązki

***skrzynia

***oprzyrządowanie

***układ wydechowy

***dyferencjał

 

czy to generalnie wszystko?

 

jaki jest koszt zklecenia tego w jedna całość (wraz z wyjęciem tego co już siedzi) ?

 

zakładam, że CAŁOŚĆ chyba przekoroczy 7000,-

zaczynam powątpiewać czy warto byłoby się w to ładować. . :?

Opublikowano
Swap jest zazwyczaj nieopłacalny. Lepiej po prostu kup z takim silnikiem jaki chcesz mieć.
Opublikowano

wiem, że na ogół nie jest opłacalny.

 

jednak łatwiej (i duużo taniej) można kupić 518 w świetnym stanie wizualnym i ogólnie bardzo zadbaną niż te już posiadające mocniejsze silniki.

 

ja właśnie to rozważam.

 

może swap-ując na m20b25 można zrobić to nieco taniej, pomijając sam fakt, że silnik będzie tańszy ?

 

rozumiem, że skrzynia i dyfer tak czy owak trzeba również zmieniać ?

Opublikowano

Za każdym razem masz kupę do zrobienia. Kup i zarejestruj 518 i kup drugą dajmy na to 525, z zagramanicy, nie rejestruj i masz dawcę. Pytanie po co?

Kup 525 z m20b25 i załóż że trzeba w remont włożyć 3-4tys, a za taką kwotę doprowadzisz silnik i resztę do stanu o którym myślisz...

zakładanie, że kupisz silnik i osprzęt w stanie fabrycznym jest lekko mówiąc błędem i prócz swapa możesz dołożyć do reszty kolejne grosiki :mad2:

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
Nie ma co liczyć, że za 900 euro kupi się tzw. igłę. Te auta mają już po parę lat i duże przebiegi. Wystarczy popatrzeć na mobile.de ładne e34 kosztuje naprawdę sporo. Wydając 3000 lub nawet 4000 za 4.0 V8 szkoda by mi było rozebrać takie auto . Lepiej zapłacić akcyzę i mieć oryginał. Jeszcze wyjściem jest kupić Angola mamy wszystko co potrzebujemy za normalne pieniądze.
Opublikowano

Co wy gadacie cala e34 bez blachy kupuje sie za 3 tysie kolejne 3 tysie to robota i graty nowe do silnika :D

I mamy koszta 6 tys a zostaje nam cale auto ktore opychamy za ok 1,5 zl :twisted:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

niestety tylko teoria... ale zgadzam się warto kupić całego dawcę jeśli myślimy o swapie...

ale nie rozumiem po co?????? :mad2: :mad2:

jak już mam 518 ok, kupuję mocniejsze, przekładam a resztę w całości albo na części do żyda...

Ale... nie mam i kupuję słabsze żeby zrobić z niego mocniejsze????? :mad2:

jeśli pomysłodawca nie ma warsztatu/garażu i wiedzy, lub choć zdolności manualnych i sporej ilości wolnego czasu podziwiam pomysł :) Wyjdzie tak taniej i szybciej, że się zdziwi :)

 

PS. oczywiście zakładamy, że 518 jest w idealnym kilkunastoletnim stanie i dawca ma "zajeżdżone" tylko nadwozie, a silnik, osprzęt i reszta napędu stan dobry/wystarczający...

Tylko między nami zajeżdżone to są układy napędowe a blacha w e34 to koszty powiedzmy symboliczne...

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

 

zakładam, że CAŁOŚĆ chyba przekoroczy 7000,-

zaczynam powątpiewać czy warto byłoby się w to ładować. . :?

 

Koszt swapu zależy od wielu czynników: Od tego czy jesteś zaradny, czy będziesz robił sam, itd itp...

Ja np będąc w twojej sytuacji kupił bym świeżo rozbite (z boku lub tyłu)za przykładowo 2500 bo takie często widzę w necie e34 postawił dwa autka obok siebie wyciągnął z jednego wszystko, z drugiego to samo ... wsadził wszystko co potrzebne z dawcy do twojego autka, Kupił nowe świece wymienił filtry, oleje może wydech jeśli by trzeba było i do tego momentu wyszło by jakieś 3500 następnie sprzedał swój silnik z osprzętem oraz rozbitka na części i duużo by mi się zwróciło... a nie ogarnięty kupi osobno silnik osobno skrzynie kompa itd... potem dobrze będzie jak wszystko będzie do siebie pasowało i niczego nie będzie brakowało... Do tego zapłaci kupę kasy mechanikom którzy pewnie odwalą mu druciarstwo i będzie miał same problemy:) Pozdrawiam :)

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
Opublikowano

No to zapomniales o kosztach takich jak:

dobry olej -250zl

plyn chlodniczy- 70 zl z koncentratu

uszczelka pod dekiel zaworow-90 zl

Pompa wody-120-150zl

paski wielorowkowe- 60 zl akurat nie pamietam dokladnie

Sprzegło-450-600zl jak z dwumasem to plus ok 1,3tys zl

Poduszki pod silnik-100 zl

lacznik skrzyni i walu 60-90zl

nowe filtry-250 zl

Wisko 130 zl

Uszczelki kolektora wydechowego pewnie kolo 70 zl

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
z Belgi wyrwie naprawde zadbany egzemplarz za śmieszny pieniądz.Ale wtedy nie warto robić SWAP tylko lepiej rejstrować zagraniczne i tyle

Tylko Francuzi i Rosjanie jeżdżą gorzej od Belgów(znam to z autopsji). To już lepiej ze Szwajcarii. Nawet tuningowane. Tam są rygory drogowe nie pozwalające poszaleć i demolować auto a części muszą mieć wszystkie atesty.

Opublikowano

ok ok, absolutnie wybiliście mi ten pomysł z głowy. pozostaje dalej cierpliwie szukać jakiejś zdrowej e34 już z M50,

 

dzieki.

Opublikowano
No to zapomniales o kosztach takich jak:

dobry olej -250zl

plyn chlodniczy- 70 zl z koncentratu

uszczelka pod dekiel zaworow-90 zl

Pompa wody-120-150zl

paski wielorowkowe- 60 zl akurat nie pamietam dokladnie

Sprzegło-450-600zl jak z dwumasem to plus ok 1,3tys zl

Poduszki pod silnik-100 zl

lacznik skrzyni i walu 60-90zl

nowe filtry-250 zl

Wisko 130 zl

Uszczelki kolektora wydechowego pewnie kolo 70 zl

 

a Czytać potrafisz ze zrozumieniem? napisałem że zapłaciłbym 2500 za auto a po kupnie oleju wymianie filtrów, świec ewentualnym kupieniu tlumika i zrobieniu kilku innych rzeczy wyszło by mi 3500... Czyli wliczyłem 1000zł na te rzeczy... a wymieniając te rzeczy wszystkie które wypisałeś zrobisz już mały remont silnika i jak będziesz chciał taki zrobić to też do tych 7 tysięcy kolegi dopłacisz... więc głupoty piszesz niesamowite... możesz nawet cały silnik z niemiec nowy zamówić jak się uprzesz i też Ci wyjdzie więcej niż 7 koła idąc tym tokiem myślenia...

 

A i jak Ty za płyn chłodniczy płacisz 70zł i kupujesz dobry olej za 250zł to ja sobie chyba sklep z częściami otworzę i będę zarabiał na takich naiwnych:)

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
Opublikowano
ok ok, absolutnie wybiliście mi ten pomysł z głowy. pozostaje dalej cierpliwie szukać jakiejś zdrowej e34 już z M50,

 

dzieki.

No ja Ci mówię że nie przekroczysz tych 7 tysięcy ... dam Ci 100% gwarancji na to i nawet sam Ci to przełoże i sobie jeszcze felgi bbs rc dla siebie za tą kasę kupie :mad2: Naprawdę nie słuchaj ludzi co nigdy czegoś nie robili i piszą głupoty bo znaleźli by się tacy co by Ci napisali że się w 15 tysiącach nie zmieścisz :mad2:

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
Opublikowano
No to zapomniales o kosztach takich jak:

dobry olej -250zl

plyn chlodniczy- 70 zl z koncentratu

uszczelka pod dekiel zaworow-90 zl

Pompa wody-120-150zl

paski wielorowkowe- 60 zl akurat nie pamietam dokladnie

Sprzegło-450-600zl jak z dwumasem to plus ok 1,3tys zl

Poduszki pod silnik-100 zl

lacznik skrzyni i walu 60-90zl

nowe filtry-250 zl

Wisko 130 zl

Uszczelki kolektora wydechowego pewnie kolo 70 zl

 

a Czytać potrafisz ze zrozumieniem? napisałem że zapłaciłbym 2500 za auto a po kupnie oleju wymianie filtrów, świec ewentualnym kupieniu tlumika i zrobieniu kilku innych rzeczy wyszło by mi 3500... Czyli wliczyłem 1000zł na te rzeczy... a wymieniając te rzeczy wszystkie które wypisałeś zrobisz już mały remont silnika i jak będziesz chciał taki zrobić to też do tych 7 tysięcy kolegi dopłacisz... więc głupoty piszesz niesamowite... możesz nawet cały silnik z niemiec nowy zamówić jak się uprzesz i też Ci wyjdzie więcej niż 7 koła idąc tym tokiem myślenia...

 

A i jak Ty za płyn chłodniczy płacisz 70zł i kupujesz dobry olej za 250zł to ja sobie chyba sklep z częściami otworzę i będę zarabiał na takich naiwnych:)

 

Shadow520-dlaczego tak pocisnąłeś z M-technikiem,pytam się [BAD] dlaczego?

Opublikowano

 

Shadow520-dlaczego tak pocisnąłeś z M-technikiem,pytam się [bAD] dlaczego?

 

Nie lubię jak ktoś bajki na forach wypisuje... przykładowo nie znam się czy lepsze auta są w Belgi Holandi czy gdzie tam to się nie wypowiadam... Jak można komuś napisać, że się nie zmieści ze swapem w 7 tysiącach jak za tą kasę dostanie całe kompletne 525 24v i se nawet cały samochód do ostatniej śrubki przełoży... Wkurza mnie to tym bardziej że kiedyś miałem vw jettę a2 coupe z silnikiem 1.3 i też mnie bolało że to "nie jedzie" i też dałem temat na forum vw i tak samo mi takie ceny wywalali że kosmos i że mam sobie odpuścić, że nie da rady... Tylko ze to olałem wstawilem sobie silnik od gti i kolesie w bmw e36 2.5 dostawali na swiatłach i nie wiedzieli co sie dzieje i obalilem te wszystkie mity "obeznanych forumowiczow" Co do kosztów które podałem to można od nich odjąc kasę za czesci ze sprzedanego rozbitka i swoj silnik z osprzetem i wychodzimy tylko troche na minus a mamy mocny silnik i do tego troszke wyremontowany a jak wiadomo m50 są nie do zatyrania... I pytam po co ludziom takie bzdury pisać? Jakby swap kosztował więcej niż auto które ma taki silnik to nikt by go nie robił przecież... Sam będę niedługo wstawiał silnik 2.5 i jakbym przeznaczył na to 7 koła to bym chyba wszystkie śrubki dał do pozłocenia i nie wiem co jeszcze... a i koniecznie koncentrat do chłodnicy za 350zł... nie no żal...

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
Opublikowano
Nie lubię jak ktoś bajki na forach wypisuje... Jak można komuś napisać, że się nie zmieści ze swapem w 7 tysiącach jak za tą kasę dostanie całe kompletne 525 24v i se nawet cały samochód do ostatniej śrubki przełoży...Sam będę niedługo wstawiał silnik 2.5 i jakbym przeznaczył na to 7 koła to bym chyba wszystkie śrubki dał do pozłocenia i nie wiem co jeszcze... a i koniecznie koncentrat do chłodnicy za 350zł... nie no żal...

Napisalem 6 tysi z robota z tymi eleementami co wypisalem, wiec sie gon odemnie :twisted:

Po drugie ja tych swapow M50 zrobilem ze 20, a ty ile??? :norty:

Juz nie bede mowil o ilosci napraw i 7 silnikach zlozonych od nowa w tym dwoch M50B28 :twisted:

 

Otwieraj i dawaj oleje MOTULA 4l banki po 50 zl biore 50 baniek z reki

Teraz ogarnij temat z cyferkami a pozniej sie zal na forum:

M50 potrzebuje 6,5 litra oleju banka 4l od motula to od 110-180 zl a przeciez trzaba kupic dwie

Koncentrat do chlodnic 4l prestona kosztuje 37 zl a tez potrzeba dwoch

A wymiana czesci eksploatacyjnych to nie maly remont a obsluga serwisowa :mad2:

 

Zreszta ile to juz cwaniakow robilo swapy a pozniej mam problem, jak to zrobic itp

Ja przynajmniej wiem ze jak klient odbierze auto to moge zapomniec o nim, bo wiem ze bedzie jezdzic bezawaryjnie :cool2:

A teraz konkretnie gdzie farmazona napisalem ?? :roll:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Ja napisałem żeby nie słuchał ludzi którzy nigdy tego nie robili, w każdym temacie jest pełno osób które wypowiada się na podstawie tego co myśli a nie swojego doświadczenia... dobrze wiem że się tym zajmujesz i nie o Ciebie tu chodziło pozatym uważam, że skoro to Twój sposób na pieniążki to nie jesteś obiektywny:) I ceny nadal uważam za śmieszne:) I napisałem jak ja bym to zrobił przecież... i na pewno wszystko by mi działało nie odwalałbym na sztukę i nie przepłacał za nic...
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
Opublikowano

To pokaz mi ile koztuje olej do M50??? Dawaj tez plyn chlodniczy w dobrej cenie?

BMW to przedewszystkim pasja, pozniej praca tak szczegółowo

I tak nie jestem obiektywny kiedys robilem jak chcial klient sprzeglo stare osprzet stary a pzniej wielkie pretensje ze sprzeglo slizga a silnik sie grzeje a jakis inny duperel :mad2:

Dlatego mam gdzies robote na sztuke, wole zrobic tak by pozniej z duma sie przyznac tak to moja robota :twisted:

I gdzie ja te bajki wypisalem ??

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Chodziło mi o te ceny które podałeś... i o to że napisałem 2500 na auto plus 1000 czesci co dalo 3500 a Ty napisałeś że do tej cecy trzeba doliczyć koszt częsci które już wcześniej wliczyłem... Naprawdę nie chce mi się z Tobą już kłucić... poprostu w moim przypadku taki swap by nie kosztował takiej kasy i tyle...
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
Opublikowano
Oliwy do M50 wchodzi 5.75l, a nie 6.5l

Obie wartosci sa prawidlowe :wink: zaleznie od miski olejowej ale fakt w e34 troche mniej oliwy niz w e36

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.