Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam. Po ok miesięcznej przerwie dziś wsiadłem do e36 i od razu w trase. Przez ten miesiąc śmigałem czymś innym więc od razu poczułem że z bmw coś nie tak. Mianowicie ciężko (szczególnie przy wyższych prędkościach) utrzymać prosty kierunek jazdy. Po prostu muszę prawie cały czas lekko manewrować kierą w lewo lub w prawo żeby auto jechał tam gdzie chcę bo inaczej zjeżdża z toru jazdy!! Dodam że to coś już dawno występowało i chyba stopniowo się nasilało. Tylko że ja uznałem że to wina kolein (opony 225/45/17). No ale aktualnie na co dzień jeżdżę innym autem i dopiero dzisiejsza przesiadka do bmw uświadomiła mi że coś tu chyba nie gra. Macie pojęcie co to może być?

 

__________

Saku!!!! Tytuł!!! Rozumiem, że zapomniałeś z wrażenia ;P /mattiss

Opublikowano (edytowane)
Ja bym stawiał na zawieszenie.Miałem podobny problem przy 120km tez musiałem kontrowac kiera bo autko pływało.Okazało sie ze w tylnim zawieszeniu luzy tulejki pływajace gumy do wymiany.Po wymianie problem znikł :cool2:Pozdrawiam Edytowane przez ŁYSY.BMW.E36
Opublikowano
U mnie na takie plywanie pomogla wymiana sworzni dlugich i krotkich, do tego tulejki na wahaczach i drazki kierownicze wraz z koncowkami. I w koncu jade gdzie chce a nie gdzie mnie koleiny prowadza :cool2: . Ale tak jak kolega wyzej pisze, sprawdz tylne zawieszenie bo od tego tez lubi sobie poplywac w koleinach. Najlepiej wejsc pod auto i sprawdzac luzy. W mojej okolicy na szczescie, takie sprawdzenie na diagnostyce kosztuje zwykle dziekuje i po sprawie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym stawiał na zawieszenie.Miałem podobny problem przy 120km tez musiałem kontrowac kiera bo autko pływało.Okazało sie ze w tylnim zawieszeniu luzy tulejki pływajace gumy do wymiany.Po wymianie problem znikł :cool2:Pozdrawiam

właśnie też bym to obstawiał bo tylny zawias ostatni raz robiłem w 2007 roku, co prawda wszystko wtedy poszło do wymiany no ale to było już ponad 3 lata temu, podjadę na stację niech sprawdzą, dam znać co dalej.

 

Mattiss, tak dawno nie zakładałem nowego tematu że już zapomniałem jakie panują tu zasady ;)

Opublikowano
Ja się zmagam z taką przypadłością że powyżej 120 może 160 jak dodaje gazu do mi ściąga auto na prawo,a jak ujmuje to w lewo...Co to jest powiedzcie mi :twisted:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Ja się zmagam z taką przypadłością że powyżej 120 może 160 jak dodaje gazu do mi ściąga auto na prawo,a jak ujmuje to w lewo...Co to jest powiedzcie mi :twisted:

Dziwny pszypadek ale stawiam na zawieche bo coz by innego jakies luzy :?: na kanał ponacigac zawieszenie i sprawdzic co ja boli.Pozdrawiam :lol:

Opublikowano

Podepnę sie pod temat :D

 

Spadł śnieg :norty:

Od 50km/h lekko pływa mi tył. Można by rzec ze cały czas. Raz lewo raz prawo. Jak dobrze kontruję kiera to pojedzie prosto. Luzu w tylnym zawieszeniu nie mam. Z przodu tylko łączniki stabilizatorów do wymiany.

Z moich obserwacji wynikło ze tylne koła mam ustawione zbieżnie (schodzą się do środka). Czy to może być przyczyna tego pływania na śliskim? :?:

Opublikowano

Na śniegu pływa Ci tył :?: A co w tym dziwnego :?: Mi wczoraj wieczorem pływał tył nawet przy 20-30 :norty:

 

 

Pozdrawiam,

Prawdziwy facet ma wał a nie przeguby :P


Gdyby bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach i jedli dupami :D

Opublikowano
Na śniegu pływa Ci tył :?: A co w tym dziwnego :?: :norty:

 

Pozdrawiam,

 

Dziwne było to ze jechałem cały czas tą samą prędkością. Nie bawiłem sie gazem. A tył ciągle pływał :(

Opublikowano

Ale dzieje się tak tylko na mokrym/śliskim czy suchym też :?:

 

Pozdrawiam,

Prawdziwy facet ma wał a nie przeguby :P


Gdyby bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach i jedli dupami :D

Opublikowano
Na suchym nie czuć. A mokrym też nie. To pływanie tyłu to nie jest tak ze jeżdżę w poprzek, ale czuć ze minimalnie zarzuca. Jak ustawie żeby jechał prosto to w delikatne drgania wpada mi lewa lub prawa strona (słychać drganie w tylnym kole)
Opublikowano
Witam. Po ok miesięcznej przerwie dziś wsiadłem do e36 i od razu w trase. Przez ten miesiąc śmigałem czymś innym więc od razu poczułem że z bmw coś nie tak. Mianowicie ciężko (szczególnie przy wyższych prędkościach) utrzymać prosty kierunek jazdy. Po prostu muszę prawie cały czas lekko manewrować kierą w lewo lub w prawo żeby auto jechał tam gdzie chcę bo inaczej zjeżdża z toru jazdy!! Dodam że to coś już dawno występowało i chyba stopniowo się nasilało. Tylko że ja uznałem że to wina kolein (opony 225/45/17). No ale aktualnie na co dzień jeżdżę innym autem i dopiero dzisiejsza przesiadka do bmw uświadomiła mi że coś tu chyba nie gra. Macie pojęcie co to może być?

 

__________

Saku!!!! Tytuł!!! Rozumiem, że zapomniałeś z wrażenia ;P /mattiss

mam ientyczny problem w z3,letnie koła mam przód 225/45/17,tył 245/40/17 i to jest standardowy rozmiar.Teraz na zimę zmieniłem 205/50/16 przód i tył,i problem ze ściąganiem zniknał jak za dotknięciem czrodziejskiej różdżki.

Na letnich kołach ściąganie i myszkowanie było do tego stopnia uciążliwe że auto "wyczuwało" koleiny prawie niewidoczne,a wyprzedzanie na niektórych drogach to wręcz igranie ze śmiercią bo nie da się utrzymać auta w linii prostej,na zimowych nawet w koleinach można puścić kierownicę i auto idzie idealnie po lini prostej.

A little piece of heaven in my hands
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Po ok miesięcznej przerwie dziś wsiadłem do e36 i od razu w trase. Przez ten miesiąc śmigałem czymś innym więc od razu poczułem że z bmw coś nie tak. Mianowicie ciężko (szczególnie przy wyższych prędkościach) utrzymać prosty kierunek jazdy. Po prostu muszę prawie cały czas lekko manewrować kierą w lewo lub w prawo żeby auto jechał tam gdzie chcę bo inaczej zjeżdża z toru jazdy!! Dodam że to coś już dawno występowało i chyba stopniowo się nasilało. Tylko że ja uznałem że to wina kolein (opony 225/45/17). No ale aktualnie na co dzień jeżdżę innym autem i dopiero dzisiejsza przesiadka do bmw uświadomiła mi że coś tu chyba nie gra. Macie pojęcie co to może być?

 

__________

Saku!!!! Tytuł!!! Rozumiem, że zapomniałeś z wrażenia ;P /mattiss

mam ientyczny problem w z3,letnie koła mam przód 225/45/17,tył 245/40/17 i to jest standardowy rozmiar.Teraz na zimę zmieniłem 205/50/16 przód i tył,i problem ze ściąganiem zniknał jak za dotknięciem czrodziejskiej różdżki.

Na letnich kołach ściąganie i myszkowanie było do tego stopnia uciążliwe że auto "wyczuwało" koleiny prawie niewidoczne,a wyprzedzanie na niektórych drogach to wręcz igranie ze śmiercią bo nie da się utrzymać auta w linii prostej,na zimowych nawet w koleinach można puścić kierownicę i auto idzie idealnie po lini prostej.

 

Hmm, sam nie wiem, zmieniałem w maju opony tylnie, może to przez to, szkoda bo wczoraj właśnie sprzedałem zimówki i nie mam co założyć teraz żeby porównać!! Ale dobrze że piszesz. Dzięki ;)

Opublikowano
. Wymienilem drazki srodkowe na wahachu i tuleje gumowe, zrobilem zbieznosc, przetrzepalem wszystkie amory na trzepakach i dalej to samo. Musze przygladnac sie temu tylnemu zawieszeniu skoro piszecie ze moze miec to wplyw :roll:

 

Zobacz czy nie masz pościnanych krawędzi opony. Ustaw też kąt tylnych kół. Jak tył będzie siedział jak kaczka to nici z wygodnej jazdy zimą.

Opublikowano

Dzisiaj zrobiłem sobie wycieczke po miescie. Masakra :mad2:

Nie dość ze ledwo mieszczę się na jednym pasie ruchu to jeszcze start pod niewielkie wzniesienie kończys ie totalną klapą. Nawet przy arcydelikatnym obchodzeniu się z gazem i sprzęgłem koła kręca w miejscu. Zimówka ładna Dunlopa. Po prostu załamka :cry: To nie jazda, to kara jakaś :cry:

Jak ustawia się zbieżność tylnych kół w sedanie? Koła mocno schodzą mi do osi pojazdu. Musze to poprawić bo auto mogę oddać dopiero za 2 tyg do zakładu zeby zrobili to idealnie.

PS.: Może mi ktoś zapodać fotę jak wizualnie powinny być ustawione koła? Takie zdjęcie od góry żebym widział koło względem rantu nadkola, bo może przesadzam z tą moją zbieżnością :oops:

Opublikowano
tył ustawia się na wahaczu wzdłużnym,tym który mocowany jest do progu.Jednak ustawienie samemu zbieżności to raczej kiepski pomysł,możesz zrobić tak że będzie jeszcze gorzej
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
możesz zrobić tak że będzie jeszcze gorzej

 

powiedzmy ze zrobie to na sznurek tak jak robiłem w poprzednich autach i jakoś jechały prosto-oczywiscie i tak zaprowadzałem do mechaników na ustawianie bo trudno żeby sznurek załatwił sprawę ale przynajmniej poprawiało sie prowadzenie.

Sprawdziłem to względem przedniego koła- prawy tył schodzi sie 4 cm do środka a lewy 2.5 cm.

Opublikowano
powiedzmy ze zrobie to na sznurek tak jak robiłem w poprzednich autach i jakoś jechały prosto.

 

Litości, na sznurek :mad2: :?: :mad2: :?: :mad2: BMW to nie Polonez :mad2: :mad2: :mad2:

A jak masz inne wartości na kołach to masz (pod warunkiem, że auto nie bite) już od ręki odpowiedź......

 

Pozdrawiam,

Prawdziwy facet ma wał a nie przeguby :P


Gdyby bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach i jedli dupami :D

Opublikowano
BMW to nie Polonez :mad2: :mad2: :mad2:

 

Pozdrawiam,

 

no w polonezie to ciężka sprawa gdyby tylne koła schodziły sie do środka pod różnym kątem :lol:

Niemniej nie ruszam bo dzisiaj mam umówionego mechanika na zbieżność :8)

Opublikowano
Ja jakoś daje rade na normalnych oponach,a zima w Szkocji jest totalna. śniegu multum. Magia szpery,i umiejętność prowadzenia pojazdu :mrgreen: ....pojemność 2.5 tez robi swoje. Ruszam tylko z 2ki i najczęsciej bez gazu
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Ja jakoś daje rade na normalnych oponach,a zima w Szkocji jest totalna. śniegu multum. Magia szpery,i umiejętność prowadzenia pojazdu :mrgreen: ....pojemność 2.5 tez robi swoje. Ruszam tylko z 2ki i najczęsciej bez gazu

moja żona też to potrafi,i jezdzi z3coupe. 2.8 ze szperą.Tylko że nie o to tu chodzi.

A little piece of heaven in my hands

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.