Skocz do zawartości

Ustawianie zaworów a brak mocy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Posiadam E-32 730. W ostatnim czasie, byłem u jednego specjalisty aby ustawić zawory bo jeden czy tam dwa trochę chałasowały. Wiem na pewno, że ustawił ssące i wydechy na 0.2 (na dosyć ciepłym silniku)bo sam widziałem jak to robił szczelinomierzem. Na forum przeczytałem wiele o ustawianiu i jedni piszą, że powinno być 0.25 inni 0.3. Po całym zabiegu silnik nie bardzo ma chęć wkręcać się w obroty. Aby przyspieszyć trzeba powoli dodawać gazu bo jak się wdepnie mocniej to tak jakby się dusił. Zaraz po ustawianiu zaworków zatankowałem gaz w miejscu, w którym nigdy nie tankowałem. Czy przyczyną takiego zachowania jest złe ustawienie zaworów czy kiepskiej jakości gaz, który zatankowałem?
Opublikowano

Jeżeli zawory są ustawione za ciasno (za mały luz), to silnik gdy jest zimny zachowuje się wzorowo. Pali na dotknięcie, chodzi równomiernie.

 

Dopiero rozgrzany zaczyna mieć problemy z odpalaniem, nierówno chodzi na wolnych obrotach, ma skłonności do gaśnięcia. Nie rozwija pełnej mocy.

 

Nieładnie, że mechanior "poprawił" fabrykę. Tym bardziej, że jeździsz na LPG, które spala się przy wyższej temperaturze - czyli daje m.in. wyższą temperaturę głowicy. Dlatego przy LPG można nawet spokojnie pokusić się o nieznacznie zwiększenie luzów zaworowych w stosunku do normy fabrycznej, powiedzmy o 0,05 mm.

 

Lepiej, żeby silnik sobie trochę poklekotał zaworami po zimnym rozruchu, niż mocno rozgrzany po pewnym czasie wypalił grzybki zaworów i gniazda zaworowe.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Ssące / wydechowe po 0,25 mm na zimno, najlepiej po nocy, albo przynajmniej po kilku godzinach postoju. Tylko taka regulacja daje gwarancję równego, właściwego luzu na wszystkich zaworach i nie wymaga pośpiechu. Szczelinomierz powinien dać ruszać się z oporem, ale raczej lekkim. Zegarmistrzowska robota. :cool2:

 

Luz zaworów w BMW można też regulować na ciepło, chociaż wtedy są inne wartości luzów. Tyle, że wyjściowa temperatura powinna wynosić +80 st. C. Dlatego tę metodę używa się raczej do szybkiej regulacji luzu w sytuacji awaryjnej, gdy np. jeden, konkretny, namacany ;-) zawór donośnie stuka z powodu za dużego luzu.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Dzięki Stary za radę. Po niedzieli pojadę do tamtego fachowca z reklamacją z samego rana i postawię u niego auto na cały dzień. Do wieczora silnik ostygnie i wtedy niech się bierze za ustawianie.
Opublikowano

Z zaworami ,o ile masz trochę pojęcia o mechanice sam sobie poradzisz .

Reguluj na zimnym i tylko w dolnym położeniu krzywek na wałku a maxymalnym wychyleniu tłoka . Na prawdę prościzna ..nawet możesz się pokusić na 0,25 (ciasno) furka chodzi jak złoto :) [/url]

Opublikowano
Cześć zielony!!! Czemu uwolniłeś się od gazu? Szkoda Ci było silnika czy już zaczęły się jakieś problemy przez instalację? Jeśli ta fotka przedstawia Twoją furkę to muszę przyznać, że kolorek jest rewelka. Ja mam wiśnię metalic. Chociaż nie, metalic to on był póki nie wyblakł.
Opublikowano

Zielony odrzucił LPG jak przeszczep.

 

A ja się czaję na E24 z LPG :!: Cóżem czynię najlepszego :!::!::!:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Zielony odrzucił LPG jak przeszczep.

 

A ja się czaję na E24 z LPG :!: Cóżem czynię najlepszego :!::!::!:

Ty się nie czaj tylko bierz ,a LPG po drodze wyrzucisz :lol:
Opublikowano
Ty się nie czaj tylko bierz ,a LPG po drodze wyrzucisz :lol:

 

Miłość jest ślepa, a małżeństwo to najlepszy okulista. Nie, nie, nie... Najpierw będzie trzepanko na kanale z check-listą w łapie.

Minusów parę ma....

Ale akurat LPG działa bez zarzutu, podobnież jak na Pb95.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

:duh: luz zaworowy w silniku m30 wynosi 0,30mm na ssącym jak i na wydechu!

luz zaworowy reguluje sie na zimnym silniku, w dolnym położeniu krzywki wałka rozrządu! jesli twoj mechanior zrobił ci 0,20 na ciepłym silniku to mas zpodparte zaworki i wystepuje brak mocy, duze zużucie paliwa! proponuje sie wybrac do człowieka który ma pojecie!

Opublikowano
Właśnie o takich niejasnościach pisałem. Jedni mówią, że 0.25 inni 0.30 i bądź tu mądry człowieku. Nic dziwnego, że nawet mechanik nie wie dobrze jak ustawić. Wiem, że każdy ma inne doświadczenia ale jaki powinien być wreszcie ten luz? Jutro mam zamiar podjechać do tego co mi ustawiał ostatnio i muszę mu przecież powiedzieć czego właściwie chcę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie o takich niejasnościach pisałem. Jedni mówią, że 0.25 inni 0.30 i bądź tu mądry człowieku. Nic dziwnego, że nawet mechanik nie wie dobrze jak ustawić. Wiem, że każdy ma inne doświadczenia ale jaki powinien być wreszcie ten luz? Jutro mam zamiar podjechać do tego co mi ustawiał ostatnio i muszę mu przecież powiedzieć czego właściwie chcę.

 

Co to znaczy, że nawet mechanik nie wie???? Właśnie ON powienien wiedzieć, a nie każdy inny użytkownik... Jak nie wie, to pożegnaj się z nim :)

Zawory ustawiaj na zimnym silniku. Na ciepłym nie ustawiasz wszystkich tak na prawdę w tej samej temperaturze (silnik cały czas stygnie i nie jest nagrzany tak samo we wszystkich miejscach po swojej długości).

Ponadto w poprzedniej z silnikiem M20B20 miałem identyczną sytuację. Po "ustawieniu" zaworów na ciepło przez pewnego "speca" straciłem moc... pojechałem do garażu, ustawiłem rano jeszcze raz według książki i było z powrotem ok.

Kai
Opublikowano
jaki powinien być wreszcie ten luz? .

 

heh chyba napisałem po polsku :duh: 0,30mm na ssącym i na wydechu!

zmień mechanika!bo ten to jakiś marny jest, skoro niewie jaki luz ma być np. w bmw. ciekawe jakie luzy ustawia w innych silnikach?? w miare przyzwoity mechanik, który wie co robi, i chce wiedziec co robi i dązy do tego by klijent wracał do niego, posiada tzw. AUTODATĘ w której jest kilka podstawowych informacji na temat danego modelu auta. A jesli twoj mechanik niema takiej mądrej ksiązki, to ja na twoim miejscu nie powierzał bym mu swojego auta. skutki mogą być pózniej przykre!

 

 

PS. przyjedz do wawki to ja ci ustawie zawory!!tel. masz na dole jak by co! pozdro

Opublikowano
Dzis jeszcze nie pojechałem do tamtego specjalisty, chciałem poczekać aż ktoś jeszcze może coś napisze. Z tego co pamiętam poprzednio luz był ponad 0.3.. i autko szło do przodu. Jestem laikiem w tych sprawach (dla mnie ważne jest, że koła się kręcą) i z ciekawości chciałbym zapytać dlaczego tak niewielka różnica(zaledwie 0.1) może spowodować taki spadek mocy? Dzięki mpower01 za zaproszenie do siebie na ustawienie. Dopiero teraz się dorwałem do kompa cały dzień byłem zalatany.
Opublikowano

Luz zaworowy dla silników M20 B20 i B25 to 0,25 ssący/wydech.

Luz zaworowy dla silników M30 B30 i B35 to 0,30 ssący/wydech.

 

Regulacja dokonywana na zimnym silniku, jak już wcześniej opisywana po nocnym postoju. I nie tworzyć ciasnych luzów - szczelinomierz swobodnie ma się wyciągać i wsuwać.

Regulacja musi być dokładna, gdyż skład mieszanki dostrojony jest to takich luzów zaworowych jak podaje producent, w wyniku tego, że otwarcie i zamknięcie zaworu musi wystąpić we właściwym czasie - nie wcześniej i nie później.

W tych silnikach powinna już być hydraulika zaworowa, ale niestety stara konstrukcja silnika nie pozwala na tą modernizację w związku z nowszymi, systemami wtrysku i bardzo dopracowanym programem sterującym

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Luz zaworowy dla silników M30 B30 i B35 to 0,30 ssący/wydech.

 

Regulacja dokonywana na zimnym silniku, jak już wcześniej opisywana po nocnym postoju. I nie tworzyć ciasnych luzów - szczelinomierz swobodnie ma się wyciągać i wsuwać.

Mam silnik M 30 B 30. Ustawiłem zawory po całonocnym postoju na 0,30 mm, powoli i spokojnie( 0,35 nie chce wejść a 0,30 chodzi luźno ) i na zimnym silniku cichutko, a jak tylko złapie temp to filharmonia, że hej.

Wodzik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.