Skocz do zawartości

Demontowanie kolektora ssącego M30 i wtryskiwaczy benz.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Chce zdemontować kolektor ssący w M30 celem wymiany uszczelek (nr 4 na foto):

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/NDUyX3A=.png

 

Śruby pod kolektorem (nr 7) idą łatwo, poluzowałem bez problemu.

 

Na razie mam problem z górnymi śrubami nr 6 ale popsikałem - zobaczymy potem czy puszczą. Pytanie jak dobrać się do dolnych śrub nr 6? Jakie klucze muszę posiadać do tego? Zwykłym płasko-oczkowym 12mm nie da rady :(

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Michael
Opublikowano
Przerabiałem to przy uszczelce pod głowicą. Zaczynając od przodu silnika dojście jest w miare dobre,trzeba wsunąć ręke i klucz oczkowy 12 , tylko ja miałem zdjętą obudowe termostatu. Dalej to klucz nadadkowy, przedłużki i przegub. Zrobić haczyk z drutu i mieć kogoś do pomocy. U mnie brat naprowadzał haczykiem nasadke a ja kręciłem . Nasadka musi być średnia bo duże nie wchodzą między kolektor a śrubę. Pozdro
Pozdrawiam
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Czy na 100% muszę zdejmować termostat? A gdybym miał taki klucz http://www.narzedzia-esklep.pl/images/mini/3a3f6ed64ccc09d4f9226455a0ad0686.jpg to bym nim nic nie zdziałał od góry? Te nasadki to chodzi Ci o takie niskie, takie jak te: http://www.henrix.pl/images/MINIFOTKI/thumbnails/Nasadka6kat.jpg.thumb_100x72.jpg
Opublikowano
Napewno jest leprze dojście bez termostatu i węży. Oczkowym dochodziłem do 4 cylinra a ręke wsuwałem od strony termostatu. chodziło mi o średnice trzpienia przedłużki , są trzy wielkości - średni będzie dobry.
Pozdrawiam
Opublikowano
Napewno jest leprze dojście bez termostatu i węży. Oczkowym dochodziłem do 4 cylinra a ręke wsuwałem od strony termostatu. chodziło mi o średnice trzpienia przedłużki , są trzy wielkości - średni będzie dobry.

 

no i odkręciłem wszystkie śrubki od dołu wszystkie poza 5-ta poszły krótki kluczem płaskim bez zdejmowania węży ale dostęp fatalny. 5-ty grzechotką z przegubem i przedłużka strasznie mało miejsca, grzechotka 1/4 ledwo tam wchodzi 1/2 nie dałbym chyba rady.

 

Jak wyjąć wtryskiwacze?? Chciałem na nich zmienić gumki? Nie mogę wyjąć tej listwy na której są wszystkie elektryczne kable choć wykręciłem imbusy.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Wtyczki na listwie są na metalowe zatrzaski . Ja podważałem delikatnie od pierwszego aż puściły. Może ktoś zna leprzy patent, ale dojście do wtyczek fatalne.
Pozdrawiam
Opublikowano
Wtyczki na listwie są na metalowe zatrzaski . Ja podważałem delikatnie od pierwszego aż puściły. Może ktoś zna leprzy patent, ale dojście do wtyczek fatalne.

 

ale podważałeś zdejmując te zawleczki czy na siłę pociągałeś? U mnie tylko jeden wtrysk wyszedł. Jak już zdejmę ten plastik z kablami (i wtyczkami) to potem zobaczę listwę da się ją wyjąć wtryskiwacze ciężko idą? Masz jakąś metodę?

 

Czy u Ciebie wymiana uszczelek kolektora i uszczelek wtryskiwaczy dała jakiś efekt? Czy miałeś tam lewe powietrze?

Opublikowano
Tak jak pisałem w innym temacie pękły mi dzwignie zaworowe na pierwszym , więc głowica poszła do wyjęcia . Uszczelki ssącego założyłem stare na uszczelniaczu .Wtryskiwaczy nie ściągałem więc nawet nie wiem jak się to robi ale chyba nie jest to trudne bo są na wcisk,trzeba bardzo uwazać na uszczelki. Listwa puściła bez trudu ale delikatnie trzeba to robić . Z tego co wiem to można czymś wcisnąć zabezpieczenia i puszczają ale dojście fatalne. Pozdro.
Pozdrawiam
Opublikowano
Uszczelki ssącego założyłem stare na uszczelniaczu.

Po dobrych zniżkach komplet kosztuje 20 pln więc się nie opłaca :) Ale jak nie ma pod ręką to pech :(

 

U mnie też kiedyś była zdejmowana głowica - nie za mojej kadencji - bo wałek jest nieoryginalny i ktoś chyba też założył używane.

Masz duży OBC? Ile Ci pali auto na benzynie na jałowym? TEST 03

Albo jakie masz czasy wtrysku benzyny na jałowym?

Opublikowano
Założyłem stare bo wydawały się dobre a ten uszczelniasz jest super ,czarny specjalny do uszczelek .OBC mam duży ale nie testowałem ile pali na wolnych .jak się sprawdza czasy wtrysku? Spalanie mam w trasie 11 gazu miasto 18-20 ale często jeżdże po 5 km .Sonda odpięta bo padła a nie mam czasu wymienić.Napewno muszę wymienić 2 wtrysk bo po zgaszeniu silnika kapie benzyna do kolektora więc szukam używki.Pozdro.
Pozdrawiam
Opublikowano

Tak dla ciekawości napiszę ile jest u mnie w teście 3:

 

silnik zimny 3.0 L/H

silnik ciepły 2.5 L/H

 

Silnik M70, może się kiedyś komuś ta informacja przyda.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
OBC mam duży ale nie testowałem ile pali na wolnych .jak się sprawdza czasy wtrysku?

 

Masz odblokowany OBC? Jeśli nie wiesz jak to zrobić to również napiszę; jeśli masz odblokowany to to TEST 03.

 

Czas wtrysku jest proporcjonalny do spalanie na biegu jałowym. Tzn jeśli pali Ci 2.5 litra to czas będzie w okolicach 5 ms a gdyby palił 3 to będzie w okolicach 6 - czas wtrysku na benzynie widać w programie do regulacji gazu.

 

Jest to jakiś sposób na ocenę sprawności silnika.

Opublikowano
w OBC nie działa mi wyświetlacz , ten mały więc nie moge nic sprawdzić . Na desce nie wyświetla takich informacji. Jak naprawie to sprawdze czy jest odblokowany.Pozdrawiam
Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.