Skocz do zawartości

318tds Dziwny hałas - koniec pompy wspomagania?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od niedawna jestem posiadaczem E36 318TDS i zauważyłem że przy maksymalnym skręcie kierownicą w lewo lub prawo wspomaganie pewnie pompa wydaje dziwne odgłosy podobne "strzelania" a przy kręceniu w miejscu "wyje" sprawdzałem czy jest płyn i jest, więc jedyne co mi przychodzi do głowy to właśnie kończąca się pompa ...

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano
Sprawdź czy płynu jest wystarczająco dużo- w korku jest miarka. U mnie było słychać wycie przy maksymalnym skręcie bo było za mało płynu w zbiorniku. Jak dolałem to wyć przestało.
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano
No właśnie jak pisałem płynu jest pod korek chyba że płyn też ma znaczenie a nie mam pojęcia co było wlane wcześniej i może wymiana na nowy by pomogła?
Opublikowano
W Passacie miałem podobny przypadek. Ale przy kręceniu kołami było już słychać okropny, metalowy zgrzyt, jakby były jakieś połamane metalowe elementy. Sprawdź wężyki czy gdzieś płyn delikatnie nie ucieka. U mnie wystarczyło założyć nową opaskę zaciskową na łączeniu wężyka ze zbiorniczkiem płynu i wszystko wróciło do normy. Musiał jakoś tamtędy popuszczać ciśnienie.
Opublikowano
Zlej to co masz i będziesz widział jaki ma kolor, z reguły jest to ATF 220 czerwony i taki też zalej, swoją drogą zawsze przy dokręcaniu kierownicą max w lewo czy prawo słychać oporną pracę pompy i nie powinno się maxymalnie dusić kierownicy bo zabijesz pompę.
Opublikowano

Przechodziłem ten motyw ....wyło i zgrzytało w skrajnych skręceniach kół

i po przeczytaniu kilku farmazonów forumowych ...stwierdziłem ze mam walnięta pompę i jak frajer zamówiłem na allegro używkę i dalej to samo (owszem wymieniony płyn został także).

 

Ręce mi opadły i w końcu pojechałem do fachowca od przekładni kierowniczych ..pokazał mi wszystko co i jak i wytłumaczył, że wycie pompy bierze się tylko z tego że pompa pompuje zapowietrzony płyn. W zbiorniczku wtedy widać, że płyn jest spieniony. Wyje i rzęzi w skrajnych położeniach bo w tych położeniach pompa jest najbardziej wysilona (co ważne: też nie powinno się trzymać kierownicy za długo na max skręceniu bo to dobija pompę nawet przy sprawnym działaniu całego układu)

Jak się układ zapowietrza to gdzieś musi być nieszczelność ...i jak mi Pan powiedział najczęściej nieszczelność przekładni występuje na tym trzpieniu zębatym przekładni kierowniczej ...nieszczelności powstają przez piach i syf, który się tam może dostać w przypadku dziurawej gumy osłaniającej właśnie ten trzpień (dlatego warto kontrolować stan tych gum osłaniających)

finał taki że musiałem regenerować przekładnię ...oddałem starą i włożyli mi regenerowaną ....koszt 800zł

 

...a druga pompa leży w piwnicy na półce i czeka ...ale nie wiem na co ;)

Opublikowano
O oleju do wspomagania to mi wiadomo ze czerwony jest najlepszy jesli auto mialo czerwony to gorszym nie zalewasz tylko czerwony. jak sie myle prosze o sprostowanie, to jest na ten temat taka moja wiedza pozdrawiam

Tu raczej nie stosuje się metody jak z olejem silnikowym "mam pół syntetyk to nie wleje ani syntetycznego ani mineralnego". Płyn do wspomagania lejesz zawsze taki jak ma być i tyle.

Opublikowano
z tego co mi powiedzial mechanik u ktorego auto bylo to ze jest luz na pompie i ze co pokombinuje ale jak cos trzeba wymienic pompe tylko zastanawiam sie ze skoro teraz jest luz to czy przy nowej pompie tez chyba bedzie i cze nie mozna sie tego luzu jakos pozbyc ... ??
Opublikowano
Luz na pompie.... jedyna rzecz na której tam może być luz to łożysko i tylko chyba to można wymienić, podejrzewam że za nowe łożysko + wymiana policzy Ci tyle co za używaną pompę (chyba że sam sobie wymienisz). Pompa wspomagania to dość precyzyjna rzecz, u mnie np było zero luzów, po rozebraniu wygląda na idealną bez jakich kolwiek oznak zużycia a przestała działać w jednej chwili. Lepiej kup używkę jak ma Ci coś w tej grzebać i kroić kasę za to, mi się na allegro trafiła z 99" za 70zł :mrgreen:
Opublikowano
ze wspomaganiem juz sie uporalem a w sumie mechanik :D nie wiem co zrobil oprocz wymiany plynu jakiegos wspornika plus wymiana paskow ale chodzi o niebo lepiej i nie wydaje juz takich dzwiekow przy max skreceniu kierownica ale niestety wyszly dwie inne rzeczy do zrobienia wiec chyba zima na doprowadzenie autka do stanu uzywalnosci zejdzie ale wiosna moja ;)
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.