Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

 

To mój pierwszy post na forum, więc prosze o wyrozumiałość :)

 

Już niebawem będę się przeprowadzał pod Warszawe, a co za tym idzie muszę kupić samochód. Kocham się w e30 od bardzo dawna, a ceny tego cacka jak i części są bardzo korzystne - ogólnie same plusy +

 

Samochód będę kupował zapewne tak za 5-8 miesięcy, ale wczesniej musze zrobić dobre rozeznanie :)

 

1) Który silnik wybrać - 1.6 / 1.8 / 1.8is 16v/ 320 ?

 

*325 odpada - niestety :(

 

Jako, że lubie cieszyć sie dynamiczna jazdą jak a nad dodatek jestem zagorzałym fanem dobrego tuningu, potrzebowałbym dobrego motoru....jednak ogranicza mnie niestety budżet na zakup mocnego modelu, a raczej jego późniejszą ekpsloatacje ( dziennie średnio wyjdzie mi ok 70 km ).

 

Z mojego rozeznania wyszło, że najodpowiednijeszymy byłby 1.8 16 v ( osiągi - dynamika --> miodzio )....jednak one były "dość późno" produkowane( wyższa cena, mała ilość w dobrym stanie ) i tylko w wersji Coupe, a wolałbym 4 dzwiową.

 

Który silnik polecilibyście ?

 

2) Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej na temat zmian po 87 roku - co prócz lamp, zderzakow, skrzyni biegów, zostało zmienione ?

 

3) Jakie są różnice pomiędzy wersją IS, a normalna coupe - pomijajac silnik ;)

 

4) Czego tyczyły modyfikacje M-technica ( bodajże można było spotkać dwie...)

 

5) Czy ktoś z was zmieniał chip'y - jakie efekty, czy warto ?

( czy można je "samemu przeprogramować" czy tylko wchodzi w gre kupno nowego ? )

Opublikowano

Hej jak chcesz miec osiagi to albo IS albo 325 - nic innego nie wchodzi w rachube no chyba ze znajdziesz ladna zadbana ete (do 87 roku) lub superete wtedy mozesz sobie ja wyciagnac na 170-180 kucykow :) a jak to masz opisane na www.e30.de

 

2. Zmieniono bude. wzmocniono ja i polepszono jakosc powloki antykorozyjnej

3. Zadnych - no moze poza dokladka pod przedni pas tzw IS lippe i tapicerki wewnatrz w krate - charakterystyczna dla Is'a

4. Mtechnik I i Mtechnik II - spojlery, wnetrze sportowe, zawiesznie obnizone i utwardzone

5. Jak masz programator to wrzucasz je sobie sam na Eprom i podmieniasz (w nowszych Motronikach). A efekty - tylko hamownia ci powie.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

No to w takim razie będzie 1.8 is 16v :) czas dowiedzieć się czegoś więcej : )

 

1) Czy ten silnik wystepowal tylko w coupe ( gdzies na forum znalazlem, ze byly tez 4 dzwiowe ale bardzo rzadko )

 

2) Silnik 1.8 is 16v, czyli M40...jakie zmiany zaszły ( co jest lepsze, co gorsze ) tak ogolnikowo miedzy tym silnikiem a pozostalymi ?

 

3) Czy ten sam silnik był montowany w e36 ?

 

4) Czy M-technik przypadkiem nie robił też tuningu silnika ? Z tego co analizowalem to wiem ze e36 325, mający moc 170 KM, był podkrecany do 190.

 

5) Jakie sprawdzone modyfikacje 1.8 is 16v byście polecili, ile mozna wycisnąć ?

 

6) Ile pali tak naprawde 1.8is ? a ile 320 ? Jak działaja na gazie ?

 

7) Pytania z innej beczki, czyli te glupie ale dreczace :)

 

- czy e30 coupe mają odchylane tylne szyby ?

- czy były elektryczne dachy ?

- z tylu 1.8is ma zaciski czy bebny ?

Opublikowano
zdecydowanie popieram Sarne :) 318is lub 325. Osiągi 320 i jej spalanie mija się z celem. IS spokojnie objedzie 2.0 w e30. A i nie załamiesz się jej spalaniem.
Opublikowano

318 IS bedzie palil zdecydowanie mniej niz 320i. W E36 ten silnik zostal zmodyfikowany, nieznacznie podniesiono moc (136 KM->140 KM).

E36 318 is palilo mi 7,5 litra w trasie, 9,5-10 w miescie przy srednio ciezkiej nodze.

Ale kultura pracy R6 w 320i jest nieporownywalna z IS-em - po prostu, co 6 cylindrow, to 6 cylindrow. Silnik 2.0 jest rzeczywiscie stosunkowo paliwozerny, ale jezeli chcesz go zagazowac, to nie wiem, czy to bedzie mialo az takie znaczenie.

Z instalacja gazowa uwazaj - podcisnieniowa zabierze dosc sporo mocy, a oprocz tego warto zalozyc ja w warsztacie, ktory ma doswiadczenie w BMW.

Ja przy gazowaniu mojej 318i (silnik M10) tak zrobilem i nie zaluje - i na benzynie i na gazie wszystko jest OK.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Co do gazu to sadze ze na poczatku nie bedzie...moze dopiero pozniej..ale moze...

 

A co jest takiego użekające w pracy 6 cyl silnika:) ?

Opublikowano

Co do dzwieku to się zgodze w 100% :) jest piękny, chociaz V8 fajnieszy :D

 

Ale co kryje się za tą kulturą pracy poza dzwiekiem :) ?

 

p.s

 

brumbrum...cudo :)

Opublikowano

No jak by Ci tu powiedziec... brak drgan przy wkrecaniu sie na obroty - ale to zupelnie nie oddaje tego, o co chodzi ;).

Po prostu przejedz sie 320i i 318is-em, sam zdecydujesz, czy roznica w kulturze pracy jest az tak wazna, czy nie.

Jak do tej pory z klasycznych silnikow najlepsza kultura pracy maja V12 i wlasnie R6 (nie mowie oczywiscie o silnikach Wankla czy w ukladzie boxer).

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

:) Hmmmm no to ja chyba sie zdeduje na Bmw e30 V12 :)

 

Pytania ( odnośnie 1.8 is ):

 

1) Czy silnik 1.8 is wystepowal tylko w coupe ( gdzies na forum znalazlem, ze byly tez 4 dzwiowe ale bardzo rzadko )

 

2) Silnik 1.8 is 16v, czyli M40...jakie zmiany zaszły ( co jest lepsze, co gorsze ) tak ogolnikowo miedzy tym silnikiem a pozostalymi ?

 

3) Czy ten sam silnik był montowany w e36 ?

 

4) Czy M-technik przypadkiem nie robił też tuningu silnika ? Z tego co analizowalem to wiem ze e36 325, mający moc 170 KM, był podkrecany do 190.

 

5) Jakie sprawdzone modyfikacje 1.8 is 16v byście polecili, ile mozna wycisnąć ?

 

6) Ile pali tak naprawde 1.8is ? a ile 320 ? Jak działaja na gazie ?

 

7) Pytania z innej beczki, czyli te glupie ale dreczace

 

- czy e30 coupe mają odchylane tylne szyby ?

- czy były elektryczne dachy ?

- z tylu 1.8is ma zaciski czy bebny ?

Opublikowano

odpowiedzi:

1.w e30 tylko coupe.

2.jest to silnik m42.dwa walki

3.tak

4.w e30 nie robil.moc standart 139koni.(140)

5.is pali okolo 9-10 a 2.0 powyzej 11-12l benz (zaznacze ze is ma porownywalne przyspieszenie do 325 a 320 tak jak 318 wiec najwieksza porazka w e30)

z innej twojej beczki wszystko zalezy od wyposazenia.mozesz mic to co napisales.

Opublikowano

Odpowiem Ci tak miałem przez ostatnie pół roku około 15 e-30 różnych wersji silnikowych .Polecam ci w Twojej wersji 320 i ,wystrzegaj się IS ,a bo znalezienie dobrego silnika w tej wersji to jak szukanie igły w stogu siana .Części do IS są kilkukrotnie droższe niż do innych silników .A już wczesniej zostało napisane że klang R6 nie może się równać nawet do IS .

Silniki sześciocylindrowe nie są tak wyżyłowane a zatem mają większą żywotność .

A myślałeś nad 2,5 eta :cool2:

Opublikowano

jeśli chodzi o E30 to polecam tylko 325i czyli rasowe R6 i 171 KM (320i pali więcej i ma gorsze osiągi , nie tylko od 325 jak juz wcześniej przedmówcy napisali) albo poprostu idz na całość i wybierz E30 M3 :mrgreen:

a co do instalacji gazowej to odradzam, silnik BMW + GAZ = śmierć silnika w wydłużonym czasie, a jak bardzo chcesz gaz to mogę swoją instalacje wymontować (jest jeszcze na gwarancji) i Ci sprzedać :mrgreen:

Opublikowano

Jęzeli stac Cię na 320i to stać i na 325i bo pali dokładnie tyle samo i to jest najbardziej racjonalny wybór jeżeli chodzi o e30. Jeżeli jednak chesz zrezygnować z bardzo wysokich osiągów a zaoszczędziś nieco na paliwie to na druigm miejscu jest 318is. Ma on osiagi takie jak 320i a nie 2,5 jak napisał błędnie ktoś wczesniej.

 

pozdro

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Opublikowano
Pozostaje tylko kwestia wysokości składki OC, która jak wiadomo zależna jest od pojemności silnika:mrgreen: , czyli w myśl polskiej ideii rządzących, im większa pojemność tym więcej będziesz bulił obywatelu (zdzierstwo, wrrr)
Opublikowano

Miałem przyjemność jechać 1200km z Niemiec najpierw swoim e30 320i, a tydzień później 1000km e30 318is które sprowadzałem dla szwgra..

 

Wrażenia:

318is jest szybszy, mniej pali, ale m42 jest na łańcuchu, a co za tym idzie słychać taki dziwny dźwięk, średnio przyjemny dla ucha...

Isa trudniej trafić ze wspomaganiem, czy też panelem check, w 320i był to w zasadzie standard.

Spalanie.. hmm.. w trasie 318is spalił ok 8 Pb, 320i ok 10.

 

Według mnie co byś nie wybrał z tych dwóch modeli to będziesz zadowolony- ja wybrałem 320i i :D

 

P.S.

Gazu nie zakładaj, bo na gazie to się gotuje a nie jeździ ;)


Pozdrawiam

Pułkownik Zuber

Opublikowano
Miałem przyjemność jechać 1200km z Niemiec najpierw swoim e30 320i, a tydzień później 1000km e30 318is które sprowadzałem dla szwgra..

 

Wrażenia:

318is jest szybszy, mniej pali, ale m42 jest na łańcuchu, a co za tym idzie słychać taki dziwny dźwięk, średnio przyjemny dla ucha...

Isa trudniej trafić ze wspomaganiem, czy też panelem check, w 320i był to w zasadzie standard.

Spalanie.. hmm.. w trasie 318is spalił ok 8 Pb, 320i ok 10.

 

Według mnie co byś nie wybrał z tych dwóch modeli to będziesz zadowolony- ja wybrałem 320i i :D

 

P.S.

Gazu nie zakładaj, bo na gazie to się gotuje a nie jeździ ;)

 

Zgadzam się .

 

Bmw to nie tylko osiągi ale także niepowtarzalny charakter a charakter to nie tylko wygląd ale i brzmienie które w przypadku jakiegokolwiek R6(na korzyść przemawia tutaj również trwałość ) Bmw jest o niebo lepsze od R4 .Może ies jest szybszy i co z tego ??

Każdy ma inne podejście do tematu .

 

Pytanie było który model wybrać 316i , 318i, 318is ,320i?? Więc odpowiedź jest prosta –ostatni .

Opublikowano

poprawie wypowiedzi poniewaz mialem juz i isa i 2.0 a mam 2.5 wiec:

318 is do setki mialem okolo 8.6

320 mialem okolo9.5

325 mam okolo 8.5

a spalanie na benzynie:

318 is okolo 9l (140KM)

320 okolo 12l (130KM)

325 okolo 12l (170KM)

 

czesci do wszystkich modeli kupuje nowe w warszawskich malych sklepikach i nie ma roznicy w cenach.

wiec :

1. 325i

2.318is

3.320i

pozdrawiam

Opublikowano

"poprawa" poprzednika wymaga poprawy ( tez miałem/mam te wszystkie auta) :)

 

oto dane fabryczne przyspieszeń mocy:

318is 9,9 s - 136 KM

320i 2 drzw. 10,2 s - 129 KM

325i 2 drzw. 8,3 s- 170 KM

 

zgadzam sie z doświadczeniami kolegi odnośnie średniego spalania w cyklu mieszanym przy raczej lekkiej nodze, u mnie to odpowiednio 10 i 13 (troszke cięższa noga chyba).

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Opublikowano
A proszę mi powiedzieć (pytanie do znawców :) ) czym IS różni się od innych wersji poza silnikiem i przednią podkładką pod zderzak ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.