Skocz do zawartości

320d Compact - Świecące kontroli ABS, ASC, hamulec ręczny.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, od kilku miesięcy dołączyłem do szczęśliwych posiadaczy BMW :8)

Od paru dni występuje w moim samochodzie problem z kontrolkami ABS, ASC oraz hamulca ręcznego.

Gdy przejadę około 20-30km (samochód jest zagrzany) zapalają się wyżej wymienione kontrolki,

kiedy wyłączę auto i ponownie zapalę auto- są zgaszone i po chwili znów świecą. Problem nie pojawia się na krótkich dystansach gdy samochód nie zdąży się dobrze zagrzać. Początkowo myślałem, że jest to wina czujnika ABS, auto było podłączone pod komputer u dwóch różnych mechaników i komputer wykazał za każdym razem jako błąd spadek napięcia w instalacji do chyba około 10V (drugi mechanik stwierdził że sterownik ABS jest do wymiany).

Co to może być za przyczyna i czy to może być sterownik?

 

Dzięki za rady,

Pozdrowienia dla wszystkich.

Opublikowano
Próbowałeś odłączać AQ na 15min?? Albo spróbuj tym sposobem [może zadziała]: wsiadasz do auta, kluczyk na "2", wciskasz pedał hamulca na 30 sekund. Powinny zgasnąć... jeśli nie to może coś z wiązką[??]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stan akumulatora, najlepiej zmienic jak ma parę lat lub od nowości auta, + lekko niewłaściwy bądź zakłócony zabrudzeniami odstęp od koła polowego do sensora abs -może łożysko z przodu w kole? auto nie robi cicho "łupłupłupłup" w ostrych łukach? taka dygresja, ale baterię lepiej zmienic, tym bardziej przed zimą
Opublikowano

Cześć, na początku dzięki za wszystkie porady.

Jeśli chodzi o poradę kolegi yoshimura01 to jeśli świecą mi te kontrolki i wyłączę auto, to po ponownym uruchomieniu one przez jakiś czas nie świecą (aż nie przejadę znów około 5-10km na ciepłym silniku), więc nie sprawdzę nic tym sposobem z pozycją II kluczyka, ale jeszcze raz dzięki za pomoc.

Natomiast sugestia kolegi H_A_R_T mnie zaciekawiła- jeżeli chodzi o akumulator, ponieważ wygląda,

że akumulator jest w samochodzie od nowości (czyli 8 lat), tylko mam pytanie, czy w czasie jazdy akumulator może się rozładowywać i podawać niższe napięcie do sterownika ABS, bo normalnie autko zawsze pali "od kopa".

I jeszcze jedno pytanie, czy jest to możliwe, ze sterownik ABS padł (tak sugeruje mechanik), przecież chyba jeśli by się zepsuł, to ciągle by świeciły kontrolki, a nie raz na jakiś czas (a na krótkich dystansach- około 5km jak silnik jest zimny w ogóle nie świecą).

 

Jeszcze raz dzięki za porady w temacie i czekam na dalsze propozycje :8)

Pozdrawiam wszystkich.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 lat bateria... no to z gatunku rekordów, już na trzecią powinieneś zmieniac, co do kontrolki to jeżeli np masz tak, że po starcie kontrolka gaśnie i zaraz po ruszeniu się zapala a potem gaśnie różnie od 30m - 3 km później to znaczy że centralka abs musi się niejako nauczyc od nowa o czujnikach - są różnice, dlatego po każdym przypadku gdy np zmienimy sensor bez kasowania błędów auto przez pewien czs może jeszcze wariowac odnośnie kontrolki, jeżeli nic nie ruszałeś z kołami - cokolwiek, nawet jakieś klocki czy coś, coś się mogło już tam zmienic - no ale jak nie ruszałes to takie same historie dzieją się w autach z 8-letnią baterią i tu się nie silę na ironię znam taki przypadek, w końcu auto przestało odpalac po 5 min postoju z całym oświetleniem w środku i właściciel kupił nowy - o kontolce zapomniał, chyba raz jeszcze po zmianie zaraz się zaświeciła na chwilkę, także może...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.