Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

troche szperalem ale nie znalazlem nic konkretnego. Najprawdopodobniej czeka mnie wymiana króćca wody z tylu od strony grodzi silnika. Niebardzo wiem czy da sie to wykonac we wlasnym zakresie bo na moje oko dostepu od gory do tego króćca nie ma. Nie bardzo sie orientuje jak sie do tego zabrac, mam tylko nadzieje ze nie jest konieczne wyciaganie silnika z auta aby go zmienic. Moze ktos juz to robil i moze sie podzielic swoimi uwagami w tej kwestii.

 

Pisze o wymianie tego króćca bo od kilku dni zauwazylem znaczny ubytek plynu, z przodu wszystko szczelne, nagrzewnica ok, uszczelke mechanik wykluczyl, a co najlepsze plyn leje sie po skrzyni i to nie zawsze, czasem kilka dni po nocy jest plama ok 5 cm srednicy a znow innym razem po godzinie jest plama okolo pol metra srednicy. Zauwazylem ze im mniej km zrobie tym bardziej plyn sie leje. Mechanik po ogledzinach wykluczyl uszczelke pod glowica bo weze miekkie, olej czysty, plyn tez, auto kopci minimalnie ale przy tem ok 5+ to norma. Pech chcial ze akurat jak mechanik ogladal auto to ani kropla z samochodu nie uciekla. Samochod odpala normalnie, pracuje rowno.

Wdzieczny bede za kazda sugestie

Opublikowano

Kolego JAK CI CIEKNIE TO SPRAWDZ JESZCZE od tyłu silnika. Na głowicy przy nagrzewnicy jest tam taki plastykowy króciec do którego dochodzą dwa przewody. Są też dwa lub trzy dochodzące go nagrzewnicy. To wszystko w tamtym miejscu. Sprawdz tam. Dostemp do tego krućca pod kolektorem mozliwy jest od doły albo wywalić kolektor. Drógi pomysł jest chyba lepszy. Delikatnie trzeba wkładac tek króciec.

 

Koszt tego króćca w BMW FUS WARSZAWA to ok 43zł Tak ja płaciłem.

Opublikowano
dzieki za zainteresowanie. Ten dluzszy króciec z boku juz sprawdzalem i tam jest suchutko, wiec obstawiam ze to ten za silnikiem, albo ktorys waz sparcial ale coz dopiero jutro sie za to zabiore o ile od góry da rade cokolwiek zobaczyc bo na kanal musze poczekac pare dni
Opublikowano

Witam

Dzis rano dolalem plynu, odpowietrzylem auto i hmmm ani kropli wycieku. Na wolnych obrotach nic przy 4 tys pojawia sie kropla na króccu z boku silnika nad filtrem oleju. Zamowilem go i jutro wymiana. Z tylu ani sladu wycieku po przejechaniu 50 km stan plynu ok wszystko suchutkie. Sam nie wiem jakim cudem dwa razy w ciagu tygodnia mi wywalilo ten plyn i co ciekawe po skrzyni biegów. Nie pozostaje nic innego jak obserwacja i szukanie w momencie kiedy akurat zauwaze plame pod autem. Na sucho to chyba szukanie igly w stogu siana :mad2:

dzieki za zainteresowanie jak znajde przyczyne wycieku napewno dam znac skad to sie leje

Opublikowano

Witam

 

Przerobiłem wymianę króćca z tyłu głowicy w M43TU - króciec 32zł w ASO plus oring. Mój był dosłownie wyżarty przez stary płyn chłodniczy. Prosty sposób, żeby sprawdzić, czy stamtąd cieknie to wsadzić tam rękę i pomacać wokół króćca - jeśli będziesz miał na palcach biały nalot z płynu chłodniczego, to wiadomo. Skrystalizowany ślad po płynie na prawym boku skrzyni biegów, to kolejny objaw. U mnie króciec był do wyrzucenia, tak był zjedzony. Ten wpust króćca, który wchodzi w głowicę praktycznie nie istniał - jego resztki musiałem wygrzebać stamtąd delikatnie, żeby nic nie wpadło do środka. Co do samej wymiany, to na kanale nie będziesz miał żadnych problemów. Na upartego można to zrobić od góry, ale z dołu lepiej widać i na kilku przedłużkach bardzo dobrze się kręci. I tak od góry będzie trzeba ściągnąć odmę z pokrywy zaworów (jest w jednym "rękawie" z wężem od wody) oraz opaski z węży odkręcić (w żadnym wypadku nie odkręcać przy króćcu, tylko na drugim końcu węży - znacznie ułatwia to pracę!!!).

Wspominasz też o króćcu, który wchodzi w głowicę nad filtrem oleju. Wymieniałem jego uszczelkę - do kupienia w ASO za 10zł. Moja była w fatalnym stanie i niedługo zaczęłaby puszczać. Wymieniłem też uszczelkę termostatu (10zł ASO), bo spod niego zaczęło już lać. Jest to klasyczny zestaw uszczelek w M43, których wymiana jest nieuchronna, jeśli poprzedni właściciel nie pilnował wymian płynu chłodniczego. Stary płyn z upływem czasu staje się bardzo żrący, nie mówiąc o utracie swoich pierwotnych właściwości.

Ja wymieniłem wszystkie te uszczelki za jednym zamachem przy wymianie płynu chłodzącego, żeby uniknąć niespodzianek na przyszłość.

Polecam też dla pewności nałożyć niewielką ilość silikonu czarnego Reinz po obwodzie na krócce, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek i robienia tego samego po pięć razy.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

witam

mattiss, dzieki za wyczerpujace porady jutro zabieram sie za wymiane króćca i uszczelek, z tego co sie zorientowalem to uszczelke pod termostat dostene tylko w serwisie, wiec bede musial poczekac pare dni na przesylke, ale tak jak radzisz lepiej zrobic to za jednym zamachem.

Opublikowano

witam

jestem juz po wymianie kilu rzeczy,a mianowicie króciec z tylu głowicy, króciec z boku i dodatkowo wymienilem uszczelke pod termostatem. Teraz tylko obserwowac czy plyn nie ucieka a jesli jeszcze bedzie sie gdzies ulatnial to pozostaje wymiana chlodnicy. Cena owych czesci wcale nie wygórowana krócce to koszt 32 i 43zł uszczelka pod termostat 11 ceny z autoryzowanego serwisu we wrocławiu

Opublikowano
jeszcze jedno male pytanie, czy moze mi ktos powiedziec jaki nr na korku powinien byc w M43 1,6 u mnie jest 200 i dzis zauwazylem ze po wylaczeniu auta weze byly twarde i znow lekki ubytek plynu w zbiorniczku :mad2: :mad2: . Juz rece opadaja bo na uszczelke pod glowica to mi to wogole nie wyglada a jednak gdzies sie zapowietrza albo plyn spiernicza. Po wymianie króccow dolalem prawie 5L odpowietrzalem dwa razy, ogrzewanie dziala normalnie temp. trzyma milimetr przed pionem. Moze mam nie taki korek i zbyt mocne cisnienie mi robi juz nie wiem o co chodzi :mad2:
Opublikowano

Dobry masz korek. 200 ma być. Dolałeś trochę - i co z tego. Daj mu się odpowietrzyć i nie zaglądaj tam tak często już! Układ ma coś ponad 6l więc już dużo nie wlejesz.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
mattiss dzieki za zainteresowanie. Ja tam czesto nie zagladam ale u mnie to musi byc wszystko na swoim miejscu. Jak mi gdzies plyn spierdziela to szukam az znajde, wczoraj wymienilem oringi na dwururce bo dziwnie z podszybia mi plyn sie lal i w srodku slodziutka niebieska woda pod dywanem :mrgreen:. Moze juz na tym sie skonczy :D Nagrzewnicy nie ruszalem bo wyrazie wywalalo plyn po dwururce i po scianie grodziowej. Mysle ze gdyby do tego nagrzewnica ciekla, to raczej mialbym tluste szyby i wode w nawiewach, a tam sucho:). Ale co tam jak bylo szczelne to musi byc. W koncu tylko ludzie skonstruowali to cacko wiec i czlowiek jest w stanie je zreperowac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.