Skocz do zawartości

528i M52 - Układ chłodzenia, czy tak powinno być??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dodam na wstępie, że nie mam problemów z układem chłodzenia ale po przeczytaniu kilku postów z tego tematu próbowałem wczoraj tak bardziej z ciekawości sprawdzić czy nie mam zapowietrzonego układu.

Zrobiłem tak jak piszą forumowe instrukcje czyli temperatura na +32 i uruchomiłem wentylator na 1 (najwolniejszą) prędkość.

Po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego poziom płynu zaczął się podnosić aż pod sam korek. ???

Następnie odkręciłem odpowietrznik przy termostacie i nie wydobywało się ani powietrze ani płyn, taka sama sytuacja jak odkręciłem odpowietrznik przy zbiorniczku. ???

Pozakręcałem wszystko, odpaliłem i przejechałem 2km. Nie gasząc silnika odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego, a tu poziom płynu był ciągle bardzo wysoki (czyli pod korek tak jak go zakręciłem), ale zaczął szybko opadać do normalnego poziomu i na wciąż odpalonym silniku sprawdziłem strumień przelewowy płynu w zbiorniczku i wydaje się, że jest taki jak powinien czyli jednostajny i maleje lub rośnie w miarę zmiany prędkości obrotowej silnika. Jedynie zastanawiają mnie wolne obroty, płyn wypływa delikatnie spływając po ściankach zbiornika wyrównawczego.

Na wciąż pracującym silniku odkręciłem odpowietrznik przy zbiorniczku i zaczął się wylewać płyn, czyli wydaje się ok.

Sprawdziłem później w Etzoldzie i ogólnie w przypadku silnika M52 opisuje trochę inaczej odpowietrzanie niż opisy tu na forum, ale już nic nie kombinowałem wg jego metody.

Dodam, że mam LPG i nie wiem czy to wszystko uznać za prawidłowość przy moim silniku (528i - M52). Od założenia instalki LPG przejechałem już 6000km i żadnych problemów z układem chłodzenia nie zauważyłem pomimo wyjątkowo gorącego lata, nie ma ubytków płynu. Wskazówka temperatury nigdy nie odchyliła się w prawo od pionu.

Proszę o jakieś merytoryczne komentarze, choć i tak na razie nie przewiduję nic "naprawiać" żeby nie stworzyć sobie na siłę problemów.

 

P.S. Założyłem nowy post, bo podpinając się pod inny nie uzyskałem żadnych informacji w tym temacie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli poziom płynu rośnie w zbiorniczku to jest źle.

A Etzolt nie jest taki głupi jak go się uważa i odpowietrzyć akurat potrafi :wink:

 

odkręciłeś na odpalonym odpowietrznik przy zbiorniczku i to samo trzeba było zrobić z odpowietrznikiem na obudowie termostatu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

mały błąd - po zrobieniu MAX temperatury wyłącz zapłon bo pompka elektryczna robi niepotrzebne zamieszanie

przez nią wahał Ci się poziom płynu

no i na gorącym nie ruszaj ani odpowietrzników ani korka

Opublikowano
mały błąd - po zrobieniu MAX temperatury wyłącz zapłon bo pompka elektryczna robi niepotrzebne zamieszanie

przez nią wahał Ci się poziom płynu

Etzold w takim razie nie ma racji bo nic nie pisze o wyłączaniu zapłonu, a jeśli chodzi o pompkę to wspomina tylko silnik M62. Zresztą w opisach odpowietrzania na forum też nie ma nic o tym, a wręcz pracująca pompka ma powodować strumień cieczy wypływający do zbiornika wyrównawczego...????

 

 

no i na gorącym nie ruszaj ani odpowietrzników ani korka

chodzi tu o względy bezpieczeństwa czy są jakieś inne przeciwwskazania??

 

Mam jeszcze pytanie jeśli chodzi o węże gumowe do chłodnicy, który jest dopływowy, a który jest odpływowy?? Mam ewidentnie problem z termostatem bo dzisiaj jechałem w trasie i temperatura spadała do 65stC i chcę sprawdzić kiedy zaczyna przepuszczać.

I tak wogóle czytając to forum to chyba jakaś norma lub fatum te padające termostaty w BMW??

Bo przyznam szczerze, że od czasów Skody 120L mojego ojca, to użytkując później inne samochody zapomniałem o czymś takim jak np. niesprawny termostat, przegrzewanie się i tym podobne problemy z układem chłodzenia. A tutaj wygląda na to, że chyba każdy użytkownik miał problemy z termostatem, całe szczęście, że problemy dotyczą głównie za wcześnie otwierających się lub niecałkowicie zamykających się termostatów a co za tym idzie niedogrzewaniem silnika a nie jego przegrzewaniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.