Skocz do zawartości

[E46] M47 wibracje na wolnych obrotach-czy to wina rozrządu?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Głównym problemem w mojej beci są wibracje na wolnych obrotach.

Podłączyłem małego kompa z INPĄ i zrobiłem kilka screenów.

Można je obejrzeć tutaj:

http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=370122216

Mam nadzieję, że uda Wam się je obejrzeć i wypowiedzieć się na ich temat.

Znawców tematu prosiłbym o podpowiedź od czego zacząć by wyprostować problem trzęsącego się samochodu.

Najbardziej mnie martwią wartości Spritzbeginn Soll; Spritzbeginn 1st i Luftmasse tym bardziej, że przepływka jest nowa i wgrywałem nowe mapy w serwisie boscha. Zastanawiam się też wpływ mogą mieć błędy glow device, coolant temperature heater i exhaust-gas recilculation-controler na pracę silnika.

Opublikowano
Pytaj się na forum e46 tam ci pomogą, a teraz ja powiem ci tak odpinaleś zawór EGR?? jak nie sprawdź przewody podciśnienia do niego i elektrozaworek sterujący nim to odnośnie 1-szego błędu. Co do 2-giego to awaria podgrzewacza płynu chłodniczego, ostatnio to miałem i problem został przeze mnie rozwiązany poszukaj wątek po nazwie błędu w dziale e46. A ostatni to błąd świec żarowych, przy niskich temp jeśli świece nie grzeją silnik będzie się bardziej trząsł, będzie głośniejszy. Samo odpięcie bądź nie działanie zaworu EGR powoduje, że silnik chodzi głośniej i ma wibracje. Jednak skoro tak strasznie wibruje to sprawdź poduszki pod silnikiem - wymiana zwykle pomaga, stan koła pasowego, w ostateczności dwumas. Ale na pewno usuń usterki wskazane przez komputer!!!! Aha to co zaznaczyłeś strzałeczkami to jest kąt wyprzedzenia wtrysku inny będzie gdy silnik ciepły inny gdy zimny dlatego się zmienia.
Opublikowano

Odłączałem egr i może to dziwne ale samochód wydawał mi się słabszy.

Samochodem trzęsie niezależnie od temperatury .

A trzęsienie pojawiło się po wymianie koła pasowego na wale jakieś pół roku temu. Przy tejże wymianie niefortunnie przestawił się zapłon. Mechanik ustawiał go kilka dni. Kiedy pojechałem po odbiór auta mechanik powiedział, żebym sprzedał to auto. Auto ładnie odpaliło ale zaczęło trząść całą budą. Zapytałem co to a on na to że to diesel. Jako że nie miałem więcej argumentów zabrałem auto i tak już zostało. :mad2:

W związku z powyższym chciałbym się dowiedzieć czy kąt wyprzedzenia zapłonu powinien spadać poniżej zera na ciepłym silniku.

A jeszcze takie pytanie czy nie dałoby się tego kąta zniwelować komputerem wprowadzając jakiś offset albo coś ?

Opublikowano

Tu masz jak u mnie to wygląda, ale silnik nie był ciepły:

http://img836.imageshack.us/img836/2166/inpa.th.jpg

Zauważ, że po lewej jest to czego komp oczekuje, a po prawej to co zmierzył czyli wychodzi na to, że ma co chce. Dodatkowo masz tutaj linki do 2 filmików które robiłem jak mi przepływomierz szalał i były słynne odpływy mocy:

ale na nich chyba silnik też nie był jakoś strasznie nagrzany.

Opublikowano

Dzięki

Z tego co widzę to może i u mnie jest podobnie. Muszę sprawdzić jakie u mnie są wartości przy 73 stopniach Celsjusza.

Nie chciałbym nadużywać Twojej pomocy, ale może mógłbyś sprawdzić na całkowicie nagrzanym silniku i zapisać oba screeny - z wartością przepływki też.

Ja nową przepływkę bosha kupiłem jakieś pół roku temu. Widoczna była poprawa ale dopiero po wgraniu nowego programu w serwisie bosha.

Teraz też wydaje mi się, że z mocą nie jest źle ale zastanawiają mnie te odczyty.

Jeden mechanik mi mówił mi, że w serwisach boscha tylko adaptują przepływkę ale mi chyba zrobili co trzeba bo po wyjechaniu od nich zauważyłem znaczną zmianę. Poza tym ich praca trwała jakąś godzinę może więcej, a z tego co wiem to sama adaptacja to kilka sekund.

Możliwe żeby nowa przepłwka już padła?

Opublikowano
Jeśli masz dostęp do kabelka i DIS-a to zrób sobie test przepływki ja tak robiłem i wyszło, że nowy ale zamiennik oszukiwał lecz na wysokich obrotach tylko. Tu masz mój wątek http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=133595 na ostatniej stronie jest test przepływki w DIS-ie zobacz jak to wygląda i jak to było u mnie. Auto w ogóle nie kopciło tylko troszkę moc odpływała czasami. Postaram się jak najszybciej dać ci dane przy nagrzanym silniku.
Opublikowano

I tu będę miał problem bo mój laptop jest stary jak świat i pewnie nie udźwignie disa :( ale może coś wymyślę.

Teraz z kolei włożyłem oryginalną przepływkę bosch, bo te mniejsze wibracje na podróbie były tylko złudzeniem.

Muszę tylko sprawdzić nr tej przepływki bo nie jestem pewny czy sprzedali mi odpowiednią.

Dziś zauważyłem, że jednak na zimnym silniku jest lepiej ale to może dlatego, że obroty są lekko podwyższone.

Mam mieszane uczucia do tego samochodu.

Będę Ci wdzięczny jeśli sprawdzisz jak jest u Ciebie na nagrzanym silniku.

A co do tych przerw przy przyspieszaniu to zauważalne były one przed wgraniem nowych map. Od momentu wgrania map przerwy występują bardzo rzadko i są prawie niezauważalne i to tak jakby przy obrotach gdy rejestrowany jest błąd EGRu.

W przyszłym tygodniu podjadę do kolesia, który oferował mi chipa. Wiążę z tą wizytą wielkie nadzieje. Może on coś poradzi. ... a może doprzęgnie kila koników. :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.