Skocz do zawartości

Nie ciągnie powyżej 160 km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i pozdrawiam wszystkich jestem tutaj nowy więc w razie czego przepraszam za niedociągnięcia.

Mam malutki probrem z mają BMW gdy przyśpieszam od zera to samochód zachowuje się poprawnie elegancko ciągnie na wszystkich biegach (automat) natomiast gdy dochodzi do 160 km/h nagle niechce iść dalej, pedał do dechy a on nic , wymieniłem przepływomierz , zregenerowałem turbinę ,wymieniłem filtr paliwa ,a on nic (obroty stoją na ok 3500 i prędkość stoi 160km/h) przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni automatycznej może coś pomoże. Proszę o pomoc lub jakieś sugestie

 

Moje BMW E39 530D 1999

Opublikowano

Historia lubi się powtarzać. Ten sam problem co w temacie "Brak mocy 320d"

To nie jest wina oleju w skrzyni.

Mam nadzieje, że po przeczytaniu tamtego tematu nie pójdziesz sladami autora.

Opublikowano

To co piszą na forum BRAK MOCY 320D to już wykluczyłem tz nic nie wycinałem ale przejrzałem wszystkie połączenia z turbiną i silnikiem ,wydaje mi się że jest wszystko szczelne . U mnie od 0 do 160 km/h jest wszystko ok.

 

Co do oleju w skrzyni to i tak chcę wymienić bo już czas

Opublikowano
Przy silniku 2.0d brak mocy objawia się przy predkości 120, 130 km/h, natomiast w 3.0d ta prędkość będzie wyższa. W każdym bądź razie jest to nagłe zatrzymanie się silnika na obrotach przy danej prędkości - jakby za pomocą jakiegoś włącznika odcinało coś.
Opublikowano

Ja bym sie na twoim miejscu wstrzymal z ta wymiana oleju w skrzyni a raczej z nia podjechal na komputer i moze tam wyjasni sie problem.

Nie sadze zeby az taki wplyw mial olej aczkolwiek ma :!:

Opublikowano

Komputer nic nie wykazuje, jeszcze zobaczę jak wygląda zawór ciśnienia doładowania

Może on szwankuje , ponieważ zaobserwowałem że przewody z intercollera się lekko zsuneły

Opublikowano
Sprawdz filtr powietrza.Zrób test-w czasie jazdy na danym biegu przy około 1500obrotów wcisnij pedał gazu z podłoge-jak auto się zdławi to wymień filterek.
Opublikowano
u mojego kumpla jest to samo, ale u niego stwierdzili ze odciecie zaplonu sie "pojeba**" i czeka teraz na jekiegos magika od elektryki :)
BMW - Bo Mozesz Wiecej...
Opublikowano

Jeszcze raz sprawdziłem połączenia z intercollerem wszystko jest ok nie ma żadnych dziur oraz zsuniętych przewodów podcisnieniowych,rozebrałem takie urządzenie które jest przed samym kolektorem ssącym do którego w chodzi rura intercollera do którego jest doczepiony mały przewód podcisnieniowy który otwiera membranę pod wpływem podcisnienia , ale to wszystko jest ok membrana się otwiera i zamyka i w małym przewodzie też jest podcisnienie ,

co do filtra powietrza to jest nowy jak wcisnę pedał ładnie ciągnie do przodu tylko do 160 km/h, obroty stoją i prędkość stoi a ekonimizer pokazuje ok 10 l/100km

 

HEEEELP!!!! :modlitwa:

Opublikowano
Może Ty przyjedziesz do Sosnowca do mnie na wyeleminowanie tej usterki, bo autor tamtego tematu się nie zjawił i słuch po nim zaginął. Jak nie będziesz miał już pomysłów, a przy okazji będziesz się wybierał na śląsk to zapraszam. Tylko proszę nie daj sobie nic wycinać.
Opublikowano

Jak nie chcesz powiedzieć to może byś nakierował czy usterka jest mechaniczna czy elektryczna i gdzie szukać usterki, na 100% wykluczam szystkie połączenia powietrzne oraz turbo i przepływomierz szkoda że mieszkasz tak daleko, ponieważ ciężko mi się wyrwać z pracy bo bym napewno przyjechał, aczkolwiek nie wiem dlaczego nie chcesz powiedzieć, w końcu nikt ci konkurencji nie zrobi w Warszawie

 

Pozdrawiam :modlitwa:

Opublikowano

Wybacz mi proszę, ale czekam na moment, aż serwisanci dojdą sami do tego, co jest powodem spadku mocy i jak będą tłumaczyć tą usterkę klientowi. Problem ten tyczy się nie tylko BMW, ale również innych marek, np. wczoraj w 10 min przywróciłem moc w oplu (nawet nie wiem co to był za model, gdyż naprawiam tylko BM-ki i nie przywiązuję do tego uwagi), w którym robili już remont silnika, i dodatkowo jeszcze raz głowicę. Dopiero po tych "zabiegach" kierownik serwisu zgodził się na wizytę klientki u mnie - auto na gwarancji. Gdybyście widzieli jej minę po półrocznej walce z tym autem.

Niechcę się przechwalać ani wymądrzać i nie interesuje mnie jak skomentują to inni. Każdy ma jakieś tajemnice, a ja tej nie zamierzam wykorzystywać jako specjalne źródło dochodu, gdyż żaden z tego dochód - choć nie ukrywam, że tego typu usterki będą nagminne i dotkną każdego użytkownika nowszych diesli. Podejrzewam, że nawet konstruktorzy nie przewidzieli, iż może dojść do tego "zjawiska".

Także niestety, chyba będziesz musiał wybrać się do Sosnowca.

Opublikowano

Powoli zastanawiam się nad przyjazdem do Sosnowca tylko powiedz ile mnie to może kosztować , i czy jesteś pewien czy u mnie jest to samo, co u innych których naprawiałeś.Czy nie będzie tak że mnie odprawisz z kwitkiem rozkładając ręce.

Czy jest możliwość przyjechania np w weekend (jakiś) czy tylko w pn.-pt.

 

Czy naprawa niebędzie polegać na zatkaniu czegoś lub odcięcia jakiejś elektryki ,ponieważ nie chciałbym psuć czegoś co i tak jest zepsute,czy nie lepiej wymienić na nowe.I czy będziesz miał potrzebne części go naprawy? (nie chcę zebyś myślał że chcę wyciągnąć od ciebie co to może być , poprostu nie chcę żeby ingerowąć w samochów więcej niż producent zaleca.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za udzielenie mi pomocy w mojej sprawie na szczęście poradziłem sobie z moim problemem.

Okazało się że zawór doładowanie niedość że był zły to jeszcze przewody podcisnieniowe były odwrotnie połączone.

dzięki :dance:

Opublikowano

Sorry że nie odpowiedziałem wcześniej ale miałem wyjazd w weekend i dopiero od wczoraj siedzę na necie.

Widzę jednak że poradziłeś sobie z problemem - przewody pomylone no coż zdarza się, a jest to podstawą w dalszych czynnościach naprawczych, jeśli auto zachowuje się dobrze to nic nie ruszać. Może nie jest to usterka, którą nie chcę ujawnić, ale w zapoznaniu się z problemem w aucie pomylone przewody powinien wykryć każdy znawca BMW od strony mechaniki.

Jednakże ciesz się moca - obyś z usług mechaników mniej korzystał.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam i pozdrawiam wszystkich jestem tutaj nowy więc w razie czego przepraszam za niedociągnięcia.

Mam malutki probrem z mają BMW gdy przyśpieszam od zera to samochód zachowuje się poprawnie elegancko ciągnie na wszystkich biegach (automat) natomiast gdy dochodzi do 160 km/h nagle niechce iść dalej, pedał do dechy a on nic , wymieniłem przepływomierz , zregenerowałem turbinę ,wymieniłem filtr paliwa ,a on nic (obroty stoją na ok 3500 i prędkość stoi 160km/h) przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni automatycznej może coś pomoże. Proszę o pomoc lub jakieś sugestie

 

Moje BMW E39 530D 1999

 

Mam ten sam problem (190km/h i nic więcej).

Może podzieliłbyś się swoją wiedzą :)

A może byś mi podał na privie nr telefonu do siebie to bym dryndnął, ewentualnie możesz puścić SMS-a z numerem, to zadzwonię (jestem z Wołomina :) to moglibyśmy się nawet spotkać)

Czekam na jakieś info

Mój nr 601 96 11 92

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano

Witam,

 

mam E39 530d (i mieszkam w W-wie:-).

Miałem z nią mnóstwo problemów, a jednym z nich był totalny brak mocy przy przyspieszaniu. Wiedziony lekturą forum podjechałem do Roberta (bywam często w Sosnowcu). Nie wiem co zrobił robert, ale w przeciwieństwie do moich wcześniejszych wizyt w ASO:

- miał jakieś koncepcje gdzie szukać problemu w przeciwieństwie do ASO w których próby kończyły się na podłączeniu kompa i odczytaniu, że wszystko jest O'K, a auto dalej nie chciało ciągnąć,

- interwencja trwała x razy krócej,

- cena za nią była n razy mniejsza,

- i efekt był nie wiem ile razy większy, bo po wizytach w ASO nie było żadnego, a po wizycie u Roberta auto odżyło.

Dla obiektywizmu - auto dalej nie daje z siebie tyle ile powinno, ale jest o niebo lepiej. Efekt nie był natychmiastowy - podczas jazd próbnych z Robertem zbierała się jeszcze kiepsko, ale potem było lepiej - może musiała się 'nauczyć' ?

Obecnie brak jej mocy >200km/h ale nie jest to aż tak dokuczliwe.

 

pozdrawiam,

Marek

Opublikowano

Dzięki eszelon za odpowiedź na priva.

Jasne, że możemy sie przejechać i porównać wrażenia. O to mi właśnie chodziło. Super.

Co do lokalizacji przepływomierza to wiem gdzie jest. Na samym wierzchu, ale to Ci pokaże jak się spotkamy.

Zaproponuj jakiś termin, albo najlepiej daj mi swój numer to zadzwonię żeby się umówić (ewentualnie swoje GG). Gdybyś ty chciał zadzwonić to 601 96 11 92 albo napisać to GG 9458439. Będzie ładwiejszy kontakt.

Pozdrawiam i już się nie mogę doczekać jazd próbnych.

Marcin

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano
A czy przypadkiem nie macie do wymiany zawór EGR?Możliwe że jest już lekko nadpalony i nim ucieka ciśnienie z układu dolotowego.Ja bym wykonał zaślepkę i wtedy spróbował jak auto chodzi.
Opublikowano
A co to za zawór i jakie pełni zadanie :?: Wiesz może gdzie on się znajduje :?: Dzięki za odpowiedź na nasze posty :)

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano
Trochę na temat tego zaworu już było ale jego zasada działania polega na tym,ze część spalin wraca spowrotem do silnika w zalezności od obciążenia silnika.Jest on umieszczony pomiedzy kolektorem wylotowym a dolotowym.Jak będzie lekko nadpalony to będzie przepuszczał ciśnienie z kolektora ssącego do wydechu i dlatego może brakować mocy.Gdzie on jest u was to nie wiem.
Opublikowano
Odpiąłem wtyczkę z przepływki i auto zachowuje się całkiem inaczej. Po prostu odżyło w pełnym zakresie obrotów. Teraz rozpędza się do 215km/h (wcześniej do 190km/h). Z tego co przeczytałem w innych postach z odłączoną przepływką auto jeździ w tak zwanym trybie serwisowym czyli wg stałych parametrów zapisanych w komputerze. I tu moje pytanie: czy po założeniu nowej przepływki i wtedy dozowaniu w danej chwili odpowiedniej dawki powietrza osiągi mogą się jeszcze poprawić? Czy może być jeszcze jakaś druga usterka bo wg danych producenta Vmax=231km/h. W tej akurat marce dane najczęściej pokrywają się z osiągami auta.

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano
To że przepływka jest padlina to nie ma dwóch zdań. Chodzi mi o to czy jak podłącze sprawną to będzie lepiej niż na odłączonej :?: :?: :?:

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.