Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam jaka powinna byc grubosc lakeiru na bmw e90 z 2009e ?? z AC sprawdzali stan auta i osoba sprawdzajaca powiedzała ze auto mogło byc lakierowane . poniewaz grubosc lakeiru jest grubsza niz standardy. jadnak ze na calym aucie warosc ta oscyluje od 190 do 210 . wiec czy moglo auto wyjsc tak pomalowane s fabryki? prosze o wasze opinie
Opublikowano

Mogło wyjść z fabryki z takim lakierem, aczkolwiek dla lakierów akrylowych (zwykłych) norma oscyluje w gr. 100-120 um. Każde 50 um to powtórna warstwa lakieru.

Dla lakierów metalicznych ta warstwa jest o ok. 20-30 um większa.

Ale...

Fabryki dopuszczają grubość lakieru do ok. 300 um, potem element idzie zaś do huty i na przerób.

Jeśli masz 190-210 um to oznacza to, że auto MOGŁO BYĆ przelakierowane, niekoniecznie zaś MUSIAŁO BYĆ przelakierowane.

Bo takie mogło wyjechać z fabryki.

Grubość lakieru raczej nie jest identyczna na każdym elemencie auta - błotniki, maska mogą mieć inne wartości, drzwi mogą mieć inne wartości. Ja jeszcze nie spotakłem się z autem które miałoby na każdym elemencie np. 120 um - ani mniej ani więcej. Na błotniku jest np. 130, na drzwiach jest 110, na masce jest 120 a na dachu 100 - to tylko przykład rozbieżności. Nie oznacza to absolutnie jakiejkolwiek ingerencji w auto - tak po prostu wyszło.

Opublikowano

moje e90 ma na wszystkich elementach 90 - 100 um. mierzyłem kilka e90 i to się potwierdza.

ponad 180 um- auto "raczej" malowane.

dobry lakiernik/blacharz będzie wiedział czy auto było całe malowane.

Opublikowano
moje e90 ma na wszystkich elementach 90 - 100 um. mierzyłem kilka e90 i to się potwierdza.

ponad 180 um- auto "raczej" malowane.

dobry lakiernik/blacharz będzie wiedział czy auto było całe malowane.

 

 

wsadzę swoje 5groszy. Czasem nawet i dobry lakiernik nie zobaczy czy auto jest malowane czy nie bo zrobi to drugi lakiernik jak fabryka lecz to sie bardzo rzadko zdarza :8) ale jest możliwe. co do grubości powłoki lakierniczej niektóre marki sa do malowywane z tego co wiem to nawet i bmw jak sa uszkodzenia w transporcie. Wiec nie zdziwcie sie jak bedziecie przez całe życie myśleć ze wasze nowe auto nigdy prócz fabryki nie bylo malowane. :)

Opublikowano
Z tego co ja wiem to rzadko ale zdarza się że fabryka maluje 2 razy ten sam element jak jest taka potrzeba...

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam!

Nie wiem czy to pomoże ale byłem ostatnio w ASO na przeglądzie przed zakupem.

Facet zanim zaczął badanie poinformował mnie, że fabrycznie BMW ma grubość lakieru poomiędzy 50 a 90, Wartości powyżej 120 to szpachla a powyżej 180 nie uznają takiego elementu (cokolwiek miałoby to znaczyć).

Pozdrawiam

Opublikowano
To trochę mnie podłamałeś Darti aczkolwiek na mierniku wychodziło mi właśne(oczywiście w zależności od miejsc przyłożenia) 90 do 100

pzdr

 

To masz oryginalny lakier. Nie masz się absolutnie czym przejmować.

Opublikowano
posiadam e46 bezwypadek, lakier metalic,grubośc 180(błotniki,maska drzwi,dach) w e46 jest to dopuszczalna fabryczna grubość przy tym rodzaju lakierze..po polerowaniu wartość ta moze nieznacznie zmaleć..... :roll2:
(*pozdrawiam*)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.