Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

Temat wymiany świec żarowych był już maglowany, ale mój problem jest trochę inny. W lutym 2010 wymieniłem wszystkie świece żarowe na Beru GE 102 (czyli takie jak oryginał), bo DIS pokazał błąd świecy nr 4. Od tego czasu nie zauważyłem żeby sprężynka od świec się zapalała przy uruchamianiu, ale pomyślałem że nowe świece tak szybko grzeją, że nic sie nie wyświetla. W lipcu podłączyłem DISa a tu niespodzianka błąd wszystkich świec żarowych, pomyślałem, że to jakaś chwilówka przez odpinanie akumulatora, skasowałem błąd i olałem temat. Dzisiaj podpiąłem DISa poraz kolejny i znów widzę błędy wszystkich 4 świec żarowech (Open Circuit). Idzie zima a dla silnika z DPFem to chyba raczej niezdrowo bez działających świec jeździć. Czy to możliwe że wszystkie świece padły w ciągu 20tyś km z czego większość latem, czy może to wina sterownika/przekaźnika świec? Czy ktoś miał podobny problem?

Najgorsze jest to że aby cokolwiek sprawdzić lub wymienić przekaźnik trzeba wymontować sporo osłon, rozpórkę zawieszenia no i kolektor.

Znalazłem sterownik Beru GSE 101 oznaczany też numerem 0 522 120 701, ale w katalogu napisano uwagę żeby sprawdzić wersję softu (Technical Information: Take note of the software version !), o co cho?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym stawiał na ten sterownik skoro niedawno wymieniłeś świece.

Ja kiedyś w E46 320d 150km też kupiłem sterownik (zapobiegawczo), ale okazało się że miałem spalone wszystkie świece żarowe (prawdopodobnie nie wymieniane przez 200 Tkm).

Prawdopodobnie potrzebujesz sterownik:

Beru GSE 101 - 0 522 120 701

moim zdaniem to ten na 99,9% (jeśli to sterownik zawiódł, a to baaardzo prawdopodobne).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
No dobra, ale o co chodzi z tą adnotacją w katalogu Beru (Take note of the software version !)? Sterownik Beru mogę mieć za 180zł a oryginał czyli też Beru, ale ze znaczkiem BMW no i pewnie tą właściwą wersją softu za 360zł. To 2 razy tyle za jakby sie mogło wydawać to samo. Może ta wersja softwareu różni się dla samochodów z DPFem i bez?
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
podbijam temat czy się Panowie coś wywiedzieli w tym temacie? Właśnie szukałem za ile można dostać oryginalny sterownik i się zdziwiłem, że to az 400zł. Można znaleźć taniej jakiś poprawnie hulający zamiennik?:)

 

 

Tu masz nówkę która jest identyczna z oryginałem.

http://allegro.pl/sterownik-swiec-zarowych-bmw-2-0d-nowy-gse101-i1242821500.html

 

Używane są od około 120 zł ale raczej warto kupić nowy, bo stare dosyć często padają.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

podbijam temat czy się Panowie coś wywiedzieli w tym temacie? Właśnie szukałem za ile można dostać oryginalny sterownik i się zdziwiłem, że to az 400zł. Można znaleźć taniej jakiś poprawnie hulający zamiennik?:)

 

Sterowniki można naprawiać i przy okazji pozbawić wad fabrycznych ,przez które często ulegają uszkodzeniu.

Gdy jest uszkodzony nie widzi świec, wywala błąd i robi zamieszanie.

Jeśli nie decydujesz się na naprawę która jest zdecydowane mniej kosztowna, dopasuj sterownik zgodnie z VIN auta.

Ma to istotne znaczenie ze względu na wersję softu w sterowniku.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Sterownik sterownikiem.. ale jesli nie jestes pewien, czy swiece zarowe sa ok to mozesz uzyc tajnego sposobu starych mechanikow, zeby to sprawdzic bez wyciagania swiec. :D

 

Przymontuj sobie do jakis nie za cienkich 2 kabelkow (2,5mm2 jest ok) zaroweczke samochodowa (byle nie za slaba).

Odpenij na wylaczonym wozie zlaczke od swiecy. Jeden z kabelkow od zarowki przyloz do trzpienia na swiecy, a drugi do wyjscia + pod maska.

Swieca ma mase przez blok silnika, wiec jesli wlokno w swiecy nie spalone to zaroweczka zaswieci...

 

Powodzenia!

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Opublikowano
Ja mialem przypadek ze Dis pokazywal blad swiec, sprawdzilem swiece i byly spalone(mialy przerwe) wymienilem wszystkie, dwa razy odpalilem i podpialem kompa znow blad wszystkich swiec. Okazalo sie ze sterownik uwalony i on uwalal swiece. Pomogla wymiana sterownika i kompletu swiec
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Na pierwszy montaż idzie sterownik BERU GSE 101, lub inaczej: 0 522 120 701, tak więc czy kupimy ori w aso czy tego beru, będzie to dokładnie to samo (no może poza znaczkiem :)).

 

Roger piszesz, że należy dobierać sterownik według VIN, aby trafić z softem. Możesz dokładniej opisać w jaki sposób to zrobić?

Czy różnią się jakimś numerem katalogowym/seryjnym?

Czy jest to możliwe poza ASO? Może ASO programuje nowy sterownik pod dany samochód? W takim wypadku czy da się to jakoś samemu zrobić poprzez DIS, lub inny program?

 

Jeśli nie jest to kwestia programowania specjalnie pod dany egzemplarz, to rozumiem, że sterowniki te fabrycznie są wyposażone w różne oprogramowanie - jak je rozpoznać? W sklepach mają tylko numer części i nic poza tym.

 

Pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pierwszy montaż idzie sterownik BERU GSE 101, lub inaczej: 0 522 120 701, tak więc czy kupimy ori w aso czy tego beru, będzie to dokładnie to samo (no może poza znaczkiem :)).

 

Roger piszesz, że należy dobierać sterownik według VIN, aby trafić z softem. Możesz dokładniej opisać w jaki sposób to zrobić?

Czy różnią się jakimś numerem katalogowym/seryjnym?

Czy jest to możliwe poza ASO? Może ASO programuje nowy sterownik pod dany samochód? W takim wypadku czy da się to jakoś samemu zrobić poprzez DIS, lub inny program?

 

Jeśli nie jest to kwestia programowania specjalnie pod dany egzemplarz, to rozumiem, że sterowniki te fabrycznie są wyposażone w różne oprogramowanie - jak je rozpoznać? W sklepach mają tylko numer części i nic poza tym.

 

Pzdr

 

Sterownik łatwo dobrać w katalogu on line Beru, gdzie jest również podany numer części BMW. Dla pewności najpierw sprawdź po numerze vin na stronie RealOem, a później porównaj z tym co podaje beru. Na 99,9% numer będzie się zgadzał.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Sterownik łatwo dobrać w katalogu on line Beru, gdzie jest również podany numer części BMW. Dla pewności najpierw sprawdź po numerze vin na stronie RealOem, a później porównaj z tym co podaje beru. Na 99,9% numer będzie się zgadzał.

 

Jasna sprawa z takim wyszukiwaniem i oczywiście według katalogu beru wychodzi GSE 101 dla M47N, lecz sprawa rozchodzi się o dopisek w tymże katalogu: "Technical Information: Take note of the software version !". Wzbudza to wątpliwość, czy sterowniki o tym samym numerze, nie wychodzą z różnym oprogramowaniem.

 

Gdzie w katalogu Beru widać numery części BMW, bo nie umiem znaleźć?

Wyniki jaki jest zwracany po wyszukaniu:

http://beru.com/english/produkte/produktfinder.php?hersteller=BMW&modell=3+%28E46%29&typ=320+d&ktypnr=16201&action=step04

 

widać tylko numery beru: GSE 101 - 0 522 120 701

Opublikowano

Witam

Powracając jeszcze do tematu sterownika i nowoczesnych świec żarowych na 5v .

Pozwolę sobie zamieścić tu informacje które mogą zaciekawić wielu kolegów.

 

Świec w naszych autach nie można sprawdzić podając 12v bo polecą z dymem.

Przestrzegam przed takim działaniem .Patrzcie swoim mechanikom na ręce bo po takim sprawdzaniu wszystkie są do wymiany.

Ja do sprawdzania nowoczesnych świec płomieniowych zrobiłem sobie specjalny zasilacz z generatorem 4,5v o wydolności 25A

 

http://www.otofotki.pl/img16/obrazki/hk3615_26.jpg

 

http://www.otofotki.pl/img16/obrazki/dj8903_Zrzut_41.jpg

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Siema,

 

Czas uderzyc sie w piers odnosnie wczesniejszej porady..

Swiec na 5V w zyciu bym sie nie spodziewal... :duh:

 

Dzieki za info ROGER.

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sterownik łatwo dobrać w katalogu on line Beru, gdzie jest również podany numer części BMW. Dla pewności najpierw sprawdź po numerze vin na stronie RealOem, a później porównaj z tym co podaje beru. Na 99,9% numer będzie się zgadzał.

 

Jasna sprawa z takim wyszukiwaniem i oczywiście według katalogu beru wychodzi GSE 101 dla M47N, lecz sprawa rozchodzi się o dopisek w tymże katalogu: "Technical Information: Take note of the software version !". Wzbudza to wątpliwość, czy sterowniki o tym samym numerze, nie wychodzą z różnym oprogramowaniem.

 

Gdzie w katalogu Beru widać numery części BMW, bo nie umiem znaleźć?

Wyniki jaki jest zwracany po wyszukaniu:

http://beru.com/english/produkte/produktfinder.php?hersteller=BMW&modell=3+%28E46%29&typ=320+d&ktypnr=16201&action=step04

 

widać tylko numery beru: GSE 101 - 0 522 120 701

 

Faktycznie nie w każdym katalogu Beru można znaleźć numer oryginału BMW.

Sądzę że masz ten sterownik:

http://www.teile-discounter.de/Autoteile-suchen/Elektrik/Relais/Schalter/Steuerger-Gluehzeit/ISS-Gluehkerzensteuergeraet::11526.html

W linku masz podany numer części beru, oraz numer bmw.

Sprawdź numer sterownika po numerze Vin w RealOem i porównaj.

 

Ja akurat wiem że na świece idzie 5 Volt, ale rzeczywiście chyba tylko co 10 mechanik o tym wie, bo prawie wszyscy uparcie sprawdzają świece w napięciem 12 V (bezpośrednio z akumulatora).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Siema,

 

Czas uderzyc sie w piers odnosnie wczesniejszej porady..

Swiec na 5V w zyciu bym sie nie spodziewal... :duh:

 

Hej Obara, myślę, że Twój sposób sprawdzania świec jest jak najbardziej poprawny i umożliwia zdiagnozowanie przerwy na świecy żarowej. Szeregowo włączona żarówka ogranicza prąd na świecy i zabezpiecza ją przed uszkodzeniem.

Pozdrowienia od lenia
Opublikowano

Siema,

 

Cos zbyt duzo tego bicia sie w piersi.... :mrgreen: :mad2:

Nie wglebilem sie zbytnio w ten papier od Beru. Dzis maly scalak moze siedziec gdziekolwiek i moja pierwsza mysl to bylo upalenie jakiegos mikrusa w swiecy.

 

Jak spojrzec w to co jest napisane w tym papierku od Beru, to jest to de facto swieca na ktora idzie napiecie 12V tylko wyglada na to, ze przez PWM jest ono "obnizane" w zaleznosci od tego co sie dzieje w silniku.

Zeby poszlo przez nia wiecej niz 25A trzebaby zarowki o mocy powyzej 300W i to dzialajacej na 12V. Dobrze mysle?

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Opublikowano
W tym opisie jest wzmianka, że przez pierwsze 2s. idzie prąd 11v. Więcej czasu niż 2s nie potrzeba na sprawdzenie czy żaróweczka zaświeci, więc na logikę te 12v z aku nie powinno spalić świecy - mylę się?
Opublikowano

Panowie,

uszkodzony sterownik świec żarowych powinien w DISie oznajmić swoją niesprawność (z poprzednich postów wynika, że nie pokazuje błędu sterownika a jedynie błąd świec ) ?

Czy pojedyncze uszkodzenie świecy może świadczyć o uszkodzeniu sterownika czy raczej równoczesne błędy na wszystkich świecach świadczą o jago uszkodzeniu ?

W DISie znalazłem opcje przetestowania sterownika - czy wynik tego testu jest wiarygodny ?

 

Pozd

Opublikowano

Witam

W tym opisie jest wzmianka, że przez pierwsze 2s. idzie prąd 11v. Więcej czasu niż 2s nie potrzeba na sprawdzenie czy żaróweczka zaświeci, więc na logikę te 12v z aku nie powinno spalić świecy - mylę się?

 

Trzeba zacząć od tego że napięcie jest modulowane o zmiennej szerokości impulsu.......... zmiany przebiegu widać na oscyloskopie. Więc 11v Podawane w taki sposób może mieć średnią o 1/3 mniejszą.

 

Mam wrażanie że nie umiesz czytać ze zrozumieniem............... :duh: Wyraźnie napisali "NIE WOLNO"

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Czytając ze zrozumieniem widzę, że 'zmiennością' jest właśnie to, że przez 2s (stale) idzie 11v a następnie spada do 2v.

To, że producent pisze czego nie wolno nie zawsze do końca jest prawdą. Łatwiej napisać, że nie wolno w ten sposób sprawdzać, niż później bawić się w reklamacje. Pisząc, że nie wolno, przestrzegają przed takim sprawdzaniem, bo BYĆ MOŻE dopiero przyłożenie na 3s, 5s spowoduje uszkodzenie. Wiadomo, że instrukcje - ostrzeżenia muszą być na wyrost.

 

Trochę się napinasz :) a ja rozważam, jakie jest przeciwwskazanie, podać prąd 12v skoro idzie 11v.

 

Pozdro

Opublikowano

Witam

Trochę się napinasz :) a ja rozważam, jakie jest przeciwwskazanie, podać prąd 12v skoro idzie 11v.

 

W związku z powyższym ,nie mam więcej nic do dodania.

Twoje auto twoje świece, sprawdzaj jak uważasz.

Może wytrzymają...... dla mnie takie działanie to totalna amatorka i druciarstwo.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Trochę się napinasz :) a ja rozważam, jakie jest przeciwwskazanie, podać prąd 12v skoro idzie 11v.

 

Jakby policzyć to moc wydzielona w świecy przy 12v jest większa od mocy przy 11v o ok. 20%, to całkiem sporo i może spowodować nieodwracalne uszkodzenie świecy albo takie jej osłabienie, że jej żywotność się obniży. . W szczególności, gdyby ktoś próbował tego testu na zewnątrz a nie po zamontowaniu świecy w silniku.

 

Przychylam si do zdania kolegi Rogera w tej materii i nie ma się co obrażać, praw fizyki się nie zmieni.

Pozdrowienia od lenia
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Odnośnie sterowników to BERU w swoim katalogu do 4 cyl. oferuje sterownik o nr. 0 522 120 701 który jest tożsamy z sterownikiem BMW o nr. 12 21 7 786 821. Niestety w 08/2005 BMW zastąpiło ten sterownik innym o nr. 12 21 7 801 200 - dostępnym tylko w serwisie. Może ktoś wie czym się różnią się te sterowniki (oprócz ceny - beru dwa razy tańszy), czy ich zamiana wymaga programowania ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.