Skocz do zawartości

320d po dluzszym postoju skacza obroty i dymi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

koledzy forumowicze mam problem ostatnio z moja bmw e46 320d CR. uzytkuje ja od roku i nigdy nie bylo z nia problemu. auto nie kopci (pusci tylko mala chmurke zaraz po odpaleniu, ktora po chwili i tak sie rozlatuje w powietrzu), pali na dotyk, z moca nie ma problemu, zadnych niepokojacych objawow. tak bylo do poniedzialku....

w sobote wrocilem z holandii beemka no i jak zawsze radosc z jazdy gwarantowana. postawilem ja w garazu i w poniedzialem ide ja odpalic a tu zonk, zalapala od razu ale obroty kuleja 700-1000-1200 i do tego dym z komina (taki lekko czarny z bialym) i na dodatek dym pod maska (tak jakby te spaliny nie mialy sie jak wydostac poprzez tlumik i wypychane sa gdzies w okoliczy lacznikow elastycznych). wszystko to ustapilo po kilku przygazowkach do 1500obr i przytrzymania ich przez chwile w tych granicach. zdenerwowany wyjechalem z garazu i jak reka odjal. auto szlo normalnie, nie kopcilo, zrobilem trase 150km i wszytsko bylo ok. kolejne odpalenie auta i zadnych zlych zachowan. ale nie do konca, sytuacja sie powtorzyla nastepnego ranka tylko w mniejszym stopniu, tzn znow oborty wariowaly i znow dymilo na bialo (co prawda temp na zewnatrz ok 10stopni i do tego wilgoc moga swoje zrobic ale nigdy predzej takiego kopcenia nie zauwazylem) no i tak jak predzej lekki przytrzymanie go na obrotach w granicy 1500 i wszystko wraca do normy i znow caly dzien auto jak gdyby nigdy nic.

 

i teraz sa dwie sprawy ktore mnie mecza i ktore moze za to wszytsko odpwiadaja:

1. wracajac z holandii przed postawieniem auta do garazu zalalem na pusty bak paliwo na "mniej znanej stacji":

zakladajac wine paliwa to czemu to sie dzieje tylko po dluzszym postoju a zaraz po kilku przygazowkach go przeczysci i wszystko jest ok tak samo na trasie auto zachowuje sie normalnie, nie widze zeby go te paliwo w jakis sposob meczylo.

2. konczacy sie (albo juz skonczony) katalizator:

naczytalem sie tematow o katalizatorac, o ich wywaleniu itd. ostatnio przy gaszeniu strasznie slychac jak kat brzeczy, na dodatek mam chyba jakas nieszczelnosc w okolicy lacznikow elastycznych bo czesto czuc spaliny w okolicy auta no i jak wyzej pisalem pojawil sie tez dym pod maska. czy zawalony kat moze byc przyczyna takich objawow??? moze jest juz tak zawalony ze po postoju sie wszytsko w nim osadzi i zaraz po odpaleniu mu ciezko przepchac to wszystko i dlatego takie objawy skakania obrotow ale ze i bialy dym przy tym???

 

prosze was o opinie i sugestie. pozdrawiam

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
mowisz o katalizatorze?? a czy to one moga takie cos spowodowac czy tez zajac sie tym paliwem??

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

bylem wczoraj w serwisie boscha i po podlaczeniu auta do KTS wyskoczyly takie bledy:

 

http://img843.imageshack.us/f/zdjcie0541.jpg/

http://img268.imageshack.us/f/zdjcie0542r.jpg/

 

wiekszosc to nic konretnego, po skasowaniu juz tych bledow nie bylo ale jest jeszcze sprawa tego zaworu egr ktory jak widac byl ustawiony na biegu jalowym na 65% a po ustawieniu go przez komp ustawilo sie na 5%. moze ktos rozwinie bardziej mi te kwestie??

dodam ze jak i wczoraj tak i dzis po odpaleniu auta po nocy nie bylo zadnych problemow, jednakze, nie wiem czy tak bylo predzej przed tymi calymi zajsciami bo sie nie przygladalem ale zauwazylem, ze obroty przez chwilke skacza tak nieznacznie w granicach 20-30 obr/min, czy to dopuszczalne??

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

Zabójcze ciśnienie dla turbiny od uszkodzonego katalizatora?

Pierwsze słyszę takie brednie.

Dla turbiny to nawet lepiej jak nie ma katalizatora kotku.

Opublikowano

W 320d M47N nie ma sondy lambda? (136ps nie maja)

Bo jak jest to po wycince katalizatora bez wstawienia nowego będzie problem z mocą. Ogolnie jestem ciekaw czy jest zawsze ta sonda czy moze tylko w wybranych wersjach. Na realoem ukazuje sie jako opcja.

Opublikowano

jak wczoraj bylem u mechanika obejrzec katalizatory to zadnej sondy tam nie widzialem. katalizatory sa w dobrym stanie wiec je zostawilem a wymienilem tylko lacznik elastyczny bo juz swojego zadania nie spelnial.

ale wracajac do mojego tematu, to wszystkie te dziwne zachowania ustapily, jednakze jest cos co mnie jeszcze nie pokoi a mianowicie z tlumika wydobywa sie sadza. jak postoje chwile np na parkingu to pod tlumikiem widac czarna plame, tak jakby z rury wydobywaly sie kropelki wody z sadza. dodam ze zadnego kopcenia przy tym nie ma. co to moze takiego byc?? wydaje mi sie ze predzej takiego zjawiska nie bylo.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
W 320d M47N nie ma sondy lambda? (136ps nie maja)

Bo jak jest to po wycince katalizatora bez wstawienia nowego będzie problem z mocą. Ogolnie jestem ciekaw czy jest zawsze ta sonda czy moze tylko w wybranych wersjach. Na realoem ukazuje sie jako opcja.

 

mam sonde bo mam Euro 4, no i chyba od tego to zależy

w kwesti wycinki kata to jaki ma to wpływ na prace silnika skoro sonda jest przed katem?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=18_0322&hg=18&fg=10

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.