Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów.

Tydzień temu zakupiłem moją pierwszą bmw. Od razu się zakochałem w tym samochodzie.

Jeżeli źle założyłem temat, czy gdzieś już to jest to przepraszam ( chociaż mimo, że wielu może na mnie naskoczy - ale używałem wyszukiwarki i niestety nic nie znalazłem;/ ) .

Otóż: samochód ma zwykła instalację gazową, powiem tak, że na gazie ładnie chodzi i pali, natomiast na benzynie samochód bardzo słabo pali, nie trzyma obrotów, w trasie piekielnie zamula i szarpie...

co może być tego przyczyną? dodam, że od razu wymieniłem filtry i olej, rozrząd.

 

dziękuje za ewentualną pomoc i mam nadzieję, że jednak ktoś mi pomoże

Opublikowano

Przepływomierz może być gaz 2 giej generacji z niesprawnym przepływomierzem chodzi gites.

Zasyfiony filterek paliwa.

Niewydolna pompa paliwa (za małe ciśnienie daje) Jeżdzone było na gazie żyd się świecił pompka pracowała na sucho

Wtryski zapieczone (gaz jest sam w sobie pod ciśnieniem i dobrze idzie, za mało było jeżdzone na PB a gaz jest suchy i mogło zapiec)

Silniczek krokowy zarypany osadem.

Przepustnica może być też zaśniedziała czarnym nagarem.

Nieszczelny układ dolotowy od przepływomierza do przepustnicy.

Opublikowano
Przepływomierz może być gaz 2 giej generacji z niesprawnym przepływomierzem chodzi gites.

Zasyfiony filterek paliwa.

Niewydolna pompa paliwa (za małe ciśnienie daje) Jeżdzone było na gazie żyd się świecił pompka pracowała na sucho

Wtryski zapieczone (gaz jest sam w sobie pod ciśnieniem i dobrze idzie, za mało było jeżdzone na PB a gaz jest suchy i mogło zapiec)

Silniczek krokowy zarypany osadem.

Przepustnica może być też zaśniedziała czarnym nagarem.

Nieszczelny układ dolotowy od przepływomierza do przepustnicy.

Możesz mieć też rozstrojoną mapę wtrysków paliwa i zacznij od tego.

Odpinasz aku najpierwo - pozniej + przekrecasz kluczyk w pozycje tak jak by był odpalony poz. 2. spinasz klemy aku ze sobą na conajmniej 10 min. pozniej wyjmujesz kluczyk, wpinasz najpierw + pozniej -. I teraz po resecie musisz nauczyc komputer nowych map wtrysku tj; wlaczasz na biegu jalowym auto na PB na 5 min

gasisz 5 min czekasz

odpalasz znow na PB

i ruszasz na kazdym biegu do max az zacznie huczec i pozwalasz mu pozniej zwolnic do minimum. i tak powtorz ze 3 razy. nastepnie zgas niech odsapnie i znow wlacz go na 5 min na jalowym biegu niech pochodzi i daj znac jak lazi ;)

Opublikowano

czyli ogólnie rzecz biorąc, koszta mogą być dosyć wysokie?

samochód kupiłem z pewnego źródła, i miał być stan idealny;/ ech, dzięki za odpowiedź

 

----

jak tylko ruszę się z łóżka to będę musiał spróbować z tymi mapami, a czy tym czegoś jeszcze bardziej nie popsuje? :norty:

sorry za noobostwo, ale nigdy się mechaniką nie interesowałem, jako taką

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
czyli ogólnie rzecz biorąc, koszta mogą być dosyć wysokie?

samochód kupiłem z pewnego źródła, i miał być stan idealny;/ ech, dzięki za odpowiedź

 

----

jak tylko ruszę się z łóżka to będę musiał spróbować z tymi mapami, a czy tym czegoś jeszcze bardziej nie popsuje? :norty:

sorry za noobostwo, ale nigdy się mechaniką nie interesowałem, jako taką

rob ja zrobilem i teraz jakby odjelo mu 5 lat zycia moze sie tylko poprawic na lepsze. tylko zrob wg instrukcji dokladnie.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

sorry, że odkopuje, ale miałem problemy z interentem i nie mogłem od razu odpisać.

Otóż zrobiłem wszystko wg. Twojej instrukcji - bez żadnego rezultatu...

 

po około 2 tygodniach zebrałem się w sobie i pojechałem na podpięcie pod kompa - no i bingo!!

okazało się, że 2 wtryski są na "zdechnięciu" ;/ (facet poradził mi, żebym wlał pełen bak paliwka<98> i zalał specjalny środek do czyszczenia wtrysków, zrobiłem tak, ale i to przyniosło, tylko znikomą poprawę - czyli czeka mnie wymiana wtyskiwaczy;/)

 

ps. może komuś się przyda ten temat

Opublikowano
sorry, że odkopuje, ale miałem problemy z interentem i nie mogłem od razu odpisać.

Otóż zrobiłem wszystko wg. Twojej instrukcji - bez żadnego rezultatu...

 

po około 2 tygodniach zebrałem się w sobie i pojechałem na podpięcie pod kompa - no i bingo!!

okazało się, że 2 wtryski są na "zdechnięciu" ;/ (facet poradził mi, żebym wlał pełen bak paliwka<98> i zalał specjalny środek do czyszczenia wtrysków, zrobiłem tak, ale i to przyniosło, tylko znikomą poprawę - czyli czeka mnie wymiana wtyskiwaczy;/)

 

ps. może komuś się przyda ten temat

bo to działa tylko jak masz niezapieczone wtryski bardzo ;)

wymiana wtryskiwaczy pierwszy raz zajela mi 3 godz a drugi raz jakbym mial to robic to mysle ze z 1.5 godz pamietaj o odkreceniu tej metalowej czesci nad dolotem bo bedziesz mial lepszy dostep do srub na kolektorze.

Opublikowano

Kolego wyczyść przepływomierz bo może go zacinać od osadu(tylko nie otwieraj plastiku u góry,czyść samo wnętrze z klapką), w nim jest też czujnik temperatury powietrza to też go przemyj delikatnie :) Potem przepłukaj sobie silniczek krokowy i reset kompa jak koledzy radzą - powinno pomóc :D

A wtryski zostaw na sam koniec, jak wyjdzie błąd dawkowania paliwa na kompie to dopiero rozbieraj i wymień, inaczej zbędna twoja robota.

"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano

czyli co radzicie mi zostawić na razie wtryski?

dodam, że właśnie dodatkowym objawem jest większe zużycie paliwa i dość widoczny spadek mocy na niskich obrotach (powyżej 3tys/min już jest w miarę dobrze).

chcialem do mechanika wstawić, żeby mi te wtryski zrobił, sam nie chce się w to bawić bo nigdy się w to nie bawiłem (chociaż z drugiej strony, gdybym miał jakąś instrukcję to myślę, że dałbym radę ;p) , ale mechanior życzył sobie 300PLN za sztuke (z montażem) - to wg. mnie lekkie przegięcie... u tego samego chciałem robić przednie zawieszenie (ale też chce 400PLN za jedną stronę;/ )....................

także dzieki za rady, popróbuje jeszcze z tym przepływomierzem i silniczniem krokowym.

Będę w domu dopiero w sobotę, także w sobote wieczorkiem spróbuje pogrzebać trochę w "niej" . :D

Opublikowano
wtryski na allegro cala listwa kupilem za 60 zl ktore nigdy nie widziały gazu. Świetnie mi chodzi teraz. naprawde nie potrzeba dużej wprawy zeby to wymienic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.