Skocz do zawartości

320d 136ps brak mocy po regeneracji turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

od niedawna mam bmw 320d, 136ps, 2001rok i od razu mechanik. najpierw padła turbina- zregenerowałem.Wymienilem filtry- odmy m.in., przepływomierz, przewody podciśnienia. I problem jest dalej, na 5 biegu, przy prędkości 140km/h i obrotach 3tys auto traci moc, odpuszczam nogę z gazu, obroty spadaja do 2,5 tys i ciągnie znowu do 3 tys i dalej to samo. wyżej nie idzie. Podmieniałem elektrozaworek EGR z tym od turbo ( są takie same) i efekt wciąż ten sam. Podpinałem pod kompa i wskazuje na zawór doładowania, filtry na tych zaworach tez były czyszczone . Nie wiem co z tym robić, bo każdy kolejny mechanik mowi co innego. Turbo jest na gwarancji. Jeden z mechaników twierdzil, że to wina ciężko chodzącej zmiennej geometrii turbo. Oddałem turbo do reklamacji i znowu tam mi powiedziano, że to elektrozawór odpowiedzialny za sterownie geometrią . I tak w kółko każdy co innego mówi a mnie już trafia i portfel zmniejsza się... Czy ktoś miał do czynienia z czymś takim lub może mi polecić dobrego i sprawdzonego mechanika z Wrocławia. Jeżeli jest taka możliwośc to porównałbym moje auto z inną BMW bo nie miałem do tej pory okazji i może coś by się wymyśliło. z góry dziękuje za pomoc

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedys ktos pisał ze zamienił elektrozaworki miejscami i nie było poprawy a pozniej sie okazało ze ten drugi tez sie zacinał i dopiero nowy rozwiązał problem. Za sterownie podcisnieniem odpowiada jeszcze czujnik w kolektorze nr. 17 na rysunku. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2107&hg=11&fg=40
Opublikowano
przepływomierz nowy- takie same nr jak w starym ma.błędy zostały wykasowane i jest ok z nim. jedyny błąd to zawór sterujący doładowaniem. a filterki czyściłem sam i sam zmieniłem zawory i wszystko ok na pewno. a wyjścia w elektrozaworkach były opisane- tam gdzie out- pod erg lub turbo a tam gdzie VAC - pod trójnik więc chyba ok
Opublikowano
Sredkowy jest pusty a ten przy turbo sprawdzę ( ale wydaje mi się , że poprzedni właściciel go wypatroszył) dzięki za odp
Opublikowano
czujnik cisnienia doładowania ten w kolektorze ssącym wykręcałem i czyściłem, był przytkany sadzą ale nie mam pewności, być może resztki sadzy dostały się do środka, mimo, że czyściłem dokładnie. a co do agr to otwiera sie, odkręcałem przewód ten od intercoolera i zawór otwierał się i zamykał prawidłowo i agr został wyczyszczony.
Opublikowano
przepływomierz nowy- takie same nr jak w starym ma.błędy zostały wykasowane i jest ok z nim. jedyny błąd to zawór sterujący doładowaniem. a filterki czyściłem sam i sam zmieniłem zawory i wszystko ok na pewno. a wyjścia w elektrozaworkach były opisane- tam gdzie out- pod erg lub turbo a tam gdzie VAC - pod trójnik więc chyba ok

ale o czym my rozmawiamy ? jeśli jest błąd zaworka sterującego doładowaniem!!!! przecież ten zaworek kosztuje 99 zł ! nie ma co się zastanawiać !!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
zgadzam sie Panowie to nie sa spore koszta,ale podmianka zaworów nic nie przyniosła więc myslicie,że oba sie blokują?Rozmawiałem z mechanikiem,a ten powiedział - może byc wiele przyczyn kiedy jest wywalany ten błąd nie zawsze tyczy sie samego zaworu,nie chce w ciemno wymieniac pól auta, chciałbym wykożystać wsze doświadczenie by tego uniknąć
Opublikowano
zgadzam sie Panowie to nie sa spore koszta,ale podmianka zaworów nic nie przyniosła więc myslicie,że oba sie blokują?Rozmawiałem z mechanikiem,a ten powiedział - może byc wiele przyczyn kiedy jest wywalany ten błąd nie zawsze tyczy sie samego zaworu,nie chce w ciemno wymieniac pól auta, chciałbym wykożystać wsze doświadczenie by tego uniknąć

chyba się nie rozumiemy , napisałeś że miałeś błąd zaworka sterowania turbiną .... czy może był błąd ciśnienia doładowania ?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Łatwiej by było gdybyś napisał błąd z kompa po angielsku, bo albo chodzi o zaworek albo o czujnik cisnienia w kolektorze, a to ze czysciłes obydwa to nic nie da jesli sa niesprawne.
Opublikowano
Kolega napisał o ZAWORZE DOŁADOWANIA, więc to na 100% jest N75. Jeżeli podmiana nic nie dała to można podejrzewać, że obydwa szlag trafił, albo sterowanie podciśnieniowe jest uszkodzone, ALBO zasilanie elektryczne ma usterkę, ALBO jest nieszczelność układu podciśnienia [wężyki, króćce].pozdr

tu się nie zgodzę bo wydaje mi się że jeśli jest nieszczelność na wężykach albo w ukł. dolotowym albo zapieczone kierownice w turbinie to wyskakuje błąd ciśnienia doładowania

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
więc sprawy się mają tak w mojej bawarce, dziś pojechałem jeszcze do jednego mechaniora mianowicie do firmy Botronik na ul.Olsztyńskiej we Wrocławiu tam Panowie robili testy dynamiczne i badali różne wartości na kompie, więc błąd oczywiście zaworka sterującego doładowaniem sie pojawił, Panowie podmienili zaworek z innej bawary i problem nadal istniał ,tropili przyczyny i po kilku godzinach zadzwonili do mnie z diagnozą, ich zdaniem to własnie blokująca się zmienna geometria, przez co następuje przeładowanie, to drugi warsztak który wydał taka opinie cos w tym musi być! Auto wczoraj odebrałem od tych asów co robili mi turbo ich zdaniem turbina jest cacy i komp jasno wskazuje zawór sterujący doładowaniem, tak mi powiedzieli wczoraj.Dziś dzwonie do turbiniarzy i mówię o tym czego się dowiedziałem,że to drugi warsztat który mówi o blokujących sie łopatkach i że jestem skłonny zlecić naprawę innemu warsztatowi ale jeśli mieli rację,że to własnie geometria się blokuje wezmę fakturę i bede się starał w krajowej izbie praw konsumenta aby oddali mi pieniądze za niewywiązywanie się z umowy gwarancyjnej. Więc Pan stwierdził( ten od turbo), że w sobotę weźmie auto jeszcze raz i wyciągnie turbinę i sprawdzi geometrię!... a auto stało u niego 3 dni i nawet nie wyjął turbo i ciekawe jak stwierdził , że z nią wszystko ok :shock:
Opublikowano
więc sprawy się mają tak w mojej bawarce, dziś pojechałem jeszcze do jednego mechaniora mianowicie do firmy Botronik na ul.Olsztyńskiej we Wrocławiu tam Panowie robili testy dynamiczne i badali różne wartości na kompie, więc błąd oczywiście zaworka sterującego doładowaniem sie pojawił, Panowie podmienili zaworek z innej bawary i problem nadal istniał ,tropili przyczyny i po kilku godzinach zadzwonili do mnie z diagnozą, ich zdaniem to własnie blokująca się zmienna geometria, przez co następuje przeładowanie, to drugi warsztak który wydał taka opinie cos w tym musi być! Auto wczoraj odebrałem od tych asów co robili mi turbo ich zdaniem turbina jest cacy i komp jasno wskazuje zawór sterujący doładowaniem, tak mi powiedzieli wczoraj.Dziś dzwonie do turbiniarzy i mówię o tym czego się dowiedziałem,że to drugi warsztat który mówi o blokujących sie łopatkach i że jestem skłonny zlecić naprawę innemu warsztatowi ale jeśli mieli rację,że to własnie geometria się blokuje wezmę fakturę i bede się starał w krajowej izbie praw konsumenta aby oddali mi pieniądze za niewywiązywanie się z umowy gwarancyjnej. Więc Pan stwierdził( ten od turbo), że w sobotę weźmie auto jeszcze raz i wyciągnie turbinę i sprawdzi geometrię!... a auto stało u niego 3 dni i nawet nie wyjął turbo i ciekawe jak stwierdził , że z nią wszystko ok :shock:

tylko właśnie to mnie dziwi bo jeśli jest błąd ciśnienia doładowania to jednym z powodów może być zacinająca się zmienna geometria , a u Ciebie wywala błąd zaworka .... ogólnie dziwna sprawa ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano (edytowane)
więc co...myślisz,że to nie blokująca się geometria? Edytowane przez sztryms
Opublikowano
Sam juz nie wiem co to może być ,borykał się ktoś z blokującą sie geometrią turbodoładowania? Jestem ciekaw jakie objawy tego defektu były u innych :?:
Opublikowano
Własnie... zapomniałem dodać rano przed robotą odpaliłem furke i przytkałem wydech ręką na jałowym nie szło jej utrzymać dmuchało całkiem nieźle
Opublikowano
Panowie jeszcze jedno pytanko jaki u was jest zakres pracy sztangi sterującej, tej od gruchy do łopatek u mnie jest ok 5mm jak to wyglada u was?
Opublikowano
Wiele wskazuje na to,że własnie moja dmuchawka się nie domyka, ale jeśli to nie to, zostanę obciążony kosztami demontażu i założenia dmuchawy przez turbiniarzy.... umnie ta sztanga wychodzi na jakieś 5min dalej też pójdzie czyli kolejne 5 min lub nawet troche więcej... ale z wielkim oporem, przy uzyciu dżwigni z klucza lub śrubokrętu, a jak to u Ciebie jest yoshimura01 w miare lekko to chodzi?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.