Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

WITAM!

 

Jak ktoś rozwiąże ten problem ma u mnie naprawdę browara, nawet wyślę pocztą :D !!! Poważnie dużo osób już próbowało ale chyba się mało znają, nie mogę sobie z tym poradzić! Problem wygląda następująco. Mam E36 320i z klimą 93r. Zmieniałem visco z wiatrakiem oraz płyn chłodniczy więc ściągałem chłodnicę a razem z nią oczywiście obudowę wentylatora. Wszystko zmieniłem, visco i wiatrak używane ale wyglądają na dobre, nie ma bicia. Obudowe wentylatora kupiłem nową w ASO bo stara była połamana, także jest cała i prosta. I teraz problem, założyłem chłodnicę, ale wiatrak napierdziela o obudowę, nawet nie odpalałem silnika bo trze! Pare dni się pomęczyłem, no i wpadłem na pomysł. A przesune na śrubach wzmocnienie czołowe do przodu - rezultat pomogło dość dużo, ale dalej i tak i tak trze, zwłaszcza jak odpale silnik i dam więcej gazu, wtedy to masakra! Obudowa jest idealnie zamocowana, tak jak powinna. Problem leży w..... no nie wiem! Wzmocnieniu? Cholera no naprawdę nie mam sił do tego, nie mam sił! Auto stoi juz grubo 2 tygodnie w garażu! Przez co? Przez obudowę wentylatora. Wisko i wentylator pasują do E36 i do mojego silnika, patrzałem w ETK po numerach. Po za tym wiatrak i wisko takie jak były stare tylko że całe i dobre. Ehhh... To kto chce browara?? :)

Edytowane przez MaksymW

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano
Cześć,może Twoja stara obudowa ( tunel ) była tak mocno połamana że nie zauważyłeś różnicy patrząc na nową.Powinieneś wiedzieć że są dwa rodzaje,ja przerabiałem ten temat w zeszłym roku i też się zdziwiłem kiedy okazało się że wersja z klimą ma większą chłodnicę i zupełnie inny tunel,próbowałem jakoś wcisnąć tą obudowę,ale nie było na to szans,po kupnie właściwej udało się to bez problemu.Powiem Ci jeszcze że bez tego tunelu też można jezdzić ( ja jezdziłem tak prawie rok ) Jeżeli zapoznasz się z tematem i okaże się ze mam racje odezwij się to dam adres na który wyślesz piwko :wink:
Opublikowano
A czy elementy 3 , 4 , 5 z tego rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB11&mospid=47441&btnr=17_0083&hg=17&fg=05 napewno dobrze siedzą na swoich miejscach ?

 

Tak, wszystkie te elementy siedzą na swoich miejscach. Zamawiałem również nowe części o numerach na tej stronie 6 i 7, myślałem że taka pierdoła może byc wytarta, ale bez potrzeby, nic nie dało.

 

Cześć,może Twoja stara obudowa ( tunel ) była tak mocno połamana że nie zauważyłeś różnicy patrząc na nową.Powinieneś wiedzieć że są dwa rodzaje,ja przerabiałem ten temat w zeszłym roku i też się zdziwiłem kiedy okazało się że wersja z klimą ma większą chłodnicę i zupełnie inny tunel,próbowałem jakoś wcisnąć tą obudowę,ale nie było na to szans,po kupnie właściwej udało się to bez problemu.Powiem Ci jeszcze że bez tego tunelu też można jezdzić ( ja jezdziłem tak prawie rok ) Jeżeli zapoznasz się z tematem i okaże się ze mam racje odezwij się to dam adres na który wyślesz piwko :wink:

 

 

Ale ja kupowałem tunel według VINu auta. Więc tak jakby musi pasować. I moja obudowa nie była tak mocno połamana, tylko na dole, ale nawet numery katalogowe te obudowy mają takie same. Więc co jeszcze można zrobić :( ?? Czekam na dalsze propozycje, zaręczam że piwko wyśle a nawet dlatego żeby było wesoło ale i dotrzymam słowa. Tak czy siak będę również ogromnie wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu tego problemu ;/

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano
Tak wiatrak zmieniłem razem z wisko. Nie mogę założyć tamtego wiatraka bo nie miał jednego skrzydła więc go wyrzuciłem. czy chłodnicę dobrze ułożyłem? Napewno. Stoi na tych bloczkach co kolega wyżej na obrazku wskazał, jest solidnie zamontowana. No ale dalej jest o pare milimetrów problem...

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano

moim zdaniem wiatrak może być minimalnie mniejszy do wersji z klimą z tego względu iż jest tam dodatkowe chłodzenie(wiatrak klimy)

/szkoda,że nie masz starego śmigła żeby porównać

Opublikowano
Porównywałem wiatraki przed założeniem nowego, śmigła były takie samiutkie. Jednak to nie w tym problem Piotrze.

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano
Trochę dziwna ta sprawa,mam jednak nadzieje ze to ja mam rację,może Twój samochód był kiedyś przerabiany,albo coś,a może nastąpił jakiś błąd i dostałeś nie to co trzeba.Jezeli jednak mówisz ze z wyglądu jest identyczna to ja się poddaje.Pozdrawiam
Opublikowano

No nie! Aż mi głupio napisać, ale sam chyba nie wierze w to co mówie. Niby mierzyłem skrzydła i wychodziło mi to samo, ale chyba robiłem to nie równomiernie. OTÓŻ: W etk patrzę, są 2 rodzaje wiatraków: D=410mm oraz D=420mm. D=410mm ma numer 1723363 a D=420mm ma numer 1712058. I co się okazuje? Mam wiatrak 420mm. Czy ten centymetr będzie miał ogromne znaczenie? Kupować wiatrak 410mm? Jak będę chciał zmienić wiatrak to muszę zdejmować chłodnicę? Jest jakieś dojście żeby odkręcić te 4 śrubki na wisko bez zdejmowania?

 

Co do auta to E36, 320i, sedan, na vanosie czyli M50. Rocznik 93' grudzień

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano
W sobotę jadę na giełde z czesciami to kupie wiatrak, więc odezwe się w sobote wieczorem jakoś ! :) Dziękuje jeszcze raz koledzy a zwlaszcza tobie Piotrze.

Pozdrawiam,


Maks

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.