Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Dokładnie chodzi o rozmiar felg 18cali, jestem ciekaw jakie inne modele felg bmw oprócz tych dedykowanych (może ze 4 wzory na stronie bmw) będą pasować do X1 s18i

Opublikowano
Styling 329 i 330 z F10 5er powinny pasowac, ale tyl bedzie wymagal dystansu (5mm). Felgi z innych modeli bedzie ciezko dobrac (np. z E90) bo sa zbyt waskie, oczywiscie zamontowac sie pewnie da, ale szkoda drutowac nowy samochod.
Opublikowano
Tak jak pisalem wczesniej, zalozyc, zeby zalozyc sie da, ale fabrycznie X1 ma z tylu felge 9.0", zakladanie felg wezszych niz przewidzial producent (w danej srednicy) to troche pomylka.
Opublikowano
No tak, ale też podaje że można zakładać z przodu 8x18 i z tyłu 8x18, są nawet dwa wzory w takiej konfiguracji. A dwa w 8x18 przód i 9x18 tył. Czym to jest spowodowane ?
Opublikowano
witam, podłączam się do tematu gdyż muszę zacząć rozglądać się za zimowym kompletem kół dla żony (jeździ X1 SD 1.8i). wg tego co udało mi się wybadać to faktycznie można założyć 4 takiej samej szerokości felgi (8x18cala) i taki zestaw będę chciał zakupić. Moje pytanie dotyczy jednak ET - jakie w tym przypadku musi być z tyłu? podobno jak się zmienia szerokość felgi to także et musi się zmienić. Może koledzy się orientują jak to z tym jest?
Opublikowano

Nic się nie musi zmienić. Tak naprawdę ET to nie Twoje zmartwienie. Kupując felgi podaj po prostu sprzedawcy dane auta, a on dobierze felgi na podstawie katalogów producentów felgi, które będą pasowały.

 

No tak, ale też podaje że można zakładać z przodu 8x18 i z tyłu 8x18, są nawet dwa wzory w takiej konfiguracji. A dwa w 8x18 przód i 9x18 tył. Czym to jest spowodowane ?

 

Niczym. Oprócz wyglądu, oczywiście.

Opublikowano
No tak, ale też podaje że można zakładać z przodu 8x18 i z tyłu 8x18, są nawet dwa wzory w takiej konfiguracji. A dwa w 8x18 przód i 9x18 tył. Czym to jest spowodowane ?

 

Wydaje mi sie (ale moge sie mylic), ze felgi w rozmiarach 18x8.0 przeznaczone na obie osie to zimowe felgi dla xDrive28i (jako, ze ma wieksze przednie hamulce i nie wiem czy 17" moga byc zamontowane).

 

witam, podłączam się do tematu gdyż muszę zacząć rozglądać się za zimowym kompletem kół dla żony (jeździ X1 SD 1.8i). wg tego co udało mi się wybadać to faktycznie można założyć 4 takiej samej szerokości felgi (8x18cala) i taki zestaw będę chciał zakupić. Moje pytanie dotyczy jednak ET - jakie w tym przypadku musi być z tyłu? podobno jak się zmienia szerokość felgi to także et musi się zmienić. Może koledzy się orientują jak to z tym jest?

 

Fabryczny komplet felg o tych samych szerokosciach na obie osi ma parametry 18x8.0 ET30. Tak ET zalezy od szerokosci felg.

 

Nic się nie musi zmienić. Tak naprawdę ET to nie Twoje zmartwienie. Kupując felgi podaj po prostu sprzedawcy dane auta, a on dobierze felgi na podstawie katalogów producentów felgi, które będą pasowały.

 

Obawiam sie, ze niewielu jest tak ogarnietych sprzedawcow :wink: Ciekaw jestem tez w ilu katalogach znajduje sie juz X1?

 

No tak, ale też podaje że można zakładać z przodu 8x18 i z tyłu 8x18, są nawet dwa wzory w takiej konfiguracji. A dwa w 8x18 przód i 9x18 tył. Czym to jest spowodowane ?

 

Niczym. Oprócz wyglądu, oczywiście.

 

Komplety mieszane montuje sie nie dla wygladu, a dla zniwelowania nadsterownosci. Oczywiscie dzis wiekszosc producentow tylnonapedowych wybiera tansza droge i montuje komplet takich samych felg na obie osie, a nadsterownosc niweluje system kontroli toru jazdy.

Opublikowano
Obawiam sie, ze niewielu jest tak ogarnietych sprzedawcow :wink: Ciekaw jestem tez w ilu katalogach znajduje sie juz X1?
Niestety masz rację, z ogarnięciem spraedawców nie jest najlepiej. ALe dużo w tym winy szefów zatrudniających byle kogo byle taniej. Sytuację pogarsza fakt, że X1 jeszcze nieczęsto się pojawia w katalogach aplikacyjnych.

 

Komplety mieszane montuje sie nie dla wygladu, a dla zniwelowania nadsterownosci. Oczywiscie dzis wiekszosc producentow tylnonapedowych wybiera tansza droge i montuje komplet takich samych felg na obie osie, a nadsterownosc niweluje system kontroli toru jazdy.
Zgoda, ale tylko do pewnego stopnia. W autach RWD i 4X4 z mocnymi silnikami rzeczywiście chodzi o zniwelowanie nadsterowności. Natomiast w przypadku X1 18d ten argument nie ma zastosowania. Tu chodzi wyłącznie o wygląd.

 

Szczególnie, że wg danych na stronie BMW fabrycznym wyposażeniem wszystkich wersji X1 są opony 225/50R17 na felgach 7,5x17" na wszystkich kołach. Mieszane ogumienie jest tylko jedną z wielu opcji.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Nic się nie musi zmienić. Tak naprawdę ET to nie Twoje zmartwienie. Kupując felgi podaj po prostu sprzedawcy dane auta, a on dobierze felgi na podstawie katalogów producentów felgi, które będą pasowały.

 

 

Niczym. Oprócz wyglądu, oczywiście.

 

tak właśnie zrobiłem, podałem dane auta i zaproponowali mi dwie opcje ET: albo 8x18 z et35 (optycznie jak oryginalnie czyli koła trochę schowane) lub optycznie lepiej wyglądające (zrównane z nadkolami) 8x18 et20. Rzekomo obie opcje posiadają atest tuv do X1 na co dają papier. Zanim jednak się zdecyduję to chciałbym się was poradzić którą opcję lepiej wybrać?

Opublikowano

Którąkolwiek. Naprawdę. Jeżeli sprzedawca dobiera felgi wg katalogu producenta, to wiadomo, że będą pasowały na 100%.

 

Wybierz więc tę wersję, która Ci się bardziej podoba.

Opublikowano
8x18 z et35 (optycznie jak oryginalnie czyli koła trochę schowane) lub optycznie lepiej wyglądające (zrównane z nadkolami) 8x18 et20. Rzekomo obie opcje posiadają atest tuv do X1 na co dają papier. Zanim jednak się zdecyduję to chciałbym się was poradzić którą opcję lepiej wybrać?

 

Upewnij sie czy maja rzeczywiscie TUV na montaz tych felg do X1 (a nie popularny TUV ISO 9001 dotyczacy kontroli jakosci produkcji). Felgi zimowe sa o tyle specyficzne, ze trzeba takze pamietac o mozliwosci uzytkowania lancuchow (chyba, ze nie zamierzasz ich uzywac, wtedy problem odpada), a podczas wydawania certyfikatu TUV na dany model felg, o danych parametrach do danego samochodu ten czynnik jest brany pod uwage.

Opublikowano
to może inaczej, felgi na jakie się zdecydowałem to etabeta jofiel black. Sklep w którym kupuję felgi www.etabetawheels.pl gwarantuje certyfikat do X1 (ABE? czy jakoś tak to nazywali?). Widzę, że koledzy jesteście oblatani w temacie felg i certyfikatów to może będziecie w stanie potwierdzić czy faktycznie te felgi mają ten TUV do X1 czy nie? może można to gdzieś sprawdzić, bo jak ich poprosiłem żeby mi wysłali przed zakupem felg to odmówili tłumacząc, że nie rozsyłają certyfikatów na prawo i lewo każdemu zainteresowanemu klientowi ponieważ na rynku jest dużo podróbek ich wzorów, które certyfikatów nie posiadają, a osoby je sprzedające robiły już podchody pod zdobycie tych certyfikatów. Przed zakupem można je zobaczyć tylko u nich w firmie, a otrzymać dopiero razem z felgami Co wy na to?
Opublikowano
to może inaczej, felgi na jakie się zdecydowałem to etabeta jofiel black.

 

Etabeta to dobra firma, istnieje juz jakis czas i jezeli nie przeszkadza Ci to, ze ich felgi nie sa najlzejsze ani nie oferuja dobrego wspolczynnika ceny do jakosci, to spokojnie mozesz je wybrac.

 

Sklep w którym kupuję felgi http://www.etabetawheels.pl gwarantuje certyfikat do X1 (ABE? czy jakoś tak to nazywali?). Widzę, że koledzy jesteście oblatani w temacie felg i certyfikatów to może będziecie w stanie potwierdzić czy faktycznie te felgi mają ten TUV do X1 czy nie? może można to gdzieś sprawdzić, bo jak ich poprosiłem żeby mi wysłali przed zakupem felg to odmówili tłumacząc, że nie rozsyłają certyfikatów na prawo i lewo każdemu zainteresowanemu klientowi ponieważ na rynku jest dużo podróbek ich wzorów, które certyfikatów nie posiadają, a osoby je sprzedające robiły już podchody pod zdobycie tych certyfikatów. Przed zakupem można je zobaczyć tylko u nich w firmie, a otrzymać dopiero razem z felgami Co wy na to?

 

Dziwne podejscie, masa innych firm walczy z podrobkami i jakos nikt nie ucieka sie do ukrywania certyfikatow np. tak wyglada pierwszy z brzega certyfikat na jedna z felg Brock http://www.felgenoutlet.de/gutachten/9187/B21_8x18_5x120_ET35_72.6_ABE_%28119374%29.pdf . Podejrzewam, ze Etabeta ma ABE na jakies modele BMW (niekoniecznie juz na X1). Takze caly problem z mojego punktu widzenia rozbija sie o to, czy chcesz uzywac lancuchow czy nie, jezeli nie, to nie ma ryzyka i mozesz decydowac sie na 18x8.0 ET20 (co do 18x8.0 ET35 mam pewne zastrzezenia, bo ET jest wyzsze niz fabryczne), jezeli jednak chcesz ich uzywac to dogadaj sie odpowiednio ze sprzedawca w tej sprawie i zapytaj jaka gwarancje moga dac Ci na to, ze bedziesz mogl ich bezproblemowo uzywac w okresie zimowym.

Opublikowano

jestem właśnie po rozmowie tel i tłumaczą mi, że nikt niczego nie ukrywa, ale taka jest polityka producenta. Wcześniej certyfikaty były dostępne na wszystkich stronach dystrybutorów, ale od czasu jak w całej Europie zaczęły pojawiać się przypadki wypadków na chińskich i tureckich podróbkach, do tego posiadających certyfikaty tuv dla etabeta firma zmieniła politykę, ponieważ ludzie którzy myśleli, że jeżdżą na oryginalnych felgach za które też płacili jak za oryginalne nie dostawali odszkodowań z AC. (podobno w Niemczech mogą nie wypłacić za koła bez ABE) Nie wiem dlaczego inne firmy tak chętnie to publikują bo widać, że bardzo łatwo tutaj o nadużycie, a cały proceder stwarza zagrożenie dla nas kierowców. Jak dla mnie taki zabieg ma sens i może inne firmy tez powinny trochę utrudnić życie ludziom handlującym podróbkami utrudniając taką formę prób 'legalizacji' tychże podróbek na rynku właśnie w taki sposób?

 

Co do łańcuchów to niby można je montować na tych felgach, ale skoro nie mieszkamy w górach, a auto używane jest tylko w mieście więc jest mi to raczej obojętne. Cena katalogowa dość wysoka, ale zrobili mi zimową promocję i wyszło całkiem rozsądnie, co do wagi i jakości to się okaże, ale skoro marka utrzymuje się na rynku od lat 70tych to chyba wiedzą jak robić felgi, a marka miała prawo dorobić się odpowiedniej ceny za swoje produkty? Podobnie jest w każdej branży więc czego wymagać w tym przypadku?

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam

Zbliża się zima i muszę zakupić jakieś felgi do mojego x1 sdrive18d.Koła letnie to 18" Na allegroszu widzę wszystkie koła zimowe do x1 7.5x17" 225/50 najczęściej et34. Czy takie koła mogę zastosować do mojego wozu?? I czy mogą to być stalówki?? Pozdrawiam

Opublikowano
Witam

Zbliża się zima i muszę zakupić jakieś felgi do mojego x1 sdrive18d.Koła letnie to 18" Na allegroszu widzę wszystkie koła zimowe do x1 7.5x17" 225/50 najczęściej et34. Czy takie koła mogę zastosować do mojego wozu?? I czy mogą to być stalówki?? Pozdrawiam

 

Tak, 17x7.5 ET34 z opona 225/50 94H (lub o wyzszych indeksach). Stalowki takze istnieja w tych rozmiarach (maja te same parametry).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.