Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, wczoraj zwiozlem sobie nareszcie e46 z niecowa i wszystko jak najlepiej poza tym ze przy zmianie biegow z 1 na 2 praktycznie niemozliwe jest zrobienie tego szybko, przy spokojnej jezdzie i powolnym przelaczaniu jest ok ale jak odkrece na jedynce do 3-4 tys i chce szybko wbic 2-ke to czuc wyczuwalny opor i bez uzycia duzej sily jest to praktycznie niemozliwe.

Jest to moje 1-sze bmw ale wszedzie skrzynie w "betach" sa chwalone a u mnie w golfie 4 lepiej to dzialalo.

Czy jest to uwalona skrzynia czy moze jeszcze tragedi niema?

Acha przy redukcjach na nizszych biegach z "przegazowka" o niebo lepiej sie redukuje, poza tym zero jakis niepokojacych odglosow i zmiany od 3-ki do 6-ki sa bezproblemowe jedynie nizsze biegi sa troche "dziwne"

Opublikowano
Witam wszystkich, wczoraj zwiozlem sobie nareszcie e46 z niecowa i wszystko jak najlepiej poza tym ze przy zmianie biegow z 1 na 2 praktycznie niemozliwe jest zrobienie tego szybko, przy spokojnej jezdzie i powolnym przelaczaniu jest ok ale jak odkrece na jedynce do 3-4 tys i chce szybko wbic 2-ke to czuc wyczuwalny opor i bez uzycia duzej sily jest to praktycznie niemozliwe.

Jest to moje 1-sze bmw ale wszedzie skrzynie w "betach" sa chwalone a u mnie w golfie 4 lepiej to dzialalo.

Czy jest to uwalona skrzynia czy moze jeszcze tragedi niema?

Acha przy redukcjach na nizszych biegach z "przegazowka" o niebo lepiej sie redukuje, poza tym zero jakis niepokojacych odglosow i zmiany od 3-ki do 6-ki sa bezproblemowe jedynie nizsze biegi sa troche "dziwne"

 

 

W e46 chyba w ogóle skrzynia chodzi ciężej, jeździłem innymi autami i tam biegi wchodzą miękko a w beni trzeba jakby je "zapinać" :D

Opublikowano
Obstawiam synchronizator drugiego biegu, który pada właśnie przez takie szybkie zmiany z 1 na 2 ;)

 

Chyba takie jest działanie synchronizatora że nie dopuszcza do zmiany zazębienia jak obroty kół są nie wyrównane.

Radze "obstwiac" w kasynie

Proponuje na poczatek sprawdzic poziom oleju / wymienic olej

 

(lubie te diagnozy na forum - jak wyciek płynu to na pewno glowica pęknieta , nie zapala diesel to pompa , stuki w silniku -zatary,

tymczasem nie wszystkie usterki koncza sie powaznymi naprawami , i warto zacząc od naprostrzych (najtanszych) czynnosci )

Opublikowano
Obstawiam synchronizator drugiego biegu, który pada właśnie przez takie szybkie zmiany z 1 na 2 ;)

 

Chyba takie jest działanie synchronizatora że nie dopuszcza do zmiany zazębienia jak obroty kół są nie wyrównane.

[...]

Proponuje na poczatek sprawdzic poziom oleju / wymienic olej

[...]

Jasne ,że najlepiej zacząć od najprostszych czynności i mam nadzieję, że zmiana oleju pomoże. Tylko czy przy zużytym oleju nie byłoby problemu ze zmianą bez względu na wybierane przełożenie ?

Opublikowano
Obstawiam synchronizator drugiego biegu, który pada właśnie przez takie szybkie zmiany z 1 na 2 ;)

 

Chyba takie jest działanie synchronizatora że nie dopuszcza do zmiany zazębienia jak obroty kół są nie wyrównane.

[...]

Proponuje na poczatek sprawdzic poziom oleju / wymienic olej

[...]

Jasne ,że najlepiej zacząć od najprostszych czynności i mam nadzieję, że zmiana oleju pomoże. Tylko czy przy zużytym oleju nie byłoby problemu ze zmianą bez względu na wybierane przełożenie ?

 

ktoś tutaj pisał niedawno, że identyczne objawy ustąpiły u niego po wymianie tłumika drgań skrętnych (koła pasowego)...

Opublikowano

 

ktoś tutaj pisał niedawno, że identyczne objawy ustąpiły u niego po wymianie tłumika drgań skrętnych (koła pasowego)...

tak u mnie po wymianie koła pasowego objaw ten już nie występuje! widocznie drgania ukł. napędowego mają znaczenie ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Olej wymieniony i nic nie dalo, synchronizator raczej odpada bo zauwazylem ze jak zmieniam z 1 na 2 przy skrecie w lewo bieg wchodzi dobrze, tlumik dran (kolo pasowe) moglby ktos wrzucic gdzie to sie znajduje w 320d bo mozliwe ze to tez jest powodem ale po dlugich poszukiwaniach najbardziej prawdopodobne wydaje sie byc tuleja (elementy) wybieraka skrzyni biegow, niestety zeby je wymienic trzeba zrzucic skrzynie i dlatego bede to robil dopiero przy wymianie sprzegla bo siedze w w niemcowni i dopiero jak bede w pl zajme sie tym.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ponownie,

Auto juz sprzedane ale moze komus sie to przyda wiec pisze co bylo u mnie problemem ze biegi ciezko sie przelaczaly, bylo to mianowicie kolo dwumasowe.

Po zrzuceniu skrzyni biegow okazalo sie ze sprzeglo jest jeszcze w calkiem dobrym stanie lecz niestety kolo ma luzy i to przez to biegi nie dawaly sie lekko przerzucac a jak na taka stara fure (7 lat) to dosc droga zabawa...

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.