Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
panowie potrzebuję pomocy. mam bmw 530d model e60 2004 rok. ostatnio zauważyłem że z pod korka z zbiorniczka wyrównawczego, a szczegółowo z pod korka wyrzuca mi płyn i jeszcze syczy, i tak jakby bulgotał.co jakiś czas muszę 100 ml dolać. w serwisie zamówiłem nowy korek i teraz jeszcze się wydobywa szczególnie jak jest gorąco na zewnątrz. nie mam pojęcia co robić. może ktoś z was miał taki problem to proszę o odpisanie. z góry dziękuje.
Opublikowano
cisnienie w układzie chłodzenia objawiające sie bulgotaniem w zbiorniczku wyrównawczym moze świadczyć o nieszczelnosci między silnikiem a układem chłodzenia. Najczęsciej winna jest uszczelka pod głowicą. jak sie zachowuje auto? Jeżdzi normalnie, silnik równo pracuje? nie kopci na biało?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
sprawdzałem dzisiaj i syczy z pod korka. ale mały wyciek jest. silnik pracuje normalnie,przyspiesza bez zarzutu.kopcić na pewno nie kopci na niebiesko tylko przy wyprzedzaniu puści czarny dymek i tyle. a i przewody od chłodnicy do silnika są bardzo twarde.
Opublikowano
sprawdzałem dzisiaj i syczy z pod korka. ale mały wyciek jest. silnik pracuje normalnie,przyspiesza bez zarzutu.kopcić na pewno nie kopci na niebiesko tylko przy wyprzedzaniu puści czarny dymek i tyle. a i przewody od chłodnicy do silnika są bardzo twarde.

twarde rury wali ze zbiorniczka no niestety chyba uszczelka pod głowicą.

hej

Opublikowano

Jeździć można ale stale sprawdzaj co postój poziom płynu w zbiorniczku.I ostrożniej z gazem.Kiedys sporo jeździłem dieslem z taką wywaloną uszczelką ale jak po którymś zgaszeniu woda poszła do cylindra to silnik się zblokował jak zaspawany.

hej

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam koledzy!!!

Mam pytanie odnośnie tego ubywania płynu ze zbiornika wyrównawczego,byłem u mechanika i powiedział mi,że mam do wymiany uszczelkę pod głowicą,muszę dolewać co jakiś czas płynu gdyż ubywa!oprócz tego jak się nagrzeje silnik po naciśnięciu pedału gazu auto wchodzi na obroty po chwili tak jakby powietrze łapał tak między 1500obr/min do 1900obr/min powyżej już nie zrywa,czy to też może mieć związek z uszczelką pod głowicą?proszę o pomoc!!!

Opublikowano

Chyba nie łudzisz się że napisze ktoś podjedz na ORLEN kup jakiś kolorowy preparat wlej i będzie dobrze.Jak sie pernamentnie jeździ z wywalona uszczelka pod głowicą to takie są sktutki.Jak woda pójdzie w cylindry to bedzie smutek bo ściśliwości nie ma żadnej.

hej

Opublikowano

koledzy

mam 525d i też mi ubywa płynu auto chodzi ok , zero problemu , ale płyn muszę dolewać co parę tyś. km.

 

o co chodzi ? uszczelka ? są jakieś inne objawy np. duże spalanie

Opublikowano

"mam 525d i też mi ubywa płynu auto chodzi ok , zero problemu , ale płyn muszę dolewać co parę tyś. km. "

 

plynu bedzie ubywalo wtedy, kiedy jest wymieszany z woda - woda zawsze odparuje, a czysty plyn zostaje, wiec dolac samego czystego plynu i wtedy powinno byc ok, jelsi to sie dzieje tak rzadko.

 

Co do pozostalych objawow - ja bym uszczelke pod glowica, peknieta glowice lub pekniety blok zostawil na koniec!!!!!

 

1. Pompa wody - moze miec luz, moze lopatki sie powyrabialy, czasami potrfial sie urwac i wtedy bedzie sie robic cisnienie w ukladzie, bo nie ma prawidlowego obiegu wody.

 

2. Termostat - moze sie nie otwierac do konca, przycinac sie itd... bark prawidlowego obiegu wody i tak samo bedzie robic sie cisnienie w ukladzie.

 

3. Sprawdzic powyzsze i jesli jest ok, to przeplukac uklad, zalac plynem i sprubowac porzadnie odpowietrzyc uklad!!!

 

4. Jesli poszla uszczelka pod glowica, sama glowica lub blok to w pewnym momencie musi sie pojawic objaw mieszania - woda bedzie szla w olej - maslo pod korkiem i na bagnecie, olej bedzie szedl w wode - syf, kisiel bedzie plywal w zbiorniczku wyrownawczym.

 

Ja kiedys mialem objaw delikatnego mieszania wody z olejem, az w kocu puscilo totalnie, olej zamienil sie w budyn i faktycznie poszla uszczelka. Po robocie pierwszy objaw delikatnego mieszania owody z olejem pozostal - okazalo sie, ze pekl blok, ale auto jezdzilo tak wiele tys. km!!! :)

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Zanim kolego zaczniesz rozbierać silnik i bawić się w uszczelki, sprawdź wszystkie dostępne przewody wodne pod kątem wycieków, niewielka nieszczelność związana z np. luźnym cybantem, dziurką lub nieszczelnością korka w zbiorniczku wyrównawczym, wiąże się z tym że do układu dostaje się powietrze rośnie ciśnienie i twardnieją gumowe przewody, odkręcanie korka zbiorniczka wyrównawczego na rozgrzanym silniku też nie jest wskazane, jak również zbyt duża ilość płynu w układzie chłodzenia może spowodować podobne objawy. Przerabiałem ten temat w poprzednich moich BMW (E34 535, E39 523) ale widzę że E60 nie jest wolne od tych problemów. W najgorszym przypadku może to być uszczelka pod głowicą ale z reguły towarzyszy temu (tak jak pisali koledzy wcześniej) przedostawanie się płynu chłodniczego do oleju, natomiast przy pękniętej głowicy może wystąpić odwrotna sytuacja czyli w zbiorniczku wyrównawczym pojawi się olej. Jeśli po otworzeniu korka wlewu oleju lub kontroli bagnetu nie ma na nich podejrzanej zawiesiny i jeśli stan oleju się nie podnosi tzn. że jest szansa że to nic groźnego. Nie polecam też dłuższych wyjazdów ani tym bardziej stania w korkach do czasu usunięcia usterki, bemke łatwo przegrzać, a wtedy może być naprawdę nie wesoło. Życzę powodzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.