Skocz do zawartości

[Solved] E39 540i M62TUB44 - Ubywanie płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Mam taki ciekawy przypadek z autem - jak nie używam klimatyzacji poziom płynu chłodzącego utrzymuje się bez zmian. Natomiast, jeśli zacznę używać klimy to z dnia na dzień potrafi 'ucieć' 0,3-0,5l płynu. Myślałem że klimatyzacja nie ma nic wspólnego z obiegiem płynu chłodnieczego...

Edytowane przez Kaczyxp
...... V8 ...... :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydaje mi sie, ze koledze sie wydaje, bo to troszke niemozliwe :?

Trzeba obserwowac dalej.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Wierz mi - obserwuje od 2 miesięcy ten efekt. 2 tygodnie temu jeździłem z klimatyzacja - musiałem dolać prawie litr. Ten tydzień co był - bez. Nie dolałem nic bo nie było takiej potrzeby.
...... V8 ...... :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:shock: To ci dopiero zagadka. Nie mam pojecia jak to jest mozliwe.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Mam pewną teorię i od razu zaznaczam że niepotwierdzoną. Myślę że ma to zwiazek z temperaturą silnika

i tak: jeśli np. visco lub wentylator klimatyzacji niedomaga i temperatura silnika jest trochę wyższa niż standardowo to płyn się mocniej rozszerza i nadmiar zostaje wyrzucony przez korek.

Włącz test 7 i poobserwuj temperature z włączoną klimą i bez i wtedy zobaczymy.

Opublikowano
Z tego co zauważyłem to faktycznie przy włączonej klimie visco załącza się zdecydowanie częściej, ale przez pewien czas jeździłem z włączonym testem temp. i praktycznie zawsze jest ta sama - 110C. Ale co do teorii iż dopiero przy rozgrzanym silniku pojawia się efekt to się zgodzę - jak jest chłodniej, to płynu w ogóle nie ubywa (nie jeżdżę wtedy z klimą). No i jako dodatkowe info - przy korku pojawia się dziwny osad. Coś jakby 'skawalony' płyn chłodniczy. Może mam gdzieś uszczelkę od głowicy strzeloną i to jest powód?
...... V8 ...... :)
Opublikowano
Myśle że na początek wymień płyn chłodniczy na jakiś dobry np. Glycoshell lub Prestone i dobrze odpowietrz auto. Ale zanim wymienisz pomyśl o takim dodatku do płynu który widać w ultrafiolecie. Czasami są mikrowycieki i nie wiadomo skąd bo gorący płyn szybko odparowuje. Należy poświecić ultrafioletem w na silnik i bedzie wiadomo skąd się sączy. Typowo w e39 nieszczelnosci pojawiają się przy pompie cieczy chłodzacej i równie często padają chłodnice
Opublikowano
Płyn to oryginał BMW w proporcjach 1:1. Ale pomysł z tym dodatkiem ultrafioletowym jest super! Nawet nie wiedziałem że coś takiego istnieje :)
...... V8 ...... :)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Winna okazała się chłodnica. Zarówno z lewej jak i z prawej strony, pod spodem gdzie są stopki, były dziury. Dobra wiadomość jest taka że cena nowej chłodnicy to 360zł, czyli grosze w stosunku do pozostałych części do tego złomu ;).

 

 

Problem rozwiązany. Temat można zamknąć.

...... V8 ...... :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.