Skocz do zawartości

E36 318 tourin- jakie amortyzatory do obniżonego zawieszenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie!

Od wczoraj jestem posiadaczem (zadowolonym - prawie) BMW E36 Touring z 1996r.

Dziś u mechanika wyszło do zrobienia (mniej niż się spodziewałem):

Amortyzatory przód

Drążek kierowniczy prawy przód (zrobię oba, jeden to bez sensu)

Sworzeń prawy przód

Tuleje wahacza górnego tył

 

Silniczek się poci przy pokrywie zaworów i w okolicach koła pasowego, ale to minimalnie - chodzi ślicznie, nie słychać panewek ani nic innego :)

 

Teraz do rzeczy - napisałem "prawie" zadowolony, bo... Chciałem wsadzić 4x bilstein "zwykły" (b4?) w zawieszenie sobie a tutaj wylazło... Mam sprężyny H&R, amorki cholera wie, ale też jakieś krótsze, auto minimalnie obniżone. I teraz pytanie - czy przy niewielkim obniżeniu (sprężyny) mogę zapodać zwykłe Bilsteiny? Dla mnie ważny jest komfort ponad przyczepność - nie szaleję autem. I czy mogę zmienić sam przód (amory) i tył zostawić jak jest (oczywiście o ile po zmianie nie będę miał przodu wyżej niż tyłu)? Jak Bilsteiny zwykłe sprawdzają się z krótszymi sprężynami (jak pisałem - niewiele niżej niż seria)?

 

Mam na 'serwis" pozakupowy ok. 3tys zł, ale chcę też w tym zorbić blachę (nadkola mają pierwsze ogniska korozji, minimalna korozja w rogu tylnej klapy i odpryski lakieru na masce - bez korozji). Może coś poradzicie jak w miarę tanio, ale przede wszystkim porządnie ten zawias rozgryźć? Wymiana wszystkich 4 amorów + sprężyny w grę nie wchodzi - za drogo niestety. Tył amory mam w stanie b. dobrym.

 

Drugie pytanie - jak pisałem cześniej komfort to podstawa. Czy gumy Michelin Energy Saver 195/60/R15 będą ok czy lepiej jakieś 205 szukać (niestety już tańszych, teraz energy savery 195 mogę za 230zł/szt mieć nowe, 205 już ponad 300 kosztują)?

 

Pozdrawiam - Paweł

Edytowane przez misioooo
Opublikowano

Amorki "zwykłe"można wkładać do max obniżenia 40mm.

Rozmiar opon 195/60R15 jest nie odpowiedni (zamiennik 185/65R15 BMW podaje jedynie ten rozmiar na zimę do 4 cylindrów)obwód koła jest zbyt mały,jeśli już to 195/65R15 komfort zostanie zachowany.

Opublikowano

Ok, więc ciut wyższy profil opony będę szukał.

 

Może ktoś wie jakie jest "seryjny" prześwit w e36 '96 touring? Wtedy +/- zmierzę o ile jest obniżony (na oko to powinno być nie więcej niż 40mm).

Opublikowano

Witam

 

Zapoznaj się z regulaminem i formatem tytułowania wątków obowiązującym w tym dziale! Następnie popraw tytuł swojego tematu poprzez edycję pierwszego postu.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

opony zamówione - Falken ZIEX Ze 912 195/65/R15.

Amortyzatory jutro kupuję - wizualnie to 2-3cm może jest obiżony więc wsadzę Bilsteina najprawdopodobniej (b4 - zwykłe). Po weekendzie wymienię i dam znać jak to współgra ze sprężynami HR, które mam.

Opublikowano
sama wysokość to nie wszystko. HR o ile się nie mylę są dość twarde więc B4 nie koniecznie dadzą radę dobrze tłumić. Nie jeździłem na takim komplecie więc to nie opinia ale pogląd. Jeśli zależy ci na komforcie to zmień i sprężyny na cywilne, koszt nie tak wielki a robocizna jedna. B4 będą wtedy rozsądnym wyborem.
Opublikowano
możesz śmiało wkładać te amorki.Będą idealnie współgrać.Mam takie u siebie(przy czerwonych sprężynach) i jest naprawde wygodnie i dobrze a do tego autko prowadzi się jak po szynach
Opublikowano
moim zdaniem najlepiej będzie jeśli założysz sprężyny ori m technik. są krótsze o zwykłych 2cm i super działają z amortyzatorami b4. sam jeżdżę na takim zestawie tyle, że mam ori zawias m tech. H&R sprzedasz i jeszcze zarobisz. pozdr.
nie ważne ile pod maską! ważne ile pod czaszką!
Opublikowano

Amortyzatory na przód zakupione - jednak Sachs (w b. dobrej cenie dostałem w hurtowni). Na razie wsadzę do tych HR co mam i zobaczymy. I tak za 3-4 miesiące będę tylne robił (dla siebie, bo amorki tył są w pełni sprawne i rześkie) to najwyżej przy okazji wtedy zmienię sprężyny (wszystkie). Jeździ mi się fajnie na tych niskich sprężynach - trzyma się drogi jak przyklejony pomimo ciulowych zimówek w jakie jeszcze auto jest obute (dziś zakładam Falkeny - ciągle mam problem z wolnym czasem).

 

Czy te sprężyny od M-Technik będą bez problemów pasować bez wymiany innych elementów czy domowych przeróbek?

 

Ile mogą być warte takie sprężynki HR i amorki używane do kompletu? Są w b. dobrym stanie wg mechanika (sprawdzonego i dobrego).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.