Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu zaczęło mi ubywać płynu hamulcowego. Sprzęgło zapowietrzyło mi się do tego stopnia, że nie odbijał już pedał. Podczas odpowietrzania w momencie poruszania pedałem sprzęgła zauważyłem wyciek płynu z miejsca łączenia skrzyni biegów z silnikiem. Jaka jest tego przyczyna? Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu powyższej usterki.
Opublikowano

Pewnie cieknie Ci tzw wysprzęglik - element nr 15 na poniższym linku. Jest wkręcony na 2 śruby w kołnierz skrzyni biegów.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=21_0150&hg=21&fg=10

Pzdr.

Opublikowano

Spoko - ja na dniach stawiam auto na wymianę sprzęgła, poduszek pod skrzynią i oleju w skrzyni i prawdopodobnie łożyska na wałku sprzęgłowym w skrzyni bo mi chyba ono padło i hałasuje.

W tej chwili już na części (sprzęgło LUK, poduchy Lemfordera, 1,5 l oleju Castrol do skrzyni) i wysyłkę dałem 915pln. Robocizna pewnie z 5-6 paczek wyjdzie :/

Pzdr.

Opublikowano
Hej.

Manolito, gdzie bedziesz wymienial lozyska w skrzyni?

PS. Gdzie serwisujesz swoją bemkę we Wroclawiu?

No właśnie musiałem dziś zrobic rozeznanie bo jak na złośc mój mechanik poszedł na urlop aż do końca sierpnia. Początkowo chciałem to zrobic w firmie Lacart - lakiernia i blacharstwo (robią dla BMW Inchcape Wrocław) ale od niedawna wzięli się za mechanikę. Niestety póki co w mechanice robią raczej typowe rzeczy - wymiana tarcz klocków, płynów, kolektorów ssących a skrzynia to dla nich już za gruba sprawa. Więc zadzwoniłem do gościa który mi ogarniał poprzednie auto - Audi 80 B4 - gdyż on od skrzyni ma swojego człowieka. W tej Audicy także robiłem skrzynię i zrobili wszystko poprawnie - chodziła bez żadnych zastrzeżeń.Wszystkie części wyjęte były przywizione i dokładnie pokazane co było wymienione i jaki tego koszt - więc dośc klarowny facet. Gośc jest konkretny, nie gada głupot tylko konkretnie kawa na ławę wykłada co trzeba zrobic, co mozna odłożyc w czasie, jest z nim dobry kontakt kiedy auto jest u niego na warsztacie (każdą wątpliwośc wyjaśnia telefonicznie) ceny ma rozsądne, przy okazji mówi, jakich firm części kupowac a jakich firm unikac jak ognia. Chcę żeby to dobrze ogarnął logistycznie (i on także powiedział, że tylko takie rozwiązanie go interesuje) - żebym oddał jednego dnia do niego żeby wyjęli skrzynię a nastepnego dnia żeby był już termin zaklepany u tego gościa od skrzyń bo rozwiązanie gdzie zawiozę auto, wyjmą skrzynię i potem będę czekał np tydzień na wolny termin u tego gościa od skrzyń mnie w ogóle nie interesuje.

Mam nadzieję, że tak jak w przypadku Audicy teraz też będzie to sprawnie ogarnięte. Graty z Silesia Parts są już wysłane i jutro kurier się zamelduje, jedynie to łożysko będzie musiał ten "skrzyniowiec" dobrac bo nie ma żadnego tropu jakie dokładnie ma oznaczenie to łożysko (sprawdzone już było w Real Oem, w ETK sklepu) i lipa - jedynie znane są rozmiary łożyska jednak szczegóły budowy już nie (czy to kulkowe zwykłe, kulkowe wzmacniane, uszczelniane itp, itd).

Jak będzie już po naprawie to zdam relację - mam nadzieję, że będę mógł polecic ten warsztat (o tyle dobrze, że to manual bo ASB bym chyba tak łatwo im nie oddał - zresztą nawet nie wiem czy by się podejmowal ASB bo są dosyc rozsądni i raczej nie robią rzeczy, w których nie czują się pewni i od razu o tym informują).

A co do serwisowania BeeMki we Wrocławiu to robię to w Diesel Serwis na Kamiennogórskiej. Jest to dobry znajomy mojego kumpla z innego forum. Warsztat jest prowadzony przez ojca i syna od wielu już lat - diesle to jest ich konik. Ale robią także benzyny.

Pzdr.

Opublikowano
Przemek,moim zdaniem niepotrzebnie zmieniałeś sprzęgło.Jeżeli cieknie wysprzęglik to tylko jego się wymienia.Kosz wysprzeglika to 150 zł,wymiana koło 100 zł,gdyż nie wymaga on wyciagania skrzyni.A oddali chociaż stare sprzęgło????
Opublikowano
Przemek,moim zdaniem niepotrzebnie zmieniałeś sprzęgło.Jeżeli cieknie wysprzęglik to tylko jego się wymienia.Kosz wysprzeglika to 150 zł,wymiana koło 100 zł,gdyż nie wymaga on wyciągania skrzyni.A oddali chociaż stare sprzęgło????

Dokładnie. Jeśli tylko sam wysprzęglik przeciekał to wymiana sprzęgła nie była konieczna. No chyba, ze jakoś tak pechowo ciekło, że poleciało coś na tarczę sprzęgła - wtedy to raczej trzeba wymienić takie sprzęgło. Ale sądzę, że wymiana samego wysprzęglika by w zupełności wystarczyła.

Pzdr.

Opublikowano
bo jak na złośc mój mechanik poszedł na urlop

 

Hehe! Skąd ja to znam...

 

Manolito77, a z tą skrzynią, to nie masz tak, że wibruje Ci drążek zmiany biegów? U mnie wibruje i rzęzi na IV biegu jak podczas jazdy przesune go nieco do przodu. Na III też rzęzi/warczy, ale nie wichruje. Skrzynia mi pracuje głośniej niż silnik, natomiast na V zupełna cisza. Zastanawiam się czy w ogóle ją reanimować...

 

 

A o mechanika pytam, bo kuzyn zakupił 320dT i ma problem ze znalezieniem konkretnego mechsa. W autocraft zdzierają jak cholera, o Stando lepiej nie wspominać. U siebie w Krakowie też nie jest łatwo.

Opublikowano

Hehe! Skąd ja to znam...

 

Manolito77, a z tą skrzynią, to nie masz tak, że wibruje Ci drążek zmiany biegów? U mnie wibruje i rzęzi na IV biegu jak podczas jazdy przesune go nieco do przodu. Na III też rzęzi/warczy, ale nie wichruje. Skrzynia mi pracuje głośniej niż silnik, natomiast na V zupełna cisza. Zastanawiam się czy w ogóle ją reanimować...

 

 

A o mechanika pytam, bo kuzyn zakupił 320dT i ma problem ze znalezieniem konkretnego mechsa. W autocraft zdzierają jak cholera, o Stando lepiej nie wspominać. U siebie w Krakowie też nie jest łatwo.

Co do wibrowania drążka zmiany biegów to jest tak, ze jak przyłożysz rękę to czuć delikatne wibro ale to raczej normalne. Poza tym u mnie chyba któraś poduszka pod skrzynią już jest wyeksploatowana dlatego zamówiłem nowe Lemfordera- podejrzewam, ze to wibrowanie drążka może być w dużej mierze także spowodowane zmęczonymi poduszkami pod skrzynia biegów. W każdym razie nie ma czegoś takiego, że już wizualnie widać, żeby drążek jakoś latał jak żyd po pustym sklepie. U mnie jest tak, że jak mam zapięty bieg i puszczone sprzęgło to jadąc słyszę takie jakby wycie - fakt, że na 5 biegu jest dość cicho - ale to wycie to właśnie chyba to padnięte łożysko w skrzyni, na wałku sprzęgłowym. Zresztą jak gość skrzynię rozbierze to będę wiedział co dokładnie - czy tylko łożysko czy coś jeszcze. Jeśli nie będzie to nic poważniejszego to na pewno będę naprawiał swoją skrzynię bo z kupnem używki to loteria i nigdy nie wiesz co kupisz.

Pzdr.

Opublikowano

Ze skrzyniami to jest tak, że akurat fartownie nasz model ma ich sporo na rynku wtórnym. Jakbyśmy mieli V8, to byłby problem.

Cena skrzynek to 300-600zł. Są i takie za 1000, ale watpie, ze sa w lepszym stanie od tych tańszych. Ja chyba spróbuje kupić używkę, bo znalazłem gościa, który handluje czesciami uzywanymi dając jakąś tam gwarancję - jak się okaze zła, to przyjezdzam i mi wymieniają.

Nie kazdy angol ma nalatane ponad 300k z trupem pod spodem ;)

 

No u mnie wichruje na IV i II biegu, najbardziej na IV. Towarzyszy temu charakterystyczne "wrrrrr", glosniejsze od silnika. Wibracje mają amplitudę ok. 0.5cm, wiec kładąc rękę na drążek i przesuwając lekko do przodu, ręka wyrażnie drży.

Nie mam pojecia, bo się nie znam, od czego to moze pochodzić. W ASO mi zdiagnozowali rozwalony przegub elastyczny wału i podporę (ten warkot), a wibracje pochodzą od wywalonych poduszek silnika.

I wiesz co? I była to kolejna wymiana dobrych części na nowe. Już z 5tyś wlozylem przez 2 lata na rzeczy, które są dobre. Leży to u mnie, może ktoś chce kupić? ;)

Opublikowano
Przemek,moim zdaniem niepotrzebnie zmieniałeś sprzęgło.Jeżeli cieknie wysprzęglik to tylko jego się wymienia.Kosz wysprzeglika to 150 zł,wymiana koło 100 zł,gdyż nie wymaga on wyciagania skrzyni.A oddali chociaż stare sprzęgło????

 

Sprzęgło stare oddali kompletne faktycznie było już mocno wyciachane. Zresztą o szybkim starcie spod świateł na starym sprzęgle nie było mowy, a teraz jest miooodzio :D

Opublikowano

To tyle dobrze, że za jedną robotą masz teraz nowy zestaw sprzęgła i wysprzęglika.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.