Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam odnalazłem kolejną brakującą czesc w moim e36 325i. Otóz brakowało mi filtra węglowego. Takiej czarnej puszki odpwiedzialnej za odpowietrzenie zbiornika paliwa. Kupiłem ten filtr a teraz mam problem z podłączeniem. W dolnej czesci tej puszki są dwa wejscia, jedno idzie bezposrednio ze zbiornika do tego filtra a drugie idzie wezykiem z taki elektro zaworkiem i idzie do przepustnicy. To mam juz podłaczone ale ten filtr ma równiez jakies wejscie w górnej czesci i nie wiem co tam przychodzi. Proszę o jakies sugestie.
Opublikowano

Teoretycznie z punktu widzenia funkcjonalnosci podpiales dwie najwazniejsze rzeczy tj odpowietrzenie zbiornika i "wysys" nadmiaru

oparow do kolektora dolotowego (przez elektrozawor). Na rysunkach

wystepuje razem z tym filtrem cos takiego jak "blind plug" wiec

niewykluczone ze w niektorych wersjach otwor ten jest po prostu

zaslepiony. Moze tez odpowietrzac jakies inne fragmenty silnika to

niewykluczone. Najlepiej zeby ktos z M50 sprawdzil jak to wyglada w E36.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawe to z tym filtrem. A dokładniej z tym podłączeniem do przepustnicy. Tylko teraz jest zagadka: skoro opary są zasysane do dolotu to po co jest ten aktywny filtr węglowy, skoro on ma służyć temu by nie było czuć paliwa. Ktoś mądrzejszy ode mnie może rozwieje moje wątpliwości ;).

 

Pewnie się da spokojnie jeździć bez tego filtra a w związku z powyższym to może i dałoby się podpiąć bezpośrednio. Tylko jak by miało tak być to mądre głowy by go tam nie wsadzali w ogóle. Ehhh zawsze coś :).

Opublikowano
wlasnie hehe modre glowy bo mis ie ulamaly te bolce co trzymaja weze w filtrze ;/ i jeszcze w tym silniczku co jest pod tym filtrem tez sie ulamam i musze teraz to wyminic ale niewiem ile to kosztuje ;/ a moze bez tego da sie tez jezdzic :) hehe pozdrawiam poczekam moze jeszcze ktos odpisze
NO TO JAZDA !!!
Opublikowano

WItam

jesli chodzi o ta "czarna puszke" w moim przypadku mam wylamany gorny przewod, i jade juz ponad pol roku!! i nic si enie dzieje

lecz chce to zmienic, wserwisie taki przewody kosztuje oklo 70zl za gorny i jakies drugie tyle za dolny wiem bo pytalem jakis czas temu ( mam e-36 1.6L)

pozdrawiam

B - M - W

http://img135.imageshack.us/img135/9788/160x80houseofflyingdaggers202t.jpg

Opublikowano
hmmm umnie tez sie poulamywaly ;/ no ale jakos pokleilem i juz jezdze ale dzis juz kupielm za 90 zl filtr razem z ta jakby pompa czy zaworkiem pod spodem tego filtra a przewody po 70 zl a nielepiej kupic jakies zwykle po 10 zl :D
NO TO JAZDA !!!
Opublikowano

po 10pln ??

gdzie???

koszt orginalnych to jakies 150 zl max bo nie pamietam dokladnie.

--ja pokleilem to tasma izolacyjna :duh: ale daje rade tylko kiepsko to wyglada po przejechaniu nastu kilometrow kiedy tasma sie odkleja :duh:

B - M - W

http://img135.imageshack.us/img135/9788/160x80houseofflyingdaggers202t.jpg

Opublikowano
a czy to musza byc orginalne przewody :> a moze pokombinowac ze zwyklym wezem np. hmmm no niewiem jak przyklad przytoczyc ale np. takie do spuszczania paliwa :D heheh moze sie myle
NO TO JAZDA !!!
Opublikowano
ale tosa taki plastikowe przewody, po co sie bawic w jakis inne???

B - M - W

http://img135.imageshack.us/img135/9788/160x80houseofflyingdaggers202t.jpg

Opublikowano
tak plastikowe ale zobacz orginalne tak jak mowisz 150 zl ;> za same przewody a za taka sume to zatankujesz fure i jak dobrze poszukasz to i znajdziesz gumowe :) przewody tak ja myslee bo niemam zamiaru wydawac 150zl za jakijs kawalek rurki gumowej jak rownie dobrze mozna polaczyc jakims innym przewodem pozdroo :) :o
NO TO JAZDA !!!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja mam pytanie... Czy nieprawidłowo działający filtr węglowy lub jego brak może pogorszyć osiągi??
Opublikowano

Ja mam pytanie... Czy nieprawidłowo działający filtr węglowy lub jego brak może pogorszyć osiągi?

 

tez bym chcial sie dowiedziec, oraz czy to wogole ma to jakis wplywa na prace silnika?

pozdrawiam

B - M - W

http://img135.imageshack.us/img135/9788/160x80houseofflyingdaggers202t.jpg

Opublikowano
adi0583: ten najgrubszy króciec jest odpowietrzeniem do atmosfery i może być założona na niego krótka rurka. Nie możesz połączyć rurki z baku z kolektorem przez elektrozawór, bo silnik wyssie powietrze z baku wytwarzając podciśnienie i pompa nie zassie paliwa. Pracowałem w gazie i robiłem takie przeróbki, zawijając rurkę od baku pod auto, żeby nie śmierdziało a króciec do kolektora zaślepiałem. Nie ma to wpływu na pracę silnika, ale lepiej nie poprawiać fabryki. Ja wywalałem te puszki w przypadku, gdy nie było innego miejsca na reduktor od gazu, ale najczęściej przenosiłem je w inne miejsce. Jeśli komuś taka puszka uległa uszkodzeniu, to mam jeszcze kilka sztuk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.