Skocz do zawartości

Jakie cisnienie w oponach 235/40/18 i 265/35/18


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie bardzo sie znam na temacie ale chyba im wieksze cisnienie tym gorszy komfort jazdy ale bezpieczniej i mniejsze ryzyko uszkodzenia felgi?

Jak to jest i ile powinienem dac na te oponki ?? :?:

Opublikowano
Nie bardzo sie znam na temacie ale chyba im wieksze cisnienie tym gorszy komfort jazdy ale bezpieczniej i mniejsze ryzyko uszkodzenia felgi?

Jak to jest i ile powinienem dac na te oponki ?? :?:

Tak - im większe ciśnienie tym trochę bezpieczniej dla felgi ale twardziej. Oczywiście nie za duże ciśnienie żeby opony nie rozniosło. Trzeba też pamiętac, żeby przy obecnych letnich temperaturach nie przeginac ze zbyt dużym ciśnieniem bo od wysokiej temperatury i pracy opony ciśnienie w oponie jeszcze dodatkowo minimalnie wzrasta. Najlepiej trzymac się tego co zaleca producent i będzie ok.

Co do cen to zależy czy szukasz nowych czy używek. Nówki musisz liczyc średnio 400 - 500 pln za sztukę. Używki jak poszukasz dobrze to trafisz ładne za około 200 za sztukę.

Pzdr.

Opublikowano

Otwórz drzwi od kierowcy i tam masz na słupku wlepkę i całą rozpiskę w odniesieniu do rozmiarów a także do zakresu obciążenia/załadowania auta.

Pzdr.

Opublikowano

:) oczywiscie ze patrzylem na ta rozpiske ale tam nie mam 18-stek.

W necie tez szuaklem i co tabela to inne parametry.

Tak wiec pytam tu Was bo sadze ze nie jeden ma 18-stki o podobnych parametrach opon.

Opublikowano

myślę,że ciśnienie powinno oscylować w okolicy 2,5 - 3 bar.

ważny jest producent opon bo różni producenci podają różne ciśnienie przy takim samym rozmiarze opony(powodem jest pewnie różna twradość gumy)

i tak np. opony michelin potrzebują mniejszego ciśnienia niż np bridgestone wg moich obserwacji.

nie schodziłbym poniżej 2,3-2,5 bara w tych węższych kołach gdyż może będziesz miał większy komfort (praktycznie nie odczuwalny) ale opony zaczną ci się zdzierać szybciej na zewnętrznych krawędziach i praktycznie po jednym dość intensywnym sezonie będą do wyrzucenia.

poza tym obciążenie auta i prędkość jazdy - im większe tym większe ciśnienie.

powyżej 3-3,2 bar w te szersze koła też bym nie nabijał bo to nic nie da, jedynie można przepompować opone i bedzie sie zdzierać szybciej na środku niż po bokach.

reasumując:

ja nabiłbym 2,5bar na przód i 2,8-3bar na tył, pojeździł troche i sprawdzał czy bieżnik zdziera sie równo. jeśli tak - śmigać dalej :cool2:

 

pozdro

Opublikowano
ja mam rozmiar 235/40/18 wymienialem teraz na nowki i facet w zakladzie powiedzial mi ze mam pilnowac 34 psi na wszystkich kolach.to jest 2.3 bara
Opublikowano

Pozdrów pana wulkanizatora.Nie wiem jak można klientowi podawać ciśnienie z głowy jeżeli nie wie się w ogóle co mówi instrukcja!Ciśnienie w oponach ma bardzo duże znaczenie na prowadzenie,trakcję(odczyt prędkości z czujników ABS-u)itp.

 

Instrukcja "mówi" tak:

 

przód 235/40/18"-do czterech osób na pokładzie 2,2 bar,przy pięciu + bagaż 2,7 bar

 

tył 265/35/18"-do czterech osób na pokładzie 2,6 bar,przy pięciu + bagaż 3,2 bar.

 

pozdrowienia

Opublikowano
Pozdrów pana wulkanizatora.Nie wiem jak można klientowi podawać ciśnienie z głowy jeżeli nie wie się w ogóle co mówi instrukcja!Ciśnienie w oponach ma bardzo duże znaczenie na prowadzenie,trakcję(odczyt prędkości z czujników ABS-u)itp.

 

Instrukcja "mówi" tak:

 

przód 235/40/18"-do czterech osób na pokładzie 2,2 bar,przy pięciu + bagaż 2,7 bar

 

tył 265/35/18"-do czterech osób na pokładzie 2,6 bar,przy pięciu + bagaż 3,2 bar.

 

pozdrowienia

 

 

wszystko się zgadza ale instrukcja mówi też, że wartości ciśnienia są podane dla opon dopuszczonych przez bmw, czyli testowanych i fabrycznie montowanych w autach bmw.

nie wiem czy mieli na myśli tylko dpuszczone rozmiary opon czy także dopuszczonych producentów opon (tak zrozumiałem tą informacje w instrukcji) a co za tym idzie mogą być różne dane u poszczególnych producentów odnośnie optymalnego ciśnienia "roboczego" opon.

Opublikowano
3,1 przód 3,0 tył

Z przodu więcej niż z tyłu? To jakiś nowy sposób bo nawet patrząc na zalecenia fabrycznej wlepki to zawsze z tyłu jest trochę więcej zalecane (z reguły z tyłu szerszy kapeć się tam znajduje).

Pzdr.

Opublikowano

u mnie pryzy cisnieniu 2,6 i dobrze wywazonych kolach zadnych wibracji nie odczuwam. mysle ze przy bardzo niskim cisnieniu bys jedynie cos odczul. ale sa sprawy ktorych mozesz nie odczuc na pierwszy rzut okiem jak np. zuzycie paliwa, zuzycie opon i elementow zawieszenia i oczywiscie znisczenie felgi przy nie odpowiednim cisnieniu.

 

pzdr

Opublikowano
:) oczywiscie ze patrzylem na ta rozpiske ale tam nie mam 18-stek.

W necie tez szuaklem i co tabela to inne parametry.

Tak wiec pytam tu Was bo sadze ze nie jeden ma 18-stki o podobnych parametrach opon.

Tak tylko gwoli ścisłości - jeśli na wlepce na słupku od strony kierowcy nie masz rozpiski na temat opon w rozmiarze 18' to masz chyba jakąś wlepkę zdziełaną w ZSRR albo innych Chinach. Wczoraj specjalnie zlustrowałem wlepkę u siebie i jak najbardziej są tam podane ciśnienia dla rozmiaru 18':

235/40 ZR 18 2,0 bar (auto do 4 osób na pokładzie) 2,4 bar (5 osób + bagaż)

265/35 ZR18 2,3 bar (auto do 4 osób na pokładzie) 2,9 bar (5 osób + bagaż)

Pzdr.

Opublikowano

wibracje podczas jazdy odczuwane na kierownicy czy ogólnie na aucie nigdy nie będą powodem opony ( z wyjątkiem gdy opona będzie miała guza).

gdy będzie stanowczo za niskie ciśnienie to będziesz jechał jak na flaku a i wtedy żadnych wibracji nie powinno być, jedynie ściąganie.

za duże ciśnienie też nie ma nic do wibracji no chyba że nabijesz więcej niż max dopuszczalny dla tej opony(jest na każdej oponie napis ile max. PSI wytrzyma) i opone szlak trafi.

 

zazwyczaj powodem wibracji są krzywe lub nie wyważone koła, ewentualnie zużyte elementy zawieszenia. było o tym niedawno na forum

Opublikowano

Manolito- wygląda na to że fabryka wklejała różne nalepki bo u mnie na nalepce większych niż 17" nie ma, ale w instrukcji już są 18"...

podałeś ciśnienia dla twojego auta, a wg posiadanej przeze mnie instrukcji 525i autora wątku powinno mieć:

 

przód 235/40/18"-do czterech osób na pokładzie 2,2 bar,przy pięciu + bagaż 2,6 bar

 

tył 265/35/18"-do czterech osób na pokładzie 2,6 bar,przy pięciu + bagaż 3,1 bar,

 

ale jak już wcześniej pisałem ja tam ślepo bym nie wierzył instrukcji, choć w wielu przypadkach moze byc ok

Opublikowano

W takim razie jest to jedyne wytłumaczenie, że do różnych aut pakowali różne wlepki... O ile jestem w stanie zrozumieć, że w przyapdku 520d wyszli z założenia, ze te koła będą za "ciężkie" dla tego silnika to już brak rozmiaru 18' we wlepce w takim np 525i jest dla mnie conajmniej niedopatrzeniem. No chyba, ze podzielili to jeszcze w ten sposób, ze auta z M-Technikiem/M-Pakietem miały podane ciśnienia dla rozmiaru 18'.

Pzdr.

Opublikowano

witam

Do każdego auta dawano nalepkę z odpowiednią wersją silnikową bo po co potrzebne było by użytkownikowi silnika 2.8 informacja jakie ma być ciśnienie dla 3.0d. Inne wartości są też podane w zależności sedan/kombi. Natomiast instrukcja drukowana zawiera informacje dla wszystkich aut.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.