Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przed wymianą oleju przy 2,5tyś do 3tyś było wyczuwalne szarpnięcie auto od razu lepiej przyspieszało wtedy wiadomo było że załączył się vanos , po wymianie oleju auto przyspiesza płynnie do 6.5tyś obrotów i jest niewyczuwalne kiedy załączy się vanos .

Przyspieszenie przed i po wymianie jest porównywalne . Czy w silnikach z vanosem jest wyczuwalne to szarpnięcie czy przełancza się płynnie ? Czy podczas wymiany oleju mógł się zapowietrzyć ?

ps. silnik M52b25

 

____________

Poprawiłem tytuł! Proszę się zapoznać z formatem tytułowania wątków i przestrzegać! Zachęcam do lektury regulaminu. Następnym razem będzie ostrzeżenie! mattiss

Opublikowano
Ja czuje Vanos gdy mam w aucie 4 pasażerów i to na 5 biegu ;] Wtedy jak mi strzałka obrotów przekroczy 3,5 tyś. czuć że coś się dzieję. :mrgreen: :mrgreen: A jeżeli chodzi o normalną jazdę to ciężko wyczuć jakieś cudowne szarpnięcie przy gazowaniu do odcinki... Pozdro

'Wiadomo, ze taki a taki pomysł jest nie

do zrealizowania. Ale żyje sobie jakiś

nieuk, który o tym nie wie. I on właśnie

dokonuje tego wynalazku.'

Albert Einstein

Opublikowano
Panowie Vanos to nie Vtec ze dziala na gorze w silnikach M50TU i M52 vanos ma za zadanie ograniczyc spalanie i poprawic moment w srodokwym zakreie obrotów. w zaleznosci od obciazenia vanos przyspiesz walek o 12,5 st w zakresie obrotów 1000 (b20) i ok 2500 (b25/28) do ok 4500 obr A ten kop od vanosa to jakas bzdura silnik bez vanosa tez ma naglego kopa przy ok 3,5 tys obrotow i lepiej idzie na gorze niz silniki z vanosem :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
chyba ten kop nie zalezy od vanosa, kolega w swojej ma i niby tez dostaje kopa, ja nie mam vanosa i tylko M43 cale 102 koniki ale od dolu do 3,5 tys to mul jak diabli a od 3,5 tez dostaje kopa, chyba poprostu BMW lubi wysokie obroty
Opublikowano
Przestawienie wałka ma istotne znaczenie dla przyśpieszenia. Ja u siebie nie zawsze miałem kopa z powodu zapchanego filtra paliwa.Wymieniłem ok 10m-cy temu i postanowiłem zrobić to jeszcze raz. Autko teraz żwawo ciągnie i od 4 tyś czuć prace vanos-a tzn teraz wiem że działa. Istotne znaczenie ma też właściwy poziom oleju .Ma być ok 6.l i tak powinno zostać. :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.