Skocz do zawartości

330d poziomy paliwa w komorach zbiornika; bulgotanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Obserwuje od pewnego czasu wskazania testu 6.0 (w zegarach - poziomy paliwa).

I mam do Was pytanie - jakie wartosci pokazuje Wam pomiar osobno lewej i prawej komory zbiornika?

 

U mnie jest tak (3 wyrywkowe sprawdzenia):

- kilka dni jazdy po zatankowaniu (wyjezdzone ~10 l od pelnego baku): LEWA KOMORA 20.2 l, PRAWA KOMORA 31.2 l

- wyjezdzone okolo 30l: LEWA KOMORA: 10.9 l, PRAWA KOMORA: 24.8 l

- okolo 1/4 na wskazniku paliwa: LEWA KOMORA: 00.0 l, PRAWA KOMORA: 18.1 l.

 

Czy tak powinno byc?

Jaka jest roznica pojemnosci komor zbiornika paliwa w E46?

Z ktorej komory jest pobierane paliwo do pompy liniowej (podprogowej)?

Czy w miare ubytku paliwa zdarza Wam sie slyszec po postoju calonocnym zaraz po przekreceniu kluczyka cos w rodzaju "siorbania" gdzies z tylu auta? Dzwiek przypomina latajace babelki powietrza w przewodzie z ciecza, albo moze w pompie... Dzwiek jest tylko przez chwile - potem ustaje. Ale slychac tym wyrazniej i czesciej i mniej paliwa w zbiorniku.

Edytowane przez petrolhead

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydaje mi sie ze jest to całkiem normalne ze tak pokazuje Ci komp. Paliwo pewnie jest pobierane jednakowo z dwóch komór jednocześnie i dlatego z jednej zniknie ono szybciej. Co do bulgotanie to nie wiem bo staram sie zawsze tankować gdy mam z baku jeszcze 15l

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Wydaje mi sie ze jest to całkiem normalne ze tak pokazuje Ci komp. Paliwo pewnie jest pobierane jednakowo z dwóch komór jednocześnie i dlatego z jednej zniknie ono szybciej. Co do bulgotanie to nie wiem bo staram sie zawsze tankować gdy mam z baku jeszcze 15l

To bulgotanie powoli zaczyna byc slychac gdy wskaznik paliwa pokazuje okolo polowe i jego intensywnosc i czestotliwosc wystepowania wzrasta z ubytkiem paliwa w zbiorniku.

Dziwi mnie troche, ze na poczatku roznica miedzy komorami wynosi 11 l a na koncu juz 18 l. Podobno w baku jest jakas pompka ktora przepompowywuje paliwo miedzy komorami - i stad moje zdziwienie i pytanie jak to wlasciwie powinno dzialac :?:

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

Opublikowano
w prawej połowie jest pompa zasilająca a w lewej dyfuzor przelewający paliwo do prawej komory. Więc jezeli paliwa w zbiorniku jest mało to w lewej komorze nie będzie go wcale.
Opublikowano
Ty masz auto z 2003 wiec w prawej komorze jest pompa tylko ciagnaca paliwo z lewej i tyle ... paliwo do silnika idzie za pomoca pompy podprogowej tylko z prawej komory ... powrot jest do lewej.
Opublikowano

Dzieki za informacje.

A czy to bulgotanie to normalny objaw? Moze sie przez to np zapowietrzyc pompa liniowa?

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.