Skocz do zawartości

525 td czy 525 tds ? ('93) - jak rozpoznać?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

nabylem droga kupna 525 tds z 1993 (w 2002r)

ostatnio oddalem ja do mechanika, zrobil remoncik itp ale oddajac rzkekl, ze to nie tds tylko td

 

1. jak, grzecznie pytam rozpoznac czy jest to tds czy td ?

wg VIN jest to 525tds z 08/93, z reszta na kazdej tabliczce znamionowej stoi napisane 525 tds

2. skrzynia jest 5HP18 - czy te skrzynie byly montowane do obu modeli ?

3. czy jest mozliwosc, ze kiedys kiedys silnik byl zmieniany ?

4. czy jesli rzeczywiscie jest to td to czy mozna mu zrobic upgrade do tds ? jakim kosztem jesli tak ?

 

pomijajac fakt, ze zaplacilem za remont to jeszcze odebralem auto "slabsze" o kilkadziesiat KM - co to za zbuczyn ? :-)

 

z gory dziekuje za pomoc w tym temacie

 

"zalamany" zyga

zh
Opublikowano

Jeżeli zastanawiasz się czy masz TD czy TDS, to różnica polega na tym że TDS ma dodatkowo chłodnice powietrza tzw. intercooler (pod chłodnicą wody), oraz zawór wzbogacenia powietrza zasysanego spalinami.(AGR)

Ale w twoim roczniku powinny być oba te rozwiązania.

Głównie istotną rzeczą jest chłodnica powietrza.

Opublikowano (edytowane)

moze sie myle prosze mnie poprawic ale 525TDS to silnik tz kostka a TD sa w omegach

prawda ?

i zgadzam sie w 100% z zyghom

Edytowane przez devik
Opublikowano

a ktos z Was sluzy jakims zdjeciem tej chlodniczki ktora odroznia TDS od TD ?

albo jakies rysunki silnikow TD i TDS ?

chocby linki jakies sieciowe, bo szukam i szukam i noz mi sie w kieszeni otwiera qna bo dalej nie wiem co mam

 

z co z ta skrzynia 5HP18 ? czy byly w obu typach 525: td i tds ??

zh
Opublikowano

Tak wygląda system chłodzenia w TDS:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=HG71&mospid=47396&hg=17&fg=05

Tak wygląda system chłodzenia w TD:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=HG91&mospid=47395&hg=17&fg=05

Mam nadzieje, że coś ci to pomoże :wink:

BMW i wszystko jasne :)


Least and most powerful of the '89:

http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/

  • Członkowie klubu
Opublikowano

TD - ma przewód od turbiny prowadzony do góry koło korka wlewu oleju i nie ma po drodze chłodnicy ani zaworu EGR.

 

TDS - ma przewód od turbo ciagnięty do dołu i idzie jak by pod przedni zderzak bardziej pod chłodnicę wody, tam jest podłączony do chłodnicy powietrza (wygląda jak normalna chłodnica tyle że jest wąska i chłodzi powietrze) tzw.: intercoolera, potem wychodzi od strony filtra paliwa, idzie pionowo do góry, kolano i wchodzi do kolektora. Tuż przed kolektorem jest ten zawór EGR - ale nie we wszystkich.

 

Jak kupiłeś TD to stary numer - na giełdzie wszystkie to tds-y, a sporo z nich to td - ale kolesie/chandlarze twardo że to TDS :liar:

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

  • 2 lata później...
Opublikowano
TD - ma przewód od turbiny prowadzony do góry koło korka wlewu oleju i nie ma po drodze chłodnicy ani zaworu EGR.

 

TDS - ma przewód od turbo ciagnięty do dołu i idzie jak by pod przedni zderzak bardziej pod chłodnicę wody, tam jest podłączony do chłodnicy powietrza (wygląda jak normalna chłodnica tyle że jest wąska i chłodzi powietrze) tzw.: intercoolera, potem wychodzi od strony filtra paliwa, idzie pionowo do góry, kolano i wchodzi do kolektora. Tuż przed kolektorem jest ten zawór EGR - ale nie we wszystkich.

 

Jak kupiłeś TD to stary numer - na giełdzie wszystkie to tds-y, a sporo z nich to td - ale kolesie/chandlarze twardo że to TDS :liar:

 

Krzysiek.

wie ktos czy ta roznica (mowa o zaworze EGR) o ktorej pisal krzysiek wynika z wlasnorecznych przerobek czy takie wersje (czyli intercooler bez EGR) byly rowniez oryginalne? I na czym polegały dalsze różnice miedzy wersjami posiadajacymi ten zawor a wersjami go pozbawionego?

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
A to znaczy z etzreba zalozyc tylko intercooler i ten zaworek i to wszystko?? Nie trzeba nic do komputera wgrywac nowego sterownika czy cos??
Opublikowano
A to znaczy z etzreba zalozyc tylko intercooler i ten zaworek i to wszystko?? Nie trzeba nic do komputera wgrywac nowego sterownika czy cos??

 

Jak robisz przeróbkę z TD na TDSa to musisz zmienić komputer na taki od TDSa.

Nie wiem czy nie będziesz musiał zmienić chłodnicy żeby wszedł pod nią intercooler. TD też miały chłodnicę oleju? Jeśli nie to dodatkowa przeróbka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.