Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich serdecznie!!! Mam problem z moja E39, mianowicie gdy wrzucam bieg na D i normalnie ruszam to skrzynia zeskakuje mi na N i tak za każdym razem gdy ruszam. Dla jasności mam BMW 530d '00 z tiptronic. Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem co mam z tym zrobić. I jeszcze druga sprawa: auto po wymianie filtra paliwa gaśnie co jakiś czas, jak jest paliwa na 1/4 baku auto zaczyna świrować tzn. gaśnie. Wtedy wlewam paliwo do filtra i wszystko jest ok, ale co trzeba zrobić zeby usunąć ten defekt? I trzecia sprawa to taka, że gdy jadąc samochodem wjadę w małą dziurę radio przestaje grać, a bywa czasem że samo się wyłącza. Z góry wszystkim dziękuję !!!
Opublikowano

Kolejna ofiara pompy podprogowej.... Ps.. kilkanascie min temu odpowiedziałem na inny post i tam objawy są inne ale stawiam browara, ze powód ideeeentyczny! :roll: Nawet powiem Ci więcej...., włączasz się dynamicznie do ruchu i zbija na N zwykle przy jednoczesnym skrecaniu. Efekt opisywany gwarantowany,... Jest jeszcze kilka innych "ale"... Podjec na kompa... serwis lub mechanik z kompem i softem BMW.... Niech Zobaczy cisnienie... jeżeli masz poniżej 4.0B bedzie sie tak dziac a z mala iloscia paliwa baaankowo... Tak wogule to bylo kilka topikow na forum ale nie chcialo lub nei mialem czasu opisywac pewna zaleznosc.... Jezeli bedziesz tankowac za poniżej 25l. to w E39, E46 bedziesz miec bledne wskazanie poziomu paliwa..... Chodzi o rozwiazanie systemu przeliczania MSI.... A najlepiej zalej do odbicia... (z raz:) )... rezerwa jest duza i bak rowniez... jezeli rozregulowal sie wskaznik moze byc tak, ze przypokazywanym zasiegu 90 zgasnie ci silnik....;;) Przyjmując ze masz auto z PL i podobnie zgasl pare razy w jego historii i pompa ssala powietrze.... poprostu z czasem nie robi roboty. Jezeli wyjdzie ci, ze pompa igla pozycz, lub zbadaj czzujnik cisnienia na filtrze. Oczywiscie jak masz automat, podcisnienia rownież musza smigac, by nie bylo roznicy w rzadaniach dzialania osprzetu z rzadaniami ECU i sygnalami wstecznymi. Jeszcze cos.... Zajrzyj kolego do filtra powietrza... jak masz tam czarno to operacja wymiany lub przynajmniej czyszczenia ... Czyscisz przeplywke ktora po czyszczeniu badasz... Razem z w/w reszta... ibedzie ok... w pewnym momecie agoni mojej pompy mialem to samo, nawet wyceniali mi regeneracje i wzdychali, ze to powazna awaria ( na tel w serwisie automatow) :) Ja uporalem sie jakies 60 000 temu z tymi rzeczami i mam zupelny spokoj, auto smiga i a skrzynia na kazdym biegu smiga bez zrzucania...

 

czyli podsumuje od najtanszych zabiegow....

 

1. przeczytac wraz z linkami ten temat.... (w zaleznosci konkretnej sztuki cos dla kazdego ;) )

2. jak masz chceci zastosowac zalecenia :)

3. Komputer i analiza ... co ja boli i jak leczyc...

 

Zanim kupisz skrzynie itp... moze akurat pomoglem;) jezeli chcesz sie dowiedziec o swojej skrzyni, opisalem ja kiedys wyczerpujaco...

KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podpiac pod kompa i wkleic tu liste bledow.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
HERODYN piszesz jakimś zawiłym i niezrozumiałym dialektem, a na dodatek bzdury :duh:
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Małe podsumowanie tego co napisali koledzy:

- wymień poduszki pod silnikiem i pompę podprogową a radio przestanie ci się wyłączać.

Opublikowano
jak jest paliwa na 1/4 baku auto zaczyna świrować tzn. gaśnie.

To najprawdopodobniej pada Ci pompa paliwa ale w baku. Przy jej awarii tak często jest, że póki paliwa w baku dużo to grawitacyjnie jest na tyle wystarczające ciśnienie, że prze na pompkę progową i dalej do silnika. Jak paliwa jest mniej to grawitacyjne parcie paliwa jest dużo mniejsze i wtedy sama pompka progowa nie daje rady dawać wystarczającego ciśnienia na pompę CR i się zaczynają cyrki.

Pzdr.

 

Przy okazji: padnięta pompka progowa odpowiada w największym stopniu za moment odpalenia auta - bez niej jest mała szansa na odpalenie silnika. Jeśli odpalisz a pompka progowa jest w jakimś stopniu uszkodzona to silnik i pompa wysokiego ciśnienia wytwarza na tyle duże podciśnienie, ze wystarcza to do pracy silnika jednak począwszy od około 2500-3000 obrotów zaczyna on się zamulać ale mimo wszystko nie powinien on gasnąć. No chyba, ze masz padniętą pompkę w baku i nie do końca sprawną progówkę ale o takim podwójnym uszkodzeniu jednocześnie raczej jeszcze nie słyszałem.

  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy kolega uporał się z tą skrzynią wyrzucającą bieg na N?

Miałem przez chwile to samo, tylko mi wypadał przy mocnym ruszeniu, aczkolwiek ostatnio problem zniknął, mimo to było by miło wiedzieć, czym to może być spowodowane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.