Skocz do zawartości

Bmw e36 coupe przekładka z 1.8is na 2.5tds - pytania.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Czy w BMW e36 1.8is coupe 1992r problematyczny byłby swap na 2.5 tds (m51d25)? Czy musiałbym np. wymienić całą wiązkę elektryczną czy tylko wiązkę silnika, czy muszę wymienić całe przednie zawieszenie czy tylko belkę, całe tylne czy tylko mechanizm różnicowy? Może ktoś już robił taki swap? Napiszcie proszę czy da się to zrobić bez przerubek, czy wystarczy po prostu przełożyć najważniejsze części, czy mocowania są te same?
Opublikowano
Wszystko inne watpie ze ktos robil bo pomysl beznadziejny :duh: Zreszta bylo :search:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Dlaczego beznadziejny? Benzyna drożeje a tds-a można mieć z instalacją na olej roślinny (podobno), poza tym jest wystarczająco dynamiczny, do tego buda od coupe jest bardzo fajna. Zresztą mój silnik nadaje się na złom dlatego planuje swap na tds-a. Piszesz że wszytko jest inne ale czy dosłownie wszystko nawet mocowania zawieszenia, skrzyni itd.?
Opublikowano
Nie wiem dokładnie co do wymiany (a raczej co zostaje) bo tak jak kolega wyżej powiedział, nikt nie robi z tego co widać takiego swapu. To nie jest jakaś super bezawaryjna jednostka (jak rzeźniki 1,9 w golfach :mrgreen: ) żeby warto ją było wkładać. Jeśli już bardzo chcesz ten silnik to chyba lepiej zmienić całe auto, pewnie taniej wyjdzie. Nie wiem czy nie wyszło by Ci taniej kupić taki sam silnik jak masz (skoro piszesz że jest już marny) i założyć dobrą instalacje sekwencyjną.
Opublikowano
Za dużo problemów, za mało zysków, chyba że chcesz to zrobić dla przekory. Zrób jak napisał kolega ufo000000. Za pieniądze które wydasz na montaż diesla kupisz motor igiełkę i założysz sekwencje. Jeżeli ważne są dla ciebie koszty eksploatacji, to będziesz zadowolony z takiego układu. Możesz też pokusić się o swap m50b25 + LPG.
Opublikowano
Sęk w tym że chcę zrezygnować z instalacji gazowej raz na zawsze bo moim zdaniem to jedna wielka porażka. Bez znaczenia jak bym chuchał i dmuchał na filtry, parowniki itd. to i tak z tym badziewiem są problemy (rozsadzanie obudowy filtra powietrza, niszczenie silnika kilkakrotnie szybsze itp.). Nie wiem co mnie podkusiło żeby kupować trzeci z rzędu samochód z gazem mimo że po drugim miałem już dosyć. Jednak z drugiej strony marzy mi się (chyba jak każdemu) auto dynamiczne, atrakcyjne i jednocześnie ekonomiczne stąd pomysł ze swapem na tds-a na olej roślinny. Proponujecie żebym kupił całe auto, tyle że o ile się nie mylę nigdy nie montowano diesla w coupe e36???
Opublikowano
Myślisz ze zamontujesz diesla i nie będziesz miał problemów? To poczytaj trochę jakie przypadłości nękają te silniki. Co do gazu to jak zamontujesz za 2tys. to nie licz na cuda. Jeżeli wyłożysz 4tys. będziesz zadowolony.
Opublikowano

TDS nie jest ani szybki ani oszczędny, czy też bezawaryjny. Żeby ładnie to śmigało musiałbyś kupić silnik z bardzo małym przebiegiem, a to są spore koszta+ montaż silnika, osprzętu itd itp...

Z gazem się jak najbardziej zgodzę, też miałem trzy zagazowane auta i nigdy więcej, ale z Tds-em jest tak samo, trzeba mieć duuużo cierpliwości do tego silnika...

Odradzam Ci takiego zabiegu kolego :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Moge cie zaprosic do wawy na montaz gazu jak w ciagu 3 miesiecy wyjedzie jakas awaria -to bedziesz mogl oddac instalke

ps gwarantuje taka sama moc jak seria ja na gazie zrobilem swoim 325 -327 tysiecy km i auto nadal jezdzi u kolegi wiec jakie zuzywanie wieksze silnika ???

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Jak nie było diesli w E36, masz tds 1,7 90KM td 2,5 115KM tds 2,5 143KM. A co do gazu, to miałeś pewnie I lub II generacji, fakt przez takie instalacje można się zrazić do LPG, ale dobrze dobrana sekwencja, i dobry monter gwarantują długą i bezproblemową jazdę.
Opublikowano
ufo000000, jesteś jednym z najbardziej udzielających się użytkowników E36, a nie wiesz że w coupe nie było fabrycznie diesla? :shock:
Opublikowano
M-Technic dzięki ale jak już pisałem definitywnie rezygnuje z gazu, teraz chcę wypróbować diesla nawet jeśli tds jest taki awaryjny jak piszecie. Spróbuje zrobić taki swap tym bardziej że mam na to możliwości i nie żeby mi kasa z nieba leciała, ale chodzi mi o garaż z hakiem, wyciągarkę do silnika i inne potrzebne narzędzia. Umiejętności też trochę mam bo już kiedyś coś takiego próbowałem zrobić z polonezem tyle że wtedy mi nie wyszło bo z poldka chciałem zrobić super maszynę. W każdym razie chodzi mi po głowie kupno kompletnego anglika z 2.5 tds-em ale bez papierów, tylko do swapu, ale najpierw muszę się dowiedzieć czy wszystkie bebechy wejdą w budę od coupe bez większych problemów. Jeśli natomiast trzeba będzie przerabiać karoserie tzn. spawać mocowania, wiercić nowe dziury to wtedy dam sobie spokój...
Opublikowano
Jeżeli będziesz mieć kompletne auto, to powinno być na zasadzie wymiany, bez przeróbek. Przykro mi że zraziłeś się do gazu nie spróbując nawet zabawy z sekwencją, bo nie wiesz co tracisz. Jeżeli podjąłeś już ostateczną decyzje o montaży diesla, to z mojej strony życzę aby wszystko się udało i czekam na relacje z przebiegu operacji.
Opublikowano
Oprucz silnika ze skrzynią potrzebny jest dyfer, mocniejsze sprężyny do przodu,mechanizm zmiany biegów,hłodnice,licznik,wiązka silnika ze sterownikami ,przekazniki wydech za turbiną,pompka paliwa z baku.Mocowania i poduszki pasują.Mechanicznie sobie poradzisz z elektryką będziesz miał problem.Powodzenia.
Opublikowano

wprawdzie to nie jest konieczne ale układ hamulcowy też warto by było zmodyfikować, zawsze dobrze jest móc się zatrzymać :)

(auta z silnikami 2.0 i większymi miały 2 x tarcze ) a z tego co pamiętam 1.8 miał tarcze + bębny

http://mlodzi.pl/auto.jpg
Opublikowano
wprawdzie to nie jest konieczne ale układ hamulcowy też warto by było zmodyfikować, zawsze dobrze jest móc się zatrzymać :)

(auta z silnikami 2.0 i większymi miały 2 x tarcze ) a z tego co pamiętam 1.8 miał tarcze + bębny

 

IS-y mają tarcze na obu osiach.

Opublikowano
Dziękuję Wam, wszystkie Wasze podpowiedzi są dla mnie bardzo przydatne. Co prawda jestem dopiero na etapie zbierania informacji, ale już powoli przymierzam się do zakupu anglika. Próbuję znaleźć jakiegoś z małym przebiegiem, ale o takiego niezbyt łatwo.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Jednak wybiłem sobie z głowy pomysł z przekładką na tds'a i kupiłem zadbane e36 cabrio 320i w wersji angielskiej. Jest z papierami więc będę robił przekładkę albo poczekam aż zmieni się w naszym kraju prawo i będzie można rejestrować auta rhd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
poczekam aż zmieni się w naszym kraju prawo i będzie można rejestrować auta rhd.

 

predzej auto rdza zeżre calkowicie, niz sie tego doczekamy

 

 

Jednego nie łapie - chciales auta oszczednego, a najlepiej diesla -a władowałes sie w paliwożerne beznynowe R6 ? Troche to nielogiczne.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Chciałem mieć w e36 silnik oszczędny, dynamiczny ale i trwały. Niestety te trzy sprawy najwyraźniej nie idą w triadzie (w przypadku e36), no chyba że wsadziłbym tam silnik z zupełnie innego auta, ale to już by mnie przerosło, dlatego postawiłem na paliwożerne 2.0l r6 na vanosie. Kawał dobrej niemieckiej technologi ze "złotych" lat dziewięćdziesiątych. Na ubezpieczenie kroci nie wydam i nie będę się wlókł, a ponieważ ma mały przebieg to jeszcze mi posłuży parę ładnych latek, poza tym to V6 :shock: :8) a że paliwożerny to już trudno, coś za coś...
Opublikowano
poza tym to V6 :shock: :8) a że paliwożerny to już trudno, coś za coś...

 

O czym ty rozmawiasz jakie V6 :mad2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

jak cie na BMW stac to i na paliwo tez.

ja w zimie bede robil swapa z 1,6 na 2,0 lubie silniki r6 a moc w stosunku do masy jest wystarczająca,

mysle ze przy normalnej jezdzie zmieszcze sie w 10-+12 l na 100km :mrgreen: :mrgreen:

a jak bedzie dalej droga bezn to dobra instalka gazowa.

aktualnie co mam w 1,6 zamontowany gaz chyba 2 genracji i przejechane 80tys i nic sie nie dzialo :wink: no moze pare razy mi zgasl.. :P ale jesli chodzi o kichanie szarpanie nic z tych rzeczy,

Opublikowano
lepiej wsadz 2,5 lub 2,8 benzyne i do tego gaz który zalożysz u profesjonalisty, ale i tak przy wymianie silnika z przodu trzeba wymienic zawieszenie a z tylu przynajmniej spręzyny na mocniejsze pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.