Skocz do zawartości

Przeróbka klimy r12->r134a - jakie adaptery?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam zamiar przerobić swoją klimę na gaz r134a.

już mniej wiecej wiem co i jak trzeba wymienic.

pozostaje tylko problem, jakie mają być adaptery ?

znalazłem na allegro adaptery do bmw ale nie będą pasować.

na google.pl poszukałem i są ale rozmiary:

LP - M10x1 M10x1.25 oraz jakieś calowe

HP - M12x 1 M13x1 i też jakieś calowe

jednak u mnie w aucie są takie same zewnętrzne gwinty na LP i HP (przy pomiarze suwmiarką wychodzi 11mm)

prosze o podanie prawidłowych rozmiarów oraz najlepiej linków do przykładowch adapterów, które będą pasować.

moje auto to e34 520i 24V vanos, 11.92r

Opublikowano

jeżeli chodzi o przeróbkę to musisz wymienić:

- wszystkie o-ringi

- osuszacz

- wstawić adaptery (lub wymienić węże na takie, które mają odpowiednie wyprowadzenia)

- sprężarkę (jednak nie we wszystkich przypadkach, ponieważ niektóre się nadają do r134a, listę pasujących powinieneś znaleść na internecie)

- olej w klimatyzacji na pełny syntetyk, np PAG100

- przyzwoicie byłoby wymienić węże, ponieważ stare zostaną bardzo szybko zniszczone przez nowy czynnik chłodzący.

 

W przypadku, gdy spręzarka będzie pasować, należy ją wykręcić, opróżnić ze starego oleju, wyczyścić i zalać nowym olejem w odpowiedniej ilości. Wszystkie te informacje są w internecie.

 

Nie wiem tylko jakie mają być adaptery.

Prawdopodobnie pojadę na jakiś serwis klimy i wymienię węże na takie z końcówkami r134a.

 

Powodzenia

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

Znalazłem właśnie informację, że oryginalny KIT r12->r134a BMW, do modeli po 9.1992r. nie zawiera nowych węży klimy, tylko same adaptery, co wskazuje na to, że są przystosowane pod r134a tak jak większość sprężarek w tym modelu (widać BMW przygotowało się na zmianę przepisów co do czynników chłodzących), jeżeli chodzi o auta sprzed 9.1992r. to jeszcze nie doszukałem się tej informacji.

Opublikowano
Witam ja przejściówki kupiłem w serwisie klimatyzacji samochodowych, 35zł za sztukę. Trzy dni temu nabiłem klimę, węży nie ruszamy, oringi pewnie masz już założone zielone, przynajmniej ja tak miałem (auto z 04.92r.). Osuszacz wymieniłem, sprężarkę zalałem Pag 46 bo taki zaleca denso, wlałem przez port ssący 60 ml, resztę uzupełniłem maszyną. A co do przechodzenia na r134a przez producentów samochodów to taką wiedzę że będzie w 93 roku przejście na r134a mieli już w 87 roku.
Opublikowano

A jaki jest powód wymiany osuszacza?

 

Sam mam zamiar naprawiać moją klimę i przy okazji przejść na R134a, więc zbieram informacje na ten temat. O-ringi rozumiem, że można rozpoznać po kolorze lub ew. wymienić w ciemno dla świętego spokoju. Moja E34 jest z 04.92 i mam wątpliwości które części mogę zostawić, a które mam zmienić, żeby nie narobić większych szkód niż te co są teraz...

Opublikowano
Osuszacz filtruje czynnik i olej w układzie i pochłania wilgoć.Po każdym rozszczelnieniu klimy powinno się go zmieniać lub co 2-3 lata. Natomiast przy wymianie czynnika na nowy to już jest to obowiązkowe ponieważ stary osuszacz ma w sobie dużo starego oleju mineralnego połączenie go z olejem syntetycznym powoduje powstanie mazi i powoduje on zapychanie się układu a w skrajnych przypadkach nawet zatarciem sprężarki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.