Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Objawy: szarpanie na benzynie, nierrówna praca silnika.

Na LPG: Wszystko w normie.

 

Wymienione: Pompa paliwa, wężyki pomiędzy wtryskami i dolotem paliwa, filter paliwa, wtryski paliwa (cała listwa na takie co nie widziały gazu), kable nie mają przebić, świece dobre.

 

Co może być przyczyną?

Opublikowano
Podłączałeś pod komputer? Jaki masz tam gaz? Jeśli II generacji to może lambda zmarla a instalacja gazowa niewiele z niej korzysta i dlatego na LPG dobrze chodzi.
Opublikowano

Kolego jaką masz instalację gazową?

Czy jak jeździsz tylko na benzynie, przynajmniej kilkadziesiąt a nawet ponad 100 kilometrów, to ten objaw pozostaje?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Typowy przypadek źle ustawionej instalacji gazowej. Przy niewłaściwej dawce gazu komputer benzynowy próbuje skorygować dawkę tak żeby było dobrze i zmienia mapę wtrysku benzyny. Potem przełączasz na benzynę i silnik nie chodzi bo pracuje według niewłaściwej mapy. Spróbuj zrobić jak napisał kolega wyżej. Pojeździj kilkadziesiąt kilometrów tylko na benzynie. Jeżeli objawy ustąpią to znak że LPG rozbija Ci mapę wtrysku.
Opublikowano
lambda nie zmarła bo mam cały katalizator wyspawany i coś innego wspawane :P Spróbuje dziś jadę w odcinek dłuższy pojeździć na samej benzynie i zobaczymy.
Opublikowano
Typowy przypadek źle ustawionej instalacji gazowej. Przy niewłaściwej dawce gazu komputer benzynowy próbuje skorygować dawkę tak żeby było dobrze i zmienia mapę wtrysku benzyny. Potem przełączasz na benzynę i silnik nie chodzi bo pracuje według niewłaściwej mapy. Spróbuj zrobić jak napisał kolega wyżej. Pojeździj kilkadziesiąt kilometrów tylko na benzynie. Jeżeli objawy ustąpią to znak że LPG rozbija Ci mapę wtrysku.

jechałem dziś z 60 km na benzynce samej i to samo...

później pomyślałem, żeby kleme od akumulatora odłączyć żeby komputerek się zresetował i próbowałem na 20 km i to samo... po odłączeniu jednego wężyka od przepustnicy do wtrysków silnik zaczyna równo pracować jak na gazie, lecz niekiedy przy szybkim przyspieszeniu muli go albo jak chcę szybko przyspieszyć 1, 2 dochodzi do 40 -50 km i zaczyna się mulenie tak jakby go zalewało albo za mało benzyny dostawał.

Opublikowano
jakas stara z 2002 roku

 

A ie orientujesz się czy jest to II generacja czy wtrysk sekwencyjny?

naprwno nie wtrysk sekwencyjny

Opublikowano
gdy moja falowała wymieniłem czujnik dawki paliwa i czujnik dolotu powietrza i już chodzi rewelacyjnie. Czujniki są pod kolektorem ssącym jeden niebieski 2 pinowy drugi czarny też 2 pinowy z taką rurką na dwa centymetry kosztują 100 zł za dwa. Spróbuj może ciebie też pomoże
Opublikowano

odpowiedz jest prosta jak chodzi na gazie a na benzynie nie to moim zdaniem jest to lambda zacznij od jej sprawdzenia pod kompem. To pewnie na samym gazie młuciłes samochod -> nowe mapy wtrysku sie porobiły czyli ponownie klemy w dół, zakrecamy butle z gazem i wyciągamy bezpiecznik od gazu jak nadal zle to czyscimy przepustnice zaczynając od filtra powietrza aby był czysty i po kolei do przepustnicy. Ja tak miałem ze gaz OK a benzyna nie chciał jechac mulił strasznie kaszlał, zrób podstawowe rzeczy czyli jak wyzej wyczysc wszystko!!

w tym poscie jest na dole pokazany czyszczenie przepustnicy i tez motor 1.6 -> benzynka ekstrakcyjna

viewtopic.php?f=68&t=130363

pozdro

Opublikowano
A może masz awarię centralki gazowej i jak silnik chodzi na benzynie to centralka nie odłącza gazu. Spotkałem się z przypadkami że silnik dostawał oba paliwa. Żeby wykluczyć centralkę musisz odłączyć wtyczki od elektrozaworów, albo najlepiej zakręcić gaz w butli i wtedy sprawdzić czy jest różnica.
Opublikowano

ja jak zwykle na chłopski rozum

lpg II generacji do wysterowania z czujników samochodu potrzebuje o ile się nie mylę sygnału o obrotach i sondy lambda (I generacji totalnie nic) a i bez tego na upartego II gen też pociągnie. szczelność dolotu i pozostała mechanika ważna i tu i tu. Lpg I i II gen śmiało można porównać z gaźnikiem więc dużo do przyzwoitej pracy nie potrzebuje.

Wtrysk benzyny potrzebuje znacznie więcej infirmacji więc szukaj tam gdzie dla lpg nie ma znaczenia (skoro na lpg jest ok)

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem (mam nadzieję że nie) ale z katem wywaliłeś lambdę? jeśli tak to już masz przyczynę. Jeśli nie to jeszce masz przepływkę czyjniki przepustnicy temperat itp więc proponuję jechać na kompa i od tego zacząć.

Opublikowano

PROBLEM ROZWIĄZANY

 

Kolektor dolotowy był tak zarypany czarnym osadem w środku. Wyczyściłem elegancko i chodzi jak żyleta i na benzynce i na gazie, przy okazji wymieniłem uszczelki pod kolektorem na nowe.

Opublikowano
wyczyscilem dokładnie kolektor dolotowy i to od dawkowania powietrza chyba to przepustnica jest był czarny osad w środku i podmieniłem uszczelki w kolektorze dolotowym i chodzi elegancko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.