Skocz do zawartości

318is nierówna praca silnika + problemy podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problemy z pracą silnika. Silnik to 1.8is przed liftem - M42.

Otóż, na wolnych obrotach po odpaleniu nic sie nie dzieje, ale jak przytrzymam go na obrotach ( okolo 1,5-2k ) i puszcze z gazy to silnik zaczyna dziwnie wibrować i wygląda to tak jakby nie pracował na któryś cylinder.

Podczas jazdy dzieje się podobnie, gdy dodaje powoli ale równomiernie gazu w pewnej chwili czuje jakby silnik się zaduszał (uczucie jakbym odpuścił gaz). Gdy silnik pracuje na wyższych obrotach nie ma takich "zawieszek".

Teraz opiszę co zrobiłem do tej pory:

- oszyczszony silniczek krokowy

- sprawdziłem przepustnice - jest czysta

- podmieniłem przepływomież

- sprawdziłem świece

- sprawdziłem czy nie ma przebić na kablach - widać lekkie uszkodzoną izolacje na jednym z kabli ale opornośc zdaję się być ok

- posprawdzałem wszystkie węże podciśnieniowe wokół kolektora powietrza

 

 

Diagnoza komputerowa dała mi następujące wyniki:

http://wgrajfoto.pl/pokazfoto/img0610/min_snc00135017f.jpg

Jakies propozycje co zrobić lub co to może być?

Mam zamiar podjechac do znajomego i podmienić kable zapłonowe chyba że jakieś lepsze pomysły ktoś ma.

Opublikowano
Zmień sondę.

Na jakiej podstawie to piszecie?

 

Tak jak Kolega pisze,ale zobacz też potencjometr przepustnicy.

Jest jakis sposób żeby to łatwo sprawdzić?

Opublikowano
Zmień sondę.

Na jakiej podstawie to piszecie?

 

Tak jak Kolega pisze,ale zobacz też potencjometr przepustnicy.

Jest jakis sposób żeby to łatwo sprawdzić?

 

Na jakiej podstawie chłopaki piszą? Na podstawie zdjecia jakie zrobiłeś z kompa i wkleiłeś do tematu.

Jasno i wyrażnie nasz napisane że masz problem z mieszanką paliwa. Jezeli w silniku masz wszystko ok to sonda daje zły odczyt do kompa silnika a tam zmienia swoje sterowanie. Potwierdza to błąd 80, że gdzieś na obwodzie sondy masz problem. czyli masz dwa błędy kóre ci mówią o wadliwej sondzie, więc głupio by było wymienić 10 rzeczy po 30zł jak można wsadziś raz a dobrze w orginalną sobde BOSCH np.

Opublikowano (edytowane)

Na jakiej podstawie chłopaki piszą? Na podstawie zdjecia jakie zrobiłeś z kompa i wkleiłeś do tematu.

Jasno i wyrażnie nasz napisane że masz problem z mieszanką paliwa. Jezeli w silniku masz wszystko ok to sonda daje zły odczyt do kompa silnika a tam zmienia swoje sterowanie. Potwierdza to błąd 80, że gdzieś na obwodzie sondy masz problem. czyli masz dwa błędy kóre ci mówią o wadliwej sondzie, więc głupio by było wymienić 10 rzeczy po 30zł jak można wsadziś raz a dobrze w orginalną sobde BOSCH np.

Dobra, tylko jeżeli silnik nie pracuję na jakiś z cylindrów, np jeżeli go zalewa bo wtrysk źle leje paliwo,albo świece nie palą za dobrze, to czy nie wyskoczą takie same błędy?

Co do sondy to chciałbym ją pierw zdiagnozować. Kolega podsunoł mi pomysł żeby podnieś samochów na chodzonym silniku i podczas gdy przejdzie w stan nierównej pracy silnika, odczepić wtyczke sondy.

Jaki to da efekt?

 

P.S. Zrobiłem również klilka testów z podmienianiem podzespołów z innego IS'a.

Wymieniłem całe przewody razem z cewką, przepływomież też podmieniłem.

Popołudni postaram się wkleić zdjęcia świec, które na gwincie są morke, zaraz nad gwintem po stronie porcelany jest brązowe zabarwienie oraz posiadają lekką ilośc nagaru przy diodzie.

Edytowane przez React
Opublikowano

Nie wiem czy cos będzie miał do tego czujnik połozenia wału, ale też jak masz inny to wrzyć na podmiankę.

Mi się wydaje że gdzieś komputer się gubi i może mieszać cykle silnika na jednym z tych celindrów gdzie masz zawaloną świece. A moze spróbuj podmienić komputer.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.