Skocz do zawartości

Jak ustawić GMP w M42B18, i jak zblokowac silnik?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w tema. Muszę ustawić GMP i także zablokowac silnik żeby odkręcić śrubę na 22 klucz która jest mocno wkręcona w wał korbowy.

Wiem że można wrzucić 4 bieg i nacisnąć hamulec, ale ja mam automata i jak tu teraz wrzycić bieg? Na P silnik się obraca.

No i jak ustawić GMP? W manualnych wiem że jest dziura pod rozrusznikiem, a tu nie moge jej wyczuć.

Opublikowano
Ta śruba fabrycznie dokręcona jest siłą 330Nm. Nie będzie łatwo. Jeżeli nie możesz znaleźć otworu pod rozrusznikiem, to poszukaj otworu zaślepionego gumowym kołkiem. Będzie na dole lub po drugiej stronie silnika. Jest to otwór technologiczny potrzebny w przypadku automatycznej skrzyni biegów do odkręcenia sprzęgła hydrokinetycznego. Powinno udać się zablokować wał przez ten otwór. Jeżeli na kole pasowym nie ma znaku to GMP możesz znaleźć mierząc położenie tłoka przez otwór od świecy.
Opublikowano

Otwór w silniku znalzłem tylko nie mogę wyczuć otworu w kole zamachowym. Zacząłem się zastanawiać czy wogóle w automatach jest. Już w jednym silniku odkręciłam. Zablokowałem wał, załozyłem mocne pokrętło i młotek poszedł w ruch. No i bez WD40 parę dni wcześniej się nie obyło.

To pozostaje mi tylko zblokowanie wału? Bo o biegach chyba nie ma mowy

Opublikowano
Myślałem że nie możesz znaleźć otworu w bloku. Przy automacie nie ma tradycyjnego koła zamachowego, więc może nie być w nim otworu. Zablokuj przez otwór z gumową zaślepką.
Opublikowano
Sposób może i skuteczny, ale nie wolno go stosować jeżeli koło pasowe ma tłumik drgań, czyli we wszystkich dieslach. Nie wiem czy benzynowe też mają.
Opublikowano
Dzięki za podpowiedz. Podobnie zrobiłem z silnikiem który mam na części. Nie ma tam już głowicy, i był lużny łańcuch rozrządu, taz się skręcił i zablokował, coś podobnie jak ten pasek. Dzisiaj będę prubował. Jednak ja nie używam długiej rury tylko uderzam młotkiem w pokrętło, mniej wysiłku, a i tak sie odkręci,
Opublikowano
A może powiecie mi jeszcze, czy jak rozbiorę rozrząd to czy tan napinacz można włożyć spowrotem czy trzeba nowy? Jeżeli może być stary to muszę go przed wyjęciem czmś zcisnąć czy wyjąć go tak jak jest włożony?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.