Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

dzisiaj podczas jazdy zapaliły mi się kontrolki eml i asc. Kilka sek wcześniej jadąc na 4biegu ok 70km/h (trzymając nogę na pedale gazu) auto na 1 sek. "samoczynnie" wyrwało do przodu- tak jak bym natychmiastowo przyśpieszał- a później zapaliły si e te kontrolki. Po kilkudziesięciu metrach zatrzymałem i zgasiłem samochód. Po odpaleniu nic się nie zmieniło- kontrolki nadal się świecą. Co gorsze do ok 40km/h i od 80km/h podczas "mocniejszego" wciśnięcia pedału gazu silnik przerywa i szarpie.

Dodam, że ok kilku dni auto nie jest garażowane i podczas tych dni dość sporo pada deszcz.

Czytałem troszeczkę na forum informacji o eml, ale mam pytanie gdzie ona się znajduje? Jak ją zlokalizować w mojej 2l buni 320i.

Mam kilka dni wolnego, więc mógłbym sprawdzić/przeczyścić styki lub inne połączenia.

 

Niestety, ale do mojego mechanika mam ok 150km i nie wiem, czy taka podróż jest wskazana i w ogóle możliwa?

 

pzdr

Radek

Edytowane przez kedar007
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Typowy objaw jak padnie elektronika w przepustnicy, nie tania sprawa ...
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tzn jedź na początek na komputer jeżeli masz błąd przepustnicy to jest ona do wymiany i tyle czego nie rozumiesz ?? Elektronika w przepustnicy jest nie wymienna więc trzeba ja cała wymieniać, przepustnice oczywiście. Auto jest zmulone, przy próbie dodania gazu bardzo opornie reaguje ??
Krzysztof
Opublikowano
Witam mam ten sam problem w takim samym aucie ten sam silnik i auto też stało długo na zewnątrz nie odpalane a dziś lipa pozgaszeniu przechodzi mu i znowu lipa Pomocy!!! gdzie cos moze przeczyścić??
Opublikowano
Znalazłem w necie że da sie to jakos naprawić rozbierają czyszczą i czasem pomaga będe z tym walczył bo to moje pierwsze kilometry bunią wczesniej stał długo bo był mały problem przy rejestracji i przed tym długim postojem było ok a teraz sie spie....
Opublikowano

A czy na pewno jest to identyczna jak masz ?

Ja wiem że tej nie da się rozebrać żeby naprawić potencjometru, a czyszczenie na nic sie zda bo wyczyścisz jedynie klapkę.

A ty masz problem z elektroniką tej przepustnicy. Jak coś to mam fotkę takiej przepustnicy i zapas w domu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panom: grodek i kedar007 polecam zacząć od odczytu błędów w aucie.

Rozbieranie przepustnicy na 99% skończy się jej uszkodzeniem, potem trzeba będzie kupić inną/nową a po jej założeniu okaże się że co innego jest uszkodzone.

Opublikowano
Mialem to samo w M52TU 2.8. U mnie wystarczylo wyjecie przepustnicy i jej dokladne wyczyszczenie (bez rozbierania).
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Fotki mile widziane dopiero zaczynam przygode z BMW więc w tym temacie jestem zielony dobrze wiedzieć ze ktoś ma sztuke na zapasie:] w tym autku da sie sprawdzić błedy jakąś domową metodą? czy tylko warsztat??
Opublikowano
Witam. Mam ten sam problem w mojej bawarce z silnikiem M52. Silnik gdy jest zimny strasznie szwnkuje gdy go odpalę po nocy strasznie wachają się obroty ma nawet tendencję do zgaśnięcia i oczywiście co za czym idzie zero mocy. Byłem u mechanika powiedział mi ab y sprawdził zapłon, cewki i świece są wporządku. Byłem podpiąc się pod kompa i wyrzucił błąd sonda lamda. Sprawdziłem sądy i też są wporządku więc co to może być. Przepustnica? Czy może jak jest zimny silnik warjuje ciśnienie zimnego oleju i starowanie vanosa nie działa poparwnie. Proszę o pomoc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Mam ten sam problem w mojej bawarce z silnikiem M52. Silnik gdy jest zimny strasznie szwnkuje gdy go odpalę po nocy strasznie wachają się obroty ma nawet tendencję do zgaśnięcia i oczywiście co za czym idzie zero mocy. Byłem u mechanika powiedział mi ab y sprawdził zapłon, cewki i świece są wporządku. Byłem podpiąc się pod kompa i wyrzucił błąd sonda lamda. Sprawdziłem sądy i też są wporządku więc co to może być. Przepustnica? Czy może jak jest zimny silnik warjuje ciśnienie zimnego oleju i starowanie vanosa nie działa poparwnie. Proszę o pomoc

 

Jeżeli masz silnik M52 TU to sprawdz w linku który podałem wyżej trzecie foto, koło miarki jest tzw. disa przez nią możesz mieć takie objawy, dokładnie takie same miał mój szwagier i pokazywało błędy sondy, po wymianie disy jak ręka odjął.

Opublikowano
no to nie ten sam problem bo u mnie jak sie odpali to autko chodzi cacy jak sie doda wiecej gazu to wyskakuje ten błąd i silnik chodzi ładnie bez zadneg falowania obrotów tylko ze nie moze się wkręcić na obroty :(
Opublikowano
.. jak sie odpali to autko chodzi cacy jak sie doda wiecej gazu to wyskakuje ten błąd i silnik chodzi ładnie bez zadneg falowania obrotów tylko ze nie moze się wkręcić na obroty :(

 

Wszystko się zgadza.

Jak odpalisz, zapewne nie wciskasz gazu do odpalania, więc nie dotykasz (załączasz) potencjometrów na przepustnicy.

Jak dodajesz za chwilę gazu, potencjometr błędnie interpretuje odczyty z położeń klapy przepustnicy oraz DSC (lub ASC), i za chwilę ci o tym sygnalizuje kontrolką na zegarach. Dopóki nie dotkniesz gazu, silnik będzie chodził równiutko, bo nie włączasz do pracy przepustnicy.

Podczas jazdy wciskasz gaz i operujesz cały czas zepsutymi ( bądź nieprawidłowo działającymi) potencjometrami, i komputer może zastosować tryb awaryjny, albo potencjometry masz tak uwalone, że regulują tylko do takich położeń przy których silnik wkręca się do danego miejsca.

  • 9 lat później...
Opublikowano
Witam w mojej 320i 99 rok mam tez taki problem.odpala normalnie ale jak sie nagrzeje silnik pojezdze troche i wyskakuja bledy traci moc obroty lekko faluja..raz jedzie 20km na godzine raz tez sa bledy i jedzie do 90km na godzine..szarpie..wymienilem swiece..wymienino tez przepustnice na druga..pare dni pojezdzil i to samo..zla przepustynica czy co to moze byc??????jak sie zatrzymam na bledzie lekko faluja obroty od0,5 do 1,5 obrotow..dziwnie chodzi..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podłącz komputer z programem do bmw, jak będą błędy od przepustnicy a Twoja jest dobra to problem jest z wtyczką/wiązką lub przerwami w sterowniku silnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.