Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam problem gdyż kupiłem sobie Bunię z 2002 320d 150 koników i nie mam pewności czy turbina dobrze chodzi :/

więc w czym problem:

między 1000/2000 obrotów cicho sobie podgwizduje, a kopa ma dopiero od 3500 obrotów, i nie wiem czy tak powinno być czy może coś jest nie tak?

Proszę o pomoc i pozdrawiam!

Opublikowano
Nie masz się o co martwić ten typ tak ma (potwierdzone u "fachmana"), mój może nie ma kopa od 3.5tyś ale od ok 3,1tyś. Też byłem zdziwiony jak przesiadłem się do Focusa II 2.0 TDCi 136KM do 3tyś "ciągnie" zdecydowanie lepiej :(
Opublikowano

Witam

ja mam 136km i mi ciągnie od około 1.5 i cały czas tak samo

 

Ty masz zupełnie inny silnik................... :duh:

Opcja 150ps CR ma laga od dołu do tych 2200obr nic się nie dzieje...... ale trochę wyżej jest zabawa :cool2: i 330Nm

Można zabawę mieć trochę wcześniej ale katalizator trzeba wywalić.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
nie wiem jak w bmw ale wcześniej miałem A4 1.9 90KM puźniej A4 2.5 150KM w obu wyciołem katalizatory i poprawy zero
Opublikowano (edytowane)

Witam

nie wiem jak w bmw ale wcześniej miałem A4 1.9 90KM puźniej A4 2.5 150KM w obu wyciołem katalizatory i poprawy zero

 

W 90konnym TDI Turbina wstaje dość szybko (autko nastawione na oszczędność w mieście z sporym niutonem od dołu )

Inna 8 zaworowa konstrukcja silnika co z tym idzie mniejszy kolektor dolotowy , ponadto mały intercooler a na wydechu jeden katalizator.

Auto tak zestrojone że praktycznie nie ma odczuwalnego laga więc wycięcie kata być może nie zostało jakoś wybitnie odczute przez Ciebie jednak zapewniam że wprowadza to zmiany na +

 

Co do 2,5 v6 na vp44 może miałeś coś nie tak z autem w tym silniku lag jest dość spory. Jedna turbinka i dwa doloty +dwa intercoolery .Efektywne ciśnienie jest sporo za 2300 obr.

Wycięcie katalizatora musi poprawić przebieg momentu obrotowego.............. nie ma siły.

 

Co do BMW 320d 150cr , dwa katalizatory , silnik 16 zaworowy z wielkim kolektorem dolotowym i wielkim intercoolerem do tego śporej średnicy doloty. Układ ma wielka objętość.

Turbawka nie ma łatwego zadania z jednej strony dwa katalizatory z drugiej ogromny dolot. Auto to idealny mocny i przy okazji oszczędny trasiak . Wycięcie katalizatora w tej opcji sporo daje , odczuwalne przez kierowcę i widoczne na wykresie z hamowni zapewniam.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

No to jak w końcu? :P dobrze łapie? czy trochę późno?

Roger-Nysa kop powinien być od 2200? czy tylko się powinna załączać?

 

Dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wiem jak w bmw ale wcześniej miałem A4 1.9 90KM puźniej A4 2.5 150KM w obu wyciołem katalizatory i poprawy zero

bo co da wyciecie kata w turbo???? NIC!!!! spalina i tak są dławione prze turbo. Za turbo nie ma znaczenia jaki jest tam przepływ spalin. Praktycznie za turbo można zrobić przelot z rury i nic to nie da.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano (edytowane)

Witam

 

a kolega ROGER_NYSA lubi chyba wycinać wszystko jak leci.... :duh:

Szkoda że nie da rady wyciąć w pień tych co nie mają wiedzy a innym każą się w kłowe stukać.

 

Wytłumaczę Ci to jak córce ona to zrozumiała ma 10 lat.

 

Spaliny wylatują w konkretnej objętości z konkretną prędkością z kolektora. Wpadają na łopatki turbiny i ją napędzają (jak woda koło młyńskie)

Następnie wylatują do układu wydechowego nie maja tak lekko jak myślisz, po drodze natrafiają na katalizator . Ten znacząco je spowalnia (tym bardziej i bardziej przytkany)

To tak jak z paliwem wlewanym przez lejek z sitkiem i bez sitka......... może kiedyś to robiłeś więc wiesz że jeśli będziesz do lejka z sitkiem lał zbyt szybko to nie zdąży spłynąć bo sitko spowalnia i się przeleje TAK?

 

Identycznie jest z spalinami jeśli mają ograniczony odpływ spiętrzają się ,wzrasta ciśnienie pomiędzy turbiną a katalizatorem podnosi się temperatura w tym odcinku.

Oczywiście nie przeleje się jak to było w przykładzie z paliwem ,ale efektywnie przydusza i zmniejsza szybkość obrotów turbiny co przekłada się na szybkość ładowania.

Wyobraź sobie że twoje usta to taki kolektor wydechowy a gwizdek w nich to turbina powietrze wydmuchane przez ciebie do gwizdka z niego wyleci do szczelnego woreczka z dziurką zrobiona szpilką. Twój gwizd będzie słyszalny dopóki nie napełnisz woreczka gdy będzie pełny pojawi się ciśnienie .......... będzie uchodzić przez dziurkę lecz nie dasz rady do dmuchać !!! Czy gwizdek będzie dalej słychać.?

Im więcej w woreczku zrobisz dziurek będzie ci lżej dmuchać i gwizdek nawet usłyszysz.

 

Nie wiem jak Ci wytłumaczyć tą zależność. Jeśli nie zrozumiałeś przekazu , po prostu wysiadam.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
a kolega ROGER_NYSA lubi chyba wycinać wszystko jak leci.... :duh:

Ale w silnikach turbo to akurat wolny wydech jest bardzo dobrym pomyslem :8)

co prawda grunt to zrobic dobrze downpipe te seryjne strasznie ograniczaja wydech

A zeby turbo szybciej wstalo to proponuje zalozyc MBC ale kulkowy gwarantuje ze wstanie wczesniej :cool2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Witam

 

co prawda grunt to zrobic dobrze downpipe te seryjne strasznie ograniczaja wydech

 

Właśnie , nic dodać nic ująć .

Tak się składa że w BMW o którym mowa katalizator jest niemal przy samej turbinie , seryjne down pipe w takim układzie nie jest optymalne i znacząco ogranicza.

Pomijam poprawę po wstawieniu ładnego "wyprowadzenia" spalin z nierdzewki. Dobry efekt daje samo wybicie katalizatora i pozostawienie puszki po nim.

 

Co do MBC nie będzie miał wpływu na szybkość narastania ciśnienia w kolektorze. Nie do teko służy.

Po odpaleniu auta "mieszek turbiny" dostaje maksymalne podciśnienie ............ łopatki wtedy są ustawione w pozycji najlepszej do najszybszego wkręcenia turbiny. Pozostają w tej pozycji do czasu uzyskania przez turbinę bosta i trzymają go jeszcze przez ustalony w programie czas. Po tym czasie zawór obcina podciśnienie korygując ciśnienie do zadanego ciśnienia wymaganego w kolektorze.

MBC można zastosować przy tuningu celem wydłużenia overbosta lub zwiększenia ciśnienia w kolektorze zastępując nim całkowicie " N75" Jednak nie obejdzie się bez przeróbki wsadu ECU . Gdy MBC utrzyma ciśnienie wyższe niż zadane w programie ecu wrzuci auto w tryb awaryjny. MBC można również zastosować gdy dochodzi do przeładowania w przypadku niesprawności układu sterującego podciśnieniem ( N75-martwy) Dochodzi wtedy do przeładowania przy wyższych obrotach i tryb awaryjny, wtedy można założyć MBC i nim ograniczać ciśnienie . Ustalic na mim ciśnienie zbliżone do zadanego .Inaczej mówiąc zastąpić nim zawór.

 

MBC jest idealne przy uturbianiu benzyny gdzie nie ma aplikacji kontrolującej ciśnienie. W dieslu nie widzę tego.

Albo nie znam zasady działania ....... proszę o jakieś wyjaśnienia.

Być może jestem w błędzie.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No może i macie rację, ale śmieszy mnie wycinanie katalizatorów. W cywilizowanym kraju zastepuję się je metalowymi katami o zmiejszonych oporach a nie wyrzuca. Bo jedynie taki samochod przejdzie przegląd techniczny. Znam takich co w Zafirze B wyrzucili Filtr cząstek stalych, wukasowali błedy a po 100km samochód stanął. Kliant zamiast zapłacić 2 tyś za ten filtr (z ramach wymiany starego na nowy w serwisie) zapłacił 5 tysięcy....
Opublikowano

Jeśli diesel ma kopa dopiero od 3500 obr to chyba coś z nim nie tak... nie zdziwiłbym się gdyby to była 16-o zaworowa benzyna, nowoczesny diesel powinien już od 2000 obr iść jak burza, Tdi na pompowtryskach już od 1500 ładnie się zbiera, moja A4 90 KM Tdi 1Z dopiero od 2200 obr ale to już dość stary silniczek na pompie.

Dlatego proponowałbym jednak podpiąć Twoją Bunię pod kompa i sprawdzić.

Opublikowano
zależy jak kto interpretuje " dostaje kopa od 3500tys " miałem a8 4.2 i szła pięknie ale jak na ręcznej zmianie biegów przytrzymałem od 6 tys do 8 tys obrotów to jak by nie było zagłówka to by głowe urwało może tak ma być mi tez się troche wydaje że moja bunia słabo zaczeła ciągnąc ale każdy co wsiądzie to mówi że jest super chyba to kwestia przyzwyczajenia może jak to nasza polska mentalność ze wszystkim że się chce więcej i więcej hehehe
Opublikowano

dzięki za odpowiedzi, moja bunia tak wlaśnie jakoś dziwnie chodzi, turbina jakby zalaczala od 2000 ale tylko syczy a przy 3.5 wlasnie taki kopniak ze wbija w siedzenie, i czarna chmurka z wydechu... musze do jakiegos mechanika podskoczyc zeby zobaczyl co i jak moze cos podregulował czy coś :P

 

dzięki wszystkim

Opublikowano

No i dalej nie wiem co jest grane :P

Mechanik twierdził, że to katalizator zapchany olejem powoduje późne załączanie turbiny.

 

więc tak: katalizator został wycięty i wszystkie filtry z olejem wymienione, ale rezultat nie wielki... auto dalej kiepsko się zbiera, tyle tylko, że szybciej z obrotów schodzi i trochę płynniej pracuję

problem w tym, że gościu mówi, że nie wie już co może powodować takie działanie a nie inne, może mapowanie silnika może coś innego itd...

 

dodam, że silnik wydaje dziwny odgłos podobny do odgłosu spalania detonacyjnego w silnikach benzynowych :/ macie może jakieś pomysły albo rady?

Proszę o pomoc :D

Opublikowano
JA mam 320d z 2003r i idzie dosc zdrowo od samego poczatku :) a najlepiej w zakeresie obr od 2000 do 3500 :) bo wtedy jest najlepszy moment obr :) A jak chcesz sprawdzic swoje turbo to jest bardzo proste. Odpal auto , najlepiej na cieplym silniku to jest podstawa dla diesla na turbie :) nie wolno lagowac na zimnym ;/ bo jest to kat dla turbiny ;/ Ale przechodzac do sprawdzenia turbiny. Najlepiej jak bys mial kogos kto CI wcisnie pedal gazu. Zlap za rure co idzie od turbiny, najlepiej przed kolektorem ssacym (zaworem ERG) i jak wcisnie sie gaz to rura powinna twardniec i to dosc dosc :) Jesli nie twardnieje to znaczy ze turbo jest juz kiepskie ;/ Pozdro ;)
piona51987
Opublikowano
No to jak w końcu? :P dobrze łapie? czy trochę późno?

Roger-Nysa kop powinien być od 2200? czy tylko się powinna załączać?

 

Dzięki

 

Powinna już dobrze iść.

U mnie od 2000 zaczyna już ciągnąć. A kop jest przy 2500 i ciągnie do samej góry.

Opublikowano
A ja mam takie pytanie, Kiedy rano odpalam samochód z rury idzie leciutki biały dymek, ale jednostajnie.

TO dobrze czy źle?

 

Jak jest zimno (mróz) to chyba to normalne.

Jednak ja nie zauważyłem, żeby cokolwiek leciało nawet po rannym odpaleniu, ale teraz jest ciepło.

Opublikowano
A ja mam takie pytanie, Kiedy rano odpalam samochód z rury idzie leciutki biały dymek, ale jednostajnie.

TO dobrze czy źle?

 

To normalne, ja mam to samo, jak sie auto lekko nagrzeje to przestaje dymic, nic strasznego nie masz sie co marftwic ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.