Skocz do zawartości

316i Stukanie z tylu przy zmianie biegow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

 

Mam problem z dziwnymi odgłosami dochodzącymi z tylu auta. W środę jade na kanal, może doradzicie mi gdzie powinienem szukać.

Objawy sa takie.

stukanie występuje z tylu, m.w po środku auta.

Sa to przeważnie 2 lekkie uderzenia, jakby coś było tam poluzowane. Pukanie to słychać tylko w dwóch przypadkach , pierwszy podczas zmiany biegów z 1-2, 2-3 (gdy puszczam sprzęgło), druga sytuacje.., jade powoli na jedynce, dodaje i puszczam gaz, w tym momencie gdy puszczam gaz jest to pukanie.

 

Podczas suchej zmiany biegów lub na postoju problem nie występuje, tylko podczas jazdy przy zmianach biegów 1-2-3. Zauważyłem, ze gdy puszczam sprzęgło bardo powoli i bardzo delikatnie problem jest prawie niezauważalny. Podobno mogą to być łącznik walu, jakieś gumowe tulejki.

 

 

Oto moja wersja auta http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=KP18798 , przebieg 92tys. Jeśli ktoś wie co to może być proszę o sugestie.

Opublikowano

W najlepszym razie tylko tuleje tylnej ławy do wymiany.

W gorszym, przy lewej tulejce pęka podłoga i trzeba spawać.

W najgorszym, a z tego co piszesz to masz identycznie jak ja miałem, musisz spawać rozwarstwiajace się blachy na łączeniu, Podłoga-Kielich-Nadkole.

Miesiąc walczyłem z tym pukaniem i pociełem pół podłogi w bagażniku i kupę nerwów straciłem.

Opublikowano
witam,

miałem identyczną sytuacje. Przyczyną było wyrwane mocowanie tylnego mostu (sanek) z karoserii. Widać to na gołe oko jak zejdziesz pod auto lub je podniesiesz. Problem z początku tylko głuche uderzenie z tyłu, a później nieprzyjemny dźwięk przy wysprzęglaniu, zmianie biegu itd. Ja oddałem do dobrego mechanika od beemek i mam teraz wszystko ładnie zespawane. Często, tak tez było u mnie, siada geometria kół tzn. kierownica nie jest dokładnie na środku plus niezbyt dobre prowadzenie w zakrętach i przy większych prędkościach. Z tego co wiem wyrwane mocowanie to usterka która często występuje w e46. Powody to błąd konstrukcyjny, zmęczenie materiału. Najłatwiej dojechać to strzałami spod świateł oraz agresywną jazdą w zakrętach. Koszt naprawy w moim przypadku nie całe 400 PLN.

 

PS: w 90% przypadków z lewej strony tylne mocowanie. Nie radzę na tym jeździć ponieważ robi się dźwignia i leci następne po skosie.

 

pozdrawiam

pozdro

Opublikowano

Witam ponownie, no wiec sprawdziłem tuleje i mocowania z tylu. Wszystko wygląda w porządku. Brak jakikolwiek luzów i pęknięć. Będąc pod autem nie słyszałem stuków w tamtym miejscu tylko przy skrzyni biegów. Nagrałem krotki film telefonem:

stukanie zaczyna być słyszalne od 6 sekundy.

Samochody byl napędzany na pierwszym biegu i bylo wciskane sprzęgło i zwalniane. W tych momentach słychać te stuki,

W piątek wybieram się do Polski, przede mna około 1000km, chyba nie muszę dodawać, ze to stukanie mnie bardzo martwi.

Jak myślicie, co to może być, macie jakies pomysły ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Temat podobnych odgłosów byl na forum poruszany wiele razy.

 

U mnie głuche puknięcie było słyszalne tylko podczas zmiany biegu z 1 na 2. Zniknęło po wymianie oleju w skrzyni.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.