Skocz do zawartości

320d 136PS; MOC - niestety nie jest ze mną.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów!

Z problemem borykam się już około 3 miesięcy. Mianowicie chodzi o szeroko opisany na forum spadek mocy.

Problem w tym że wykonałem już masę czynności i nie ma poprawy. Oto co wykonałem:

1. Egr wyczyszczony

2. Elektrozawór sterowania turbiną - nowy

3. Czujnik doładowania ciśnienia w kolektorze ssącym - nowy

4. Przepływka nowa - oczywiście BOSH

5. Wymieniony na nowy filtr odmy

6. Po odpięciu egr i zaślepieniu - nie ma różnicy

7. Sprawdzony wirnik od turbiny - nie ma znaczącego luzu (przód tył - nie ma luzu, na boki delikatny ok 1mm)

8. Cięgno od gruszki turbo działa prawidłowo

Opiszę teraz objaw - samochód przyspiesza w pełnym zakresie, ale na każdym biegu turbo dziura powyżej 2tyś obrotów czuć wzrost mocy i nagle jakby turbina pzeładowywuje i muł. Jak odpuszczę gaz i docisnę na nowo samochód przez chwile odzyskuje przyspieszenie i znów przeładowanie. Dodam jeszcze że na 4 biegu spalanie dochodzi do 14-16 litrów i spada, na wcześniejszych 3 biegach i idzie równo na 20 l.

Poza tym przy pomiarze przyspieszenia na 4 biegu zakres od/do 80-120km/h zajmuje to okropnie długie prawie 20 sek. (z tego co wiem powinno to zająć jakieś 10 sek.).

Pomóżcie proszę bo już od zmysłów odchodzę!!!

Opublikowano
Najszybciej i najrozsądniej --> podłącz pod komputer i sprawdź błędy.
Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
Witam forumowiczów!

Z problemem borykam się już około 3 miesięcy. Mianowicie chodzi o szeroko opisany na forum spadek mocy.

Problem w tym że wykonałem już masę czynności i nie ma poprawy. Oto co wykonałem:

1. Egr wyczyszczony

2. Elektrozawór sterowania turbiną - nowy

3. Czujnik doładowania ciśnienia w kolektorze ssącym - nowy

4. Przepływka nowa - oczywiście BOSH

5. Wymieniony na nowy filtr odmy

6. Po odpięciu egr i zaślepieniu - nie ma różnicy

7. Sprawdzony wirnik od turbiny - nie ma znaczącego luzu (przód tył - nie ma luzu, na boki delikatny ok 1mm)

8. Cięgno od gruszki turbo działa prawidłowo

Opiszę teraz objaw - samochód przyspiesza w pełnym zakresie, ale na każdym biegu turbo dziura powyżej 2tyś obrotów czuć wzrost mocy i nagle jakby turbina pzeładowywuje i muł. Jak odpuszczę gaz i docisnę na nowo samochód przez chwile odzyskuje przyspieszenie i znów przeładowanie. Dodam jeszcze że na 4 biegu spalanie dochodzi do 14-16 litrów i spada, na wcześniejszych 3 biegach i idzie równo na 20 l.

Poza tym przy pomiarze przyspieszenia na 4 biegu zakres od/do 80-120km/h zajmuje to okropnie długie prawie 20 sek. (z tego co wiem powinno to zająć jakieś 10 sek.).

Pomóżcie proszę bo już od zmysłów odchodzę!!!

 

Może pompa paliwa ma słabą wydajności i dlatego się tak dzieje.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
Wydaje mi się że jeżeli byłaby to pompa to w całym zakresie słabo by szła. A tutaj mam kopa dobrą moc i nagle odcina jakby przeładowywała turbina.
Opublikowano

Ja mam podobnie. Kupuje przeplywek co bedzie to bedzie. Tej z M47 nie sprawdzisz kompem dokladnie.

Cena 485 zl za orginal BOSHa.

 

Ale ty mas znowa wiec moze soft masz stary. Sprawdz INPA jaka masz wersje oprogramowania A5 czy D5.

A moze cos z katalizatorem juz zapchany.

Albo po prostu nie dojedziesz (kazdy ma problem z moca w tym modelu).

Aha przpelywka na 4 biegu dochodzi ci do 14l czy dochodzi do 14l pozniej sie cofa i znowu wzrasta ?? (ja tak mam)

Opublikowano
Już dawno to zrobiłem - przecież to podstawa - nie wyrzuca żadnego błędu.

Nie dla wszystkich to podstawa

Też obstawiał bym turbinę. a jeżeli masz możliwość sprawdzić disem real, co pokazuje komputer przy jeździe na 3, 4.. może wtedy program coś pokaże

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano

Chyba te zmienne geometrie nam sie w tych turbach pozapiekaly. Kto czyscil to z forum i mu pomoglo??

Jakie beda objawy zapieczonej geometrii??

Opublikowano

na 4 tak jak piszesz idzie do 14 spada pozniej wzrasta. Tez mysle o zpieczonych kierowniczkach i chyba sie za to zabiore albo gdzies oddam do czyszczenia moze ktos wie gdzie najlepiej cos takiego zrobic w wwa?? i ile to moze kosztowac?? Bo samemu to chyba ciezko bedzie zrobic. Moze ktos cos poradzi?? W koncu po to jest to forum ;)

 

 

do fornal: a co z ta wersja oprogramowania?? A5 czy D5 jaka to różnica?? napisz mi coś!

Opublikowano

A5 to niby stara wersja softu

D5 to nowa przygotowana pod nowe przeplywki

Tylko tyle wiem o tym.

Moza to sprawdzic w INPIe. Cos mi sie wydaje ze mamy turba pozapiekane i to jest ta przyczyna problemow.

Opublikowano
artii co myslisz ze moze to cos byc z przeplywka. Ja tez tak mam ze idzie do 18l na 4ce pozniej sie cofa do 14 i znowu rosnie. Soft mam D5 (bo juz ktos przeplywke zmienial). Ale poprzednik chyba odmy nie wymienil i to moglo zawalic przeplywke znowu.
Opublikowano
w tym tygodniu jadę do mechanika i sparwdzę ten soft. Ale ja coś obstawiam te zapieczone kierowniczki w turbo, tak mi się wydje. ehhh
Opublikowano
w tym tygodniu jadę do mechanika i sparwdzę ten soft. Ale ja coś obstawiam te zapieczone kierowniczki w turbo, tak mi się wydje. ehhh

 

 

Od tego bym zaczął. Turbo się nakręca, kierownice sie nie zamykają i przeładowują. Sterownik dla ochrony wchodzi na chwilę w tryb awaryjny żeby nie uszkodzić silnika, ciśnie spada i pozwala jechać dalej. Na postoju nie będzie odcinał. Rozbierz turbo oczyśc kierownice z nagaru i będzie dobrze. Kierownice zapiekają się od zbyt delikatnej i miejskiej jazdy.

Opublikowano

Witam,

 

Nie wiem jak to jest z tymi waszymi wozami ale u mnie w rodzinie jeździła 320D 99r 10 lat i jedyne co sie zepsuło to przepływka i sprzęgło przy 120000km (o wahaczach i amortyzatorach nie bede wspominał). Łopatki turbiny i przestawiacz kąta wtrysku w pompie sie nie zapiekły bo przepał był, jakoś zawór EGR się nigdy nie zapiekł, zaworki EGRu i turbiny nigdy nie były czyszczone, czujnik ciśnienia doładowania sie nie zepsuł i jakoś wszystko chodziło a wiem co pisze bo mam warsztat samochodowy. Olej i filtry wymieniane, dobry ON i było ok. Auto sprzedałem z przebiegiem 185000km.

 

Co do problemu autora postu to całkowicie zapieczone kierownice turbiny odpadają moim zdaniem bo przy "długotrwałym" przeładowaniu sterownik ogranicza dawke i auto traci moc aż do ponownego uruchomienia silnika a nie do ponownego naciśnięcia pedału gazu.

Moim zdaniem jest problem z utrzymaniem odpowiedniego ciśnienia doładowania a przyczyn może być więcej niż jedna. Miedzy innymi ważne jest żeby kierowce turbiny chodziły lekko i płynnie.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.