Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

mam taki problem w 318IS coupe: podczas wrzucania biegów i wysprzęglania słyszę głuche stuki z tyłu.

podobnie się dzieje kiedy rozpędzam auto przykładowo na 3biegu i szybko wcisnę sprzęgło.(głuche uderzenie-jakby w budę auta)

zauważyłem że podczas jazdy ze stałą prędkością podczas dodawania i następnie ujmowania gazu takie stuki występują.

proszę o pomoc bo już drugi dzień szukam na forum i nie mogę znaleźć a jest to irytujące :x

 

_________

Poprawiłem tytuł. Proszę przeczytać temat o tytułowaniu wątków na górze tego działu. mod

Opublikowano
No, to pomogliśmy koledze Kaczmarowi :cool2: Szukajki nie są idealne, a ludzie ludzie używają przeróżnych określeń na te same podzespoły i problemy, więc znalezienie czegoś czasem nie jest takie łatwe. Może ktoś jednak pomoże, bo ja za cienki jestem, żeby się odzywać na temat jak w tytule (który, przy okazji, może nie być zgodny z regulaminem :cry2: ).
Opublikowano

hej!

 

Jak dźwięk przypomina uderzenie gumowym młotkiem w tylną oś, to masz to samo co ja mam.

U mnie podejrzenia padają na dyfer, sprzęgło, lub wał napędowy. Na 90% guma na dyferencjale, tak mi powiedział znajomy. Nie wiem ile w tym prawdy.

 

Dopiero zaczynam przygodę z mechaniką więc moje wypowiedzi można traktować tak 50/50 :)

Opublikowano

sorki ale szukałem na forum o tym no i wyszło, że złych słów użyłem w wyszukiwarce:)

więc nie potrzebnie założyłem ten post...

 

ale mam pytanko skoro już jesteśmy przy dyferencjale, otóż ostatnio zmieniałem koła na alusy(w końcu:)) i jak miałem podlewarowane auto z tyłu i jak założyłem alusa to przypadkiem poruszyłem kołem w przód i tył i pojawił się znajomy dzwięk trochę inny ale przez budę może inaczej słychać... czy powinien być taki luz na półosi jeśli drugie koło jest zblokowane(na ręcznym i na podłożu)? luz w granicach 3-5cm na obwodzie koła nie wiem dokładnie bo nie mierzyłem.

Opublikowano
Jeżeli masz taki luz jak kręcisz jednym kołem które jest w powietrzu to na 100% jest to wina dyferencjału.
Opublikowano

dzięki wielkie za naprowadzenie...

co do poduszek tylnej ławy to czy stuk występowałby na postoju podczas wrzucania jedynki przed ruszeniem? chyba jak kolega mówi muszę się zaopatrzyć w nowy dyfer a przy okazji będzie trzeba i te poduchy powymieniać.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jeżeli masz taki luz jak kręcisz jednym kołem które jest w powietrzu to na 100% jest to wina dyferencjału.

chciałem odświeżyć temat... to, że wina dyferencjału to już wiem, teraz pytanie czy to wina jakiejś pojedynczej części wewnątrz? czy cały do wymiany? koszt na allegro to około 250-300pln.

pozdrawiam :)

Opublikowano
Jeżeli masz taki luz jak kręcisz jednym kołem które jest w powietrzu to na 100% jest to wina dyferencjału.

chciałem odświeżyć temat... to, że wina dyferencjału to już wiem, teraz pytanie czy to wina jakiejś pojedynczej części wewnątrz? czy cały do wymiany? koszt na allegro to około 250-300pln.

pozdrawiam :)

prawdopodobnie luz na wałku atakującym,niestety naprawa będzie droższa niż kupienie w miarę dobrego dyfra.

A little piece of heaven in my hands
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

miałem to samo, sanki - wózek trzymający most, przykręcany jest do budy 4rema śrubami, u mnie sanki właśnie "pościnały" te dwie z czterech śrub

śruby o których piszę to nr 5 i 7 z tego linka - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF31&mospid=47430&btnr=33_0366&hg=33&fg=30

Opublikowano
Miałem ten sam problem. sprawdzilem dyfer, wszystkie tuleje na wachaczach, amortyzatory, praktycznie wszystko co bylo mozliwe i okazalo sie ze przyczyna byly tuleje zawieszenia belki. Po wymianie problemu nie bylo
Opublikowano
A czy jak jechaliście po dziurach to waliło jakby jakaś guma była rozwalona od zawieszenia i czy tańcowała [BAD] po drodzę ???
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

u mnie po dziurach tez walilo. a jesli o tancowanie chodzi to szczegolnie na sliskiej drodze. czasami ciezko bylo samochopd opanowac. na suchej nie bylo to az takie odczuwalne ale przy wiekszych predkosciach i szczegolnie na zakretach tyl tak dziwnie chodzil po drodze. ja te tuleje sam wymienialem koszt jakies 200 zl. jezeli tez masz warunki zeby zrobic to samemu to warto sprubowac mysle ze problem zniknie. przy okazji sprawdzisz sobie reszte luleji w tylnym zawieszeniu i jezeli by cos bylo nie tak to tez mozesz sobie wymienic.

 

a przy zmianie biegow szarpie Ci samochodem ? szczegolnie przy 1,2,3 ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
u mnie po dziurach nie waliło. szarpie ale to na nie rozgrzanym jeszcze silniku przez chwile potem jest ok jak się rozgrzeje. pzdr.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
sprawdz tuleje mostu. kolega mial jedna wybita i wlasnie tak muwalilo z tylu wymienil na nowe koszt okolo 100 zl jezeli sobie to sam zrobisz i po klopocie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.