Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Mam pytanie, przy jakim poziomie paliwa zaświeca się rezerwa (530dA 2003r.) aktualnie mam według testu zegarów nr 6 ok. 8-9l paliwa i rezerwa nadal nie świeci. Kontrolka na pewno działa gdyż włączając zapłon kontrolka rezerwy na chwilę się zaświeca a następnie gaśnie. Pytam gdyż ostatnio miałem sytuację iż wskaźnik pokazywał ok 15 l paliwa i nagle silnik zgasł.
Opublikowano

Po zapaleniu się kontroli "rezerwa" zostało:

8 litrów w BMW 520i,523i, 525i, 528i, 530, 520d, 525d, 530d, 525td/tds.

 

10 litrów w BMW 535i, 540i

 

Dane wg. książki instrukcji pojazdu.

 

Jeśli gaśnie Ci przy 15 litrach to pompka w zbiorniku do wymiany. Już to przerabiałem ;). Podepnij się pod komputer najlepiej.

Opublikowano
Dziękuję za odpowiedzi! Sprawdziło się 8l i zaświeciła się rezerwa. Po przygodzie gdy brakło mi paliwa przy wskazaniu 15l, wykonałem reset w teście zegarów (test 21), i po tym zabiegu zmieniły się wskazania poziomu paliwa, lecz nie byłem pewny co do prawidłowości wskazań, ale chyba wszystko wróciło do normy.
Opublikowano

Wiesz co jest ciekawe - ze tez zdarzalo mi sie juz na polskim paliwie, ze przy teoretycznych 15 litrach auto zgaslo (parukrotnie) - podjechalem na diagnoze i wychodzil jakis blad ktoregos czujnika paliwa, nie pamietam juz dokladnie jak brzmial. Ale generalizujac - na polskim paliwie od max do 30 litrow schodzi wskazowka rownomiernie jak powinna, pozniej zazwyczaj z 30 robi sie nagle 15... i ciagle wywala tenze blad. Urok paliw... a tankuje juz i tak na moim zdaniem najlepszej mozliwej stacji (auto nie parcha ani nic takiego :) )

Zalanie niemieckim paliwem - zawsze idealnie wskazuje tyle ile ma i rezerwa zaswieca jak jest 8 litrow.

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano
U mnie też auto nie raz gasło w czasie jazdy przy stanie paliwa (niby) 15 litrów. Więc postanowiłem wymontować oba pływaki i przetrzeć delikatnie szmatką tą skale po której lata pływak :) i po tym zabiegu jest cziki-piki :D widocznie któryś czujnik był przybrudzony :)
Opublikowano

U mnie kontrolka rezerwy działa sobie jak chce (525d/2000r.). Jak wieczorem gaszę silnik z około 15 l paliwa i rano odpalam, wskazówka wędruje do około 5 l i pali się kontrolka rezerwy. Po przejechaniu kilku kilometrów poziom paliwa rośnie do 15 l i gaśnie rezerwa.

Czyżby mój silnik produkował paliwo :lol: ?

Opublikowano
u mnie 528i raz dziala prawidlowo a raz wariuje . jak zatankuje do pelna to jest git ajak przy np. 15litrach doleje z 10 to pozniej znow przy 15 gasnie autko. ale zbieram sie do wymontowania pompek i plywakow moze cos pomoze????
Opublikowano
U mnie kontrolka rezerwy działa sobie jak chce (525d/2000r.). Jak wieczorem gaszę silnik z około 15 l paliwa i rano odpalam, wskazówka wędruje do około 5 l i pali się kontrolka rezerwy. Po przejechaniu kilku kilometrów poziom paliwa rośnie do 15 l i gaśnie rezerwa.

Czyżby mój silnik produkował paliwo :lol: ?

U mnie jest dokładnie tak samo ale myślę, że to nie jest wina jakieś awarii pływaka itp tylko kwestia przepompowywania paliwa z jednego zbiornika do drugiego i wtedy wskaźnik pokazuje taki uśredniony stan.

Ja w każdym razie nie zamierzam rozbebeszać zbiornika bo poza tym wskazania paliwa są w porządku.

Pzdr.

Opublikowano

No ja raczej też nie zamierzałem. No może ewentualnie, żeby sprawdzić, czy nie mam błota w zbiorniku ;).

Może masz rację - może to być kwestia przepompowywania paliwa między zbiornikami.

Opublikowano
U mnie kontrolka rezerwy działa sobie jak chce (525d/2000r.). Jak wieczorem gaszę silnik z około 15 l paliwa i rano odpalam, wskazówka wędruje do około 5 l i pali się kontrolka rezerwy. Po przejechaniu kilku kilometrów poziom paliwa rośnie do 15 l i gaśnie rezerwa.

Czyżby mój silnik produkował paliwo :lol: ?

 

To jest raczej normalne ale nie w takim zakresie - 10l - generalnie odpalając zimny samochód pokarze troszkę mniej gdyż uwzględnia aktualne zurzycie i w miarę rozgrzewanie silnika wraca dećko do normy - ale u mnie są to wachania +/- 5l wd wskażnika i widoczne zwłaszcza zimą

Opublikowano
Witam! I znowu mnie to spotkało, przy 8l zaświeciła sie rezerwa a 3 km dalej zgasł silnik. Wg testu nr 6 w lewym zbiorniku stan paliwa 0 a w prawym 10l (auto lekko przechylone na prawą stronę). Po przekręceniu kluczyka na "zapłon" dobiegało jakieś brzęczenie, i z lewego zbiornika terkotanie z chrobotaniem, natomiast chyba nic nie było słychać z prawej strony. Silnik nadal nie odpala mimo iż w prawym zbiorniku teoretycznie jest 10l paliwa. Po wlaniu ok 12 litrów paliwa, lewy zbiornik nadal 0 a prawy 22 - 23l. Przy wejściu w ostry zakręt w lewo stan paliwa w lewym zbiorniku waha się między 0 a 2l. Po zatankowaniu do pełna stan paliwa 31l i 35l. Czy w obu komorach są pompy które podają paliwo? W jaki sposób i przy jakiej ilości wyrównuje się poziom paliwa w zbiornikach? Jak ewentualnie dostać sie do czujników poziomu paliwa? Sedan 530d 2003r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.