Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
swoja droga, bmw dziwnie podaje czasy 0-100 w automatach, tak jakby wlasnie startowali z wysokich obrotow. inaczej takie czasy sa w ogole nie osiagalne poprzez normalny start z ta skrzynia zf nawet w trybie DS czy M1
Opublikowano
swoja droga, bmw dziwnie podaje czasy 0-100 w automatach, tak jakby wlasnie startowali z wysokich obrotow. inaczej takie czasy sa w ogole nie osiagalne poprzez normalny start z ta skrzynia zf nawet w trybie DS czy M1

 

...zadne auto typu "oska" (mowie o noramalnych seryjnych autach o wadze ~1600kg) o mocy ~250KM nie jest w stanie osiagnac predkosci od 0 do 100km/h w czasie ~7s bez bardzo duzego uslizgu kol napedzanych :!: :!: :!: czyli musi byc "buksowanie/piszczenie/palenie gumy/czy inne wiesniackie dzwieki" aby zrobic to w czasie "najszybszym" z mozliwych....idac tak dalej okazuje sie, ze najwiekszymi "drogowymi wiesniakami" w RP sa Panowie: Kubica/Kuzaj/Holowczyc/inni rajdowcy/scigacze poniewaz NIE potrafia wystartowac najszybciej jak to jest mozliwe bez znacznej utraty trakcji w momencie ruszania :D :D :D

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Będę spierał się :lol:

 

Jest dużo filmików na youtube ukazujących, że pomimo braku pisku, auta z podanymi parametrami wyrabiają się do 100km/h w okolicach 6sek.

Bunie mają szerokie laki na napędzanej osi więc trakcja jest super.

 

Zresztą dodajmy, że najefektywniejszy pod względem przyspiesznia jest start z "półpiskiem". Jest to granica przy której opony osiągają max swojej przyczepności a jednocześnie nei tracą jej w stopniu, który pogarsza osiągi.

 

Na innym forum jest kolega, który ma bmw 335d. Startując normalnie osiąga ( piszę z pamięci) 5,7-5,8sek. Startując z ręcznym ma 5,2-5,3 sekundy. Niby tylko 0,5 sek ale przy tych wartościach jest to dużo.

 

Swoją drogą to tylko auta z automatem montowanym w 320d mają problem rozbujać się w deklarowanym czasie do 100km/h. Narzekań na automaty w 330d nie słyszałem.

Opublikowano
Będę spierał się :lol:

 

pewnie, od tego jest forum :cool2:

 

Jest dużo filmików na youtube ukazujących, że pomimo braku pisku, auta z podanymi parametrami wyrabiają się do 100km/h w okolicach 6sek.

:D youtube pokazuje naprawde "duzo" , tylko czy te czasy i scenki sa "prawdziwe" :wink: moje obecne auto teretycznie powinno osiagac 100km/h w 8,6s z "profesjonalnym" kierowca (nie ja :mrgreen: ) osiganelo max 8,8s, dopiero po chipie robie 100 w 8s...wyniki z tabel sa chyba robione na bardzo lekkich autach i z bardzo lekkimi kierowcami :mrgreen:

 

Na innym forum jest kolega, który ma bmw 335d. Startując normalnie osiąga ( piszę z pamięci) 5,7-5,8sek. Startując z ręcznym ma 5,2-5,3 sekundy. Niby tylko 0,5 sek ale przy tych wartościach jest to dużo.

 

tutaj nie wieze, jezeli auto jest seryjne to nie ma szans na taki wynik, jezdze czesto na rally cross na "slomczyn", "bawimy" sie tam w rozne motoryzacyjne gry a od mierzenia czasow uzwany jest profesjonalny sprzet, byla tez beta z tym silnikiem, wsiadl do niej P. Jacek Chojnacki (wielokrotny zwyciezca zawodow) i w sprinice zrobil 6,1s lub 6,2s...wlasciel bety czasowo nawet do niego sie nie zblizyl, osiganal 6,4s...obydwaj robili to technika wcisniety rownoczesnie hamulec i gaz...dlatego na poczatku pytalem sie czy taki sposob nie niszczy skrzyni????

 

oczywiscie "delikatny uslizg" lub dla innych "duzy uslizg" trwajacy ~0,5s (moze i nawet mniej tylko aby przejsc do obrotow efektywnych)tak jak napisales jest najskuteczniejszy :cool2: piszac o "piszczeniu" tylko i wylacznie to mialem to na mysli...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Na innym forum jest kolega, który ma bmw 335d. Startując normalnie osiąga ( piszę z pamięci) 5,7-5,8sek. Startując z ręcznym ma 5,2-5,3 sekundy. Niby tylko 0,5 sek ale przy tych wartościach jest to dużo.

Moja w takim razie powinna tym sposobem wykręcić 4,3 sek do 100km/h :mrgreen: Myślę, że Porsche 911 może się już powoli chować :)

Opublikowano
Myślę, że Porsche 911 może się już powoli chować :)

 

a co to za marka :?: to chyba auto z Korei :?: :idea: :?:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Ale tym automatem na DS da sie naprawde dobrze wystartowac, wogole nie wiem o co ta dyskusja. Popatrzcie sobie na youtube pogladowo, bedzie wiadomo jak to wyglada.

Wszelkie proby typu hamulec+gaz to proszenie sie o rozwalenie skrzyni.

Opublikowano

A kołek wam w oko :lol: :twisted:

 

Mówiłem, że piszę z pamięci i fakt, że raczej startując z ręcznego było te 5,8 a nie 5,3 :wink:

Auto zawirusowane było na 350kucy i ponad 700niuta.

 

 

:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak sie ma 350 kucy to raczej juz nie trzeba kombinowac nawet z automatem zeby sie szybko zebrac, domyslam sie ze autorowi bardziej chodzilo o np 2.0d 163km, a tutaj start jest zmulony wlasnie przez niskie obroty
Opublikowano
jak sie ma 350 kucy to raczej juz nie trzeba kombinowac nawet z automatem zeby sie szybko zebrac, domyslam sie ze autorowi bardziej chodzilo o np 2.0d 163km, a tutaj start jest zmulony wlasnie przez niskie obroty

No właśnie o tym pisałem. A z 2.0d to do czego się zebrać? :mrgreen: To jest auto do oszczędnego przemieszczania się z punktu A do B, a nie do wyścigów na 1/4 mili.

Opublikowano

 

:shock: :shock: :shock: "nie slyszalem", warto bylo poczytac ale nie o to mi chodzilo, pytanie dla mnie bylo: " ...najszybciej startowac i najbardziej bezpiecznie dla trwalosci ZF..." z tego co przeczytalem i osobiscie widzialem: NIE ma takego sposobu :!: albo ruszasz "dynamicznie" i zblizasz sie do wartosci podanych przez producenta "niszczac" w jakims stopniu skrzynie :mad2: albo jedziesz tez :mrgreen: dynamcznie uzywajac ustawienia M lub DS ale czasy masz gorsze o ~1s...z racji tego, ze jestem "zwolennikiem oszczedzania" auta JA zostane przy stylu "kapeluszowym" :mrgreen: pozdr. dla wszystkich, ktorzy "starali" sie pomoc, dzieki :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 6 lat później...
Opublikowano

Odgrzeję trochę kotleta. Z tego co widzę, to ruszanie z 2jki daje całkiem przyjemny rezultat, szczególnie że 335d po sofcie bez problemu się z niskich obrotów zbierze. Tylko teraz pytanie, czy takie ruszanie z 2giego biegu nie niszczy w jakimś stopniu skrzyni/sprzęgła ? Załóżmy scenariusz, hamulec -> puszczam hamulec -> gaz , bez kombinowania z jednym i drugim wciśniętym na raz czy ręcznym.

 

ps. Z tego co zaobserwowałem, to w normalnym trybie skrzynia też rusza z 2ki , więc utwierdzałoby to w przekonaniu, że to nie problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.