Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Zapaliła mi się lampka check engine. Pojechałem więc na komputer , panowie popatrzyli pomyśleli i powiedzieli ze są jakieś błędy spalania stokowego i pewnie to wina paliwa. Skasowali, przejechałem jakieś 10km ok i nagle bum i lampka się świeci. Auto jezdzi normalnie, czasami na wolnych obrotach zdarza sie minimalne falowanie - widoczne tylko na wskazówce obrotów. Auto ma przejechane 72000km.

 

Posiadam taki uniwersalny skaner OBD UIFTECH U581

http://www.traderscity.com/board/userpix15/12488-obdii-eobdii-memo-scanner-live-1.jpg

Pokazał mi błąd P112D - powtarzający się ( było napisane że jest to specyficzny bad dla producenta pojazd) , lecz nigdzie nie mogę znaleźć co to jest za błąd , nie daje się również skasować owym testerem:(. Czekam na fejs od nerwusa ,lecz chciałbym jakoś to ogarnąć zanim dotrze kabelek. Prosiłbym o sugestie, diagnostyka bmw jest dla mnie totalna nowością, zęby zjadłem na grupie VAG ( chętnie pomogę ) ale bmw to coś czego nigdy nie dotykałem.

Opublikowano

Pozwole sobie sam odpowiedzieć na pytanie :)

 

P112D - O2 Sensor Negative Current or Positive Current Control Circuit/Open (Bank 2 Sensor 1) .

 

Czyli problemy z sondą lambda , o ile dobrze rozumuje z tą przed katalizatorem, tylko którą ? Czy dojście do sondy jest spod maski ? Czy mogę kupić uniwersalną i przylutować, bo jak widzę w hurtowniach słabo z dostępnością sond konkretnie do tego silnika?

Opublikowano
Jeżeli chodzi ci o te przed katalizatorem to akurat posiadam obydwie. Tylko musiałbym znać konkretny numer sondy. Jedną było bardzo łatwo dostać koszt jakieś 350 zł ale druga tylko przez serwis i 800 zł. Ja u siebie wymieniałem bo były błędy sond lambda. Ale je..ny elektryk się pomylił bo chodziło o te za katalizatorem a nie przed. Także dwie sondy wymieniłem na darmo.
Opublikowano

Wg mnie to sonda przed katem, z banku 2 (cyl 1,2,3 to bank 1, 4,5,6 to bank 2, licząc od przodu samochodu). Zanim kupisz nową sondę, sprawdź tą, bo może tylko nie łączy wtyczka (zaśniedział pin) albo przetarł się przewód.

Najlepiej byłoby gdybyś zaczekał na fejs i sprawdził porządnym programem ;)

Opublikowano
Wg mnie to sonda przed katem, z banku 2 (cyl 1,2,3 to bank 1, 4,5,6 to bank 2, licząc od przodu samochodu). Zanim kupisz nową sondę, sprawdź tą, bo może tylko nie łączy wtyczka (zaśniedział pin) albo przetarł się przewód.

Najlepiej byłoby gdybyś zaczekał na fejs i sprawdził porządnym programem ;)

 

Ok, ide zatem rozpiąć wtyczkę i popatrzeć. Czy zasadnym jest spróbować wykręcić sondę i jakoś ją wyczyścić ?

Opublikowano
11 78 7 537 993

11 78 7 537 984

U mnie jednak są inne numery. U Ciebie jest już inny silnik.

Ty masz M54B30 a kolega N52B30.

W N52 długości przewodów sond przed katalizatorem są różne dla banku 1 i 2. Kupując poza ASO trzeba dokładnie zaznaczyć do którego banku potrzeba.

Ok, ide zatem rozpiąć wtyczkę i popatrzeć. Czy zasadnym jest spróbować wykręcić sondę i jakoś ją wyczyścić ?

Przeczyszczenie sondy nie będzie konieczne, raczej skupiłbym się na przewodach. Podany przez Ciebie błąd raczej na nie wskazuje. Jeśli już wykręcisz sondę, przesmaruj gwint odpowiednim smarem, uważając żeby nie zabrudzić samej sondy.To tak na chłopski rozum, bo o tym silniku jeszcze mało jest informacji na forum :wink:

Zaczekaj na fejs, zainstaluj DISa czy SSS i sprawdź, która to dokładnie sonda, a program pomoże Ci rozwiązać problem, poda kilka możliwości uszkodzeń.

Opublikowano
11 78 7 537 993

11 78 7 537 984

U mnie jednak są inne numery. U Ciebie jest już inny silnik.

Ty masz M54B30 a kolega N52B30.

W N52 długości przewodów sond przed katalizatorem są różne dla banku 1 i 2. Kupując poza ASO trzeba dokładnie zaznaczyć do którego banku potrzeba.

Ok, ide zatem rozpiąć wtyczkę i popatrzeć. Czy zasadnym jest spróbować wykręcić sondę i jakoś ją wyczyścić ?

Przeczyszczenie sondy nie będzie konieczne, raczej skupiłbym się na przewodach. Podany przez Ciebie błąd raczej na nie wskazuje. Jeśli już wykręcisz sondę, przesmaruj gwint odpowiednim smarem, uważając żeby nie zabrudzić samej sondy.To tak na chłopski rozum, bo o tym silniku jeszcze mało jest informacji na forum :wink:

Zaczekaj na fejs, zainstaluj DISa czy SSS i sprawdź, która to dokładnie sonda, a program pomoże Ci rozwiązać problem, poda kilka możliwości uszkodzeń.

 

Przeczyściłem kostki , skasowałem błąd zrobiłem 60km i narazie cisza . Czekam na fejs :)

Za wykręcanie nawet się nie brałem bo ciasno i nie ma jak podejść kluczem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.