Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No wiec wrescie zebrałem się w sobie aby opisac nad czym spedzam wolny czas

Model: Alpina B6

 

Modyfikacje

(beda ale zgodnie z regulaminem z gory napisze planowany setup)

Silnik:

M50B25 (chyba, że znajde orginalny alpiny 2,8)

Blok po remoncie

wał od M52B28

Korby M50B25

Tłoki Mahle nadwymiar 84,25 do M52B28

Glowica po kapitalnym remoncie

 

Układ dolotowy:

turbo: TD05-H BIG-16G z subaru impreza wrx sti

Intercoller o wymiarach: 785/600x300x76mm

caly dolot o srednicy 76 mm

Układ wydechowy:

Calowy przelotowy

Tłumik koncowy Remusa

 

Układ paliwowy / wtryskowy:

Wtryski 460ccm

Pompa paliwa Wallbro

Elektronika / wskaźniki:

 

Układ chłodzenia:

Seria plus chlodnica oleju z TDS

Układ napędowy:

Seryjna skrzynia GETRAG

Dyfer 3,15 szpera

 

Zawieszenie:

Sprężyny M-pakiet

amortyzatory KONI z regulacja twardosci

Camber Plates z przodu

Camber arm z tylu

Zestaw pouliretanu

 

BODY KIT i wnętrze:

Ze wzgledu na chlodzenie rezygnuje z orgi zderzaka z dokladka alpiny na rzecz M-Pakietu

Adaptacja wnetrz z mojego obecnego auta

 

A tak wyglada ta ruina :mrgreen:

http://img692.imageshack.us/img692/6896/1002372m.th.jpg

 

http://img718.imageshack.us/img718/1365/1002373.th.jpg

 

http://img62.imageshack.us/img62/5308/1002381.th.jpg

 

http://img693.imageshack.us/img693/6349/1002380.th.jpg

 

Nowa podsufitka miala byc sprzedana ale sie przyda :mrgreen:

http://img684.imageshack.us/img684/9963/1002378s.th.jpg

 

Deska do przymiarek wykonana kiedys dla znajomego przejezdzila 4 lata :twisted:

http://img96.imageshack.us/img96/9210/1002376r.th.jpg

 

No i nawet radio nie bedzie w seryjnym miejscu :norty:

http://img25.imageshack.us/img25/1416/1002390p.th.jpg

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

I to mi sie podoba :)

:cool2:

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Opublikowano
to co zostanie z alpiny oprócz nazwy?

Jak sie uda to silnik zrobie na wzor alpiny choc niewiem czy powiekszona pojemnosc jest przez rozwiert bloku czy wieksze wykrobienie walu i inne tloki

Na dzien dzisiejszy czesci do Alpiy B6 sa prawie nieosiagalne tak jak dokumentacja techniczna napisalem do Alpiny zobaczymy czy odpisza :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano (edytowane)
trzeba było od razu kupić alpina B3,i od razu widać że to alpina.Jednak życzę ci żeby cię chęci i siły nie opuściły i żebyś to dokończył. Edytowane przez green71
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
trzeba było od razu kupić alpina B3,i od razu widać że to alpina

 

Wlasnie nie bardzo m taka odpowiada od 04.96 alpina B3 produkowana byla na bazie 328i czyli silnik na aluminiowym bloku zrobiony na wzor s52b32

A ja chce turbo zrobic wiec aluminiowy blok to porazka te auto jak kupowalem mialo byc B3 wlasciwie to byl przypadek poprostu byly wlasciciel oddal ja za symboliczna kwote wiec wzialem :mrgreen: A ze uwielbiam siedziec przy samochodzie to dla mnie dodatkowy plus ze wszystko zrobie przy nim sam (oprocz lakieru ) :D

 

No ale ze pogoda nie sprzyja to zbieram graty :mrgreen:

 

Na alledrogo znalazlem takiego rarytasa :mrgreen:

http://img521.imageshack.us/img521/4596/1002416y.th.jpghttp://img341.imageshack.us/img341/4600/1002417e.th.jpghttp://img63.imageshack.us/img63/1486/1002418u.th.jpghttp://img692.imageshack.us/img692/9985/1002420q.th.jpghttp://img341.imageshack.us/img341/4931/1002419b.th.jpg

 

A to zdobyłem na szrocie:

http://img519.imageshack.us/img519/5919/1002435.th.jpg

 

Jako, że bede bardzo mocno modyfikował wiazke elektryczna nabyłem draga kupna zaciskarke do konektorow (wkoncu auto ma byc zrobione Profesionalnie a nie skretka z kabli i izolacja)

http://img62.imageshack.us/img62/1083/1002430g.th.jpg

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Jednak życzę ci żeby cię chęci i siły nie opuściły i żebyś to dokończył.

Niestety buda jest zgnita podłogi brak reszta tez nie wróży nic dobrego .... :cry2:

Więc decyzja zapadła buda na złom a do projektu kupie nową :wink:

Autko buduje dla siebie i każdą wolną chwile spędzam w garażu, a ostatnio ciężko z czasem :cry:

Pozatym siedze sam i niektóre rzeczy naprawdę ciężko zrobić :twisted:

Plan jest taki auto rozłożone najpierw wyremontuje zawieszenie i silnik następnie zamontujemy to do nowej budy która stoi na wsi w stodole :mlotek:

 

Wyjety silnik Wyglada, że jego stan jest nienajgorszy :D

http://img532.imageshack.us/img532/5292/dsc00050ra.th.jpg

 

Przerwe w pracach... Sponsoruje CIECHAN :cool2:

http://img404.imageshack.us/img404/9645/dsc00061i.th.jpg

Parkowanie po Ciechanie :diabel_faja:

http://img534.imageshack.us/img534/7097/dsc00058i.th.jpg

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Obecnie mam przerwe szukam karoserii ta ze zdjec byla do niczego :( A ja kompletuje graty i robie swapy :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Hej Mtechnic,

obserwuję temat i się nie mogę doczekać updatu :evil: ... poszło coś "do przodu"?? Mam kilka pytań odnośnie projektu:

- rozumiem, że budujesz zakutą hybryde ze strokerem??

- w jakie doładowanie celujesz??

- sądząc po dmuchawce i strzykawkach bijesz w bardzo wysoki KM i Nm :cool2:

- jakiś porting kanałów w głowicy??

- będzie odprężenie "przekładką"?? Jaki stopień??

- jakie śruby głowicy??

- barany spawasz sam czy jakiegoś chinczyka wstawiasz??

- oplot bandażem??

- flansza kolektora wydechowego pełna czy segmentowa??

- to będzie downmount czy topmount??

- łączniki i wszelkie redukcje w zbrojeniu??

- jak rozwiążesz kwestie Lambdy??

- świece irydowe??

- jaki BOV??

- jak rozwiążesz temat z WG??

- Jak poprowadzisz zasilanie i odpływ oleju?? grawitacja??

- Wskaźniki: boost, EGT, ciśnienie oleju inne??

- Sterowanie ori czy "świniakiem"??

- MAF sensor czy MAP sensor??

- Vacum z dolotu??

- odpowietrzanie atmosfera + zbiornik czy full intake??

- swap sprzęgła czy seria?? Może spiek??

- no i najważniejsze kto to wszystko zestroi?? Maleckis??

Czekamy na UPDATE!!! :wink:

Pozdrawiam,

yoshimura01

Opublikowano
rozumiem, że budujesz zakutą hybryde ze strokerem??

Tak w tzm tzgodniu oddalem blok do obrobki :)

- w jakie doładowanie celujesz??

1,5 bara mnie zadowoli

- sądząc po dmuchawce i strzykawkach bijesz w bardzo wysoki KM i Nm :cool2:

Ta dmuchawka zostala sprzedana Garret T4

- jakiś porting kanałów w głowicy??

Glowica Alpiny juz ma zrobiony porting w serii jest takasama jak w S52B32

- będzie odprężenie "przekładką"?? Jaki stopień??

Nusi byv odprezony silnik ale przy zakuwaniu przekladka jest zbedna,

Tloki odprezajace beda CR=8,5-1

- jakie śruby głowicy??

Szpilki ARP i uszczelka cometic MLS

- barany spawasz sam czy jakiegoś chinczyka wstawiasz??

Bedzie kolektor zeliwny pod turbo

- oplot bandażem??

Naweno dla zredukowania temeratury

- flansza kolektora wydechowego pełna czy segmentowa??

Niedotyczy mnie :D

- to będzie downmount czy topmount??

Downmount

- łączniki i wszelkie redukcje w zbrojeniu??

Konieczne to jest ;)

- jak rozwiążesz kwestie Lambdy??

Tylko do strojenia szerokopasmowa

- świece irydowe??

pewnie tak

- jaki BOV??

Jesze niewiem

- jak rozwiążesz temat z WG??

Zewnetrzny :D

- Jak poprowadzisz zasilanie i odpływ oleju?? grawitacja??

Odplyw z dodadtkowym zbiornikiem i pompa

- Wskaźniki: boost, EGT, ciśnienie oleju inne??

Tutaj bedzie technologia z lotnictwa zastosowana :)

- Sterowanie ori czy "świniakiem"??

orgi nie ogarniej swiniak moglby ale bedzie standalone- Megasquirt

- MAF sensor czy MAP sensor??

Maf- to przeplywka :wink: i wyleci bedzie map sensor

- Vacum z dolotu??

Nie rozumiem pytania :roll:

- odpowietrzanie atmosfera + zbiornik czy full intake??

tez nie kumam bazy :roll:

- swap sprzęgła czy seria?? Może spiek??

Spiek nakole jednomasowym z M20

- no i najważniejsze kto to wszystko zestroi?? Maleckis??

Krzysztof nie stroi :wink: Stroi jego syn Michał, Ale moj bedzie strojony przez 3 osoby :mrgreen:

Mnie, Berkuta, i GS-a :8)

Czekamy na UPDATE!!! :wink:

Pozdrawiam,

yoshimura01

 

Naprawde nie ma czasu na to teraz mam za duzo pracy z autami klientow :cry2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Vacum z dolotu... spotkałem się z rozwiązaniami że podciśnienie było pobierane bezpośrednio z głównego węża układu hamulcowego... czy u Ciebie będzie podobne rozwiązanie czy klasycznie [z dolotu]??

Odpowietrzenia [ODMA]... olej do zbiornika a gazy w atmosferę?? Czy podpięcie odpowietrzenia w dolot przed sprężarkę??

 

Tak właśnie się zastanawiałem dlaczego początkowa decyzja padła na turbo od STI?? Czy nie lepszym rozwiązaniem [i zdecydowanie ekonomiczniejszym] byłoby zastosowanie kompresora EATONa?? Myślałeś o tym?? Aha i jeszcze jakoś będziesz musiał taką rakietę wyhamować :8) ... heble od 330d?? :dance:

Pozdrawiam,

yoshimura01

Opublikowano
Vacum z dolotu... spotkałem się z rozwiązaniami że podciśnienie było pobierane bezpośrednio z głównego węża układu hamulcowego... czy u Ciebie będzie podobne rozwiązanie czy klasycznie [z dolotu]??

Odpowietrzenia [ODMA]... olej do zbiornika a gazy w atmosferę?? Czy podpięcie odpowietrzenia w dolot przed sprężarkę??

 

Tak właśnie się zastanawiałem dlaczego początkowa decyzja padła na turbo od STI?? Czy nie lepszym rozwiązaniem [i zdecydowanie ekonomiczniejszym] byłoby zastosowanie kompresora EATONa?? Myślałeś o tym?? Aha i jeszcze jakoś będziesz musiał taką rakietę wyhamować :8) ... heble od 330d?? :dance:

Pozdrawiam,

yoshimura01

 

Podcisnienie bedzie brane z dolotu wlasnie z weza laczacego kolektor z serwem :)

Odma bedzie w atmosfere i zbiorniczek

Turbawka z STI byla w planie bo ja mialem za friko nowa :) zostala po aucie znajomego

Eaton?? Jaki model??

Popularny M62 wydoli na ok 0,8 bara i koniec, M112 moze by dal rade ale nie sprawdzalem bo to wielka krowa i za duzo roboty z montazem

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Eaton?? Jaki model??

Miałem na myśli właśnie M62ke... ale dopiero teraz mnie olśniło w jaki boost celujesz :jawdrop: :clap: A jak z tymi heblami?? Aha jeszcze jedno pytanie... to będzie Twój pierwszy projekt z uturbieniem, czy już masz jakieś sukcesy w tej dziedzinie mechaniki??

Opublikowano

Powiedzmy ze niedlugo na forum pojwi sie opis jednego turbo M50 ktore szykuje :wink:

Heble jeszcze nie sa wybrane chyba skopiuje pomysl jednego usera tego forum :8)

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

    yoshimura01 napisał(a):
   - oplot bandażem??


Naweno dla zredukowania temeratury

 

Jaki bandaż ? Większość pęka jak porcelana...

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano
bandaż termiczny żeby ci auto nie spłonęło od temperatury spalin przy tym ciśnieniu doładowania.

 

Super :mrgreen:

Chodziło mi jakiej firmy...

Pamiętać o drucie nierdzewce bo w takiej temperaturze wszystko zjada rdza, tylko najlepsze materiały..

Kiedyś czytałem o tym na jakimś anglojęzycznym forum i bardzo chwalili swaintech'a..

Na forum a4 polecali dodatkowo też ten produkt : http://www.thermotec.com/products/category/5/coatings-adhesives.html

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.