Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Mam prośbę o poradę. Model BMW 520i, 2000 rok, E39, silnik 2,2.

 

Mam do wymiany dwie tuleje pływające z tyłu oraz wahacz aluminiowy, który ma luz na sworzniu.

Łącznie z wymianą policzono mnie ok. 1000 złotych (tuleje po 150, wymiana 100, wahacz 400).

Może można zrobić gdzieś coś taniej? Może w jakiś sposób naprawić wahacz albo kupić tuleje i wahacz tańszych firm? Straszne koszty :(

Jestem z Warszawy.

Pozdrawiam!

theg

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Warszawskie ceny :D , na prowincji taniej tzn. w Koszalinie :D

tańsze to Hans Pries

-tuleje/swożnie dolne HP500 336 60zł

-wahacz tylny/górny/przód HP500 157 150zł

-wahacz tylny/górny/tył HP500 155 200zł lewy

-wahacz tylny/górny/tył HP500 156 200zł prawy

Opublikowano
Mam pytanie odnośnie tych tulei pływających, jakie są objawy ??

odpowiem może jak było w moim przypadku, moje tuleje trzeszczały piszczały jak wóz drabiniasty innymi objawami jest przy pokonywaniu zakretów pływanie tyłu auta odczucjie jakby opona zsuneła sie z felgi jeszcze inny to na sliskiej nawierzchni uczucjie jakby chciał tył wyprzedzić przód, to chyba tyle :D

Opublikowano
Witam, to trochę drogo, ale wiadomo, Warszawa. Ja wymieniałem obydwa wahacze górne i za Lemfoerdera płaciłem coś ok. 270 zł/szt.
Opublikowano
jak ktos chce to moge podeslac zdjecie jak ma wygladac sciagacz tak ze samemu mozna zmienic

O jakim ściągaczu mówisz?

Opublikowano
Do tulei pływającej potrzebny jest ściągacz? Byłem przekonany, że jak zdejmie się pierścień zabezpieczający, to ona wyjdzie bez problemów.
Opublikowano
Warszawskie ceny :D , na prowincji taniej tzn. w Koszalinie :D

tańsze to Hans Pries

-tuleje/swożnie dolne HP500 336 60zł

-wahacz tylny/górny/przód HP500 157 150zł

-wahacz tylny/górny/tył HP500 155 200zł lewy

-wahacz tylny/górny/tył HP500 156 200zł prawy

 

Jestem bardzo ciekaw tej oszczędności ale nie już teraz, przy zakupie części zawieszenia HP, a jak przyjdzie (wkrótce!!!) czas na ponowną wymianę...

 

Do autora: popytaj kolegów/znajomych o zniżki w hurtowniach, bo mogą sięgać 35% i - ponieważ to zawieszenie - kup coś porządnego (Lomforder - pierwsze "o" umlaut).

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Do tulei pływającej potrzebny jest ściągacz? Byłem przekonany, że jak zdejmie się pierścień zabezpieczający, to ona wyjdzie bez problemów.

 

no to jestes w bledzie trzeba sie z nia niezle nagimnastykowac

zycie zaczyna sie po 50i
Opublikowano
Warszawskie ceny :D , na prowincji taniej tzn. w Koszalinie :D

tańsze to Hans Pries

-tuleje/swożnie dolne HP500 336 60zł

-wahacz tylny/górny/przód HP500 157 150zł

-wahacz tylny/górny/tył HP500 155 200zł lewy

-wahacz tylny/górny/tył HP500 156 200zł prawy

 

Jestem bardzo ciekaw tej oszczędności ale nie już teraz, przy zakupie części zawieszenia HP, a jak przyjdzie (wkrótce!!!) czas na ponowną wymianę...

 

Do autora: popytaj kolegów/znajomych o zniżki w hurtowniach, bo mogą sięgać 35% i - ponieważ to zawieszenie - kup coś porządnego (Lomforder - pierwsze "o" umlaut).

Nie Lomforder, tylko Lemforder ("o" - umlaut)

http://www.zf.com/brands/content/en/lemfoerder/homepage_lemfoerder/homepage_lemfoerder.jsp

Opublikowano
Też wymieniałem tuleje z wahaczami i wszystkie części kupowałem z Lemfordera. Jedynie proste wahacze kupiłem z TRW (Moog). Koszt części to niecałe 1500+200 robocizna+100 geometria dwóch osi. Zawieszenie w naprawie nie należy do tanich. A co do sposobu demontażu tulei to wydaje mi sie ze bez prasy sie nie obejdzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tuleja powinna siedzieć ścisło. Jeśli łatwo wyjdzie to może znaczyć , że gniazdo jest wyrobione < wybite > i wymiana nie na wiele się zda.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Też wymieniałem tuleje z wahaczami i wszystkie części kupowałem z Lemfordera. Jedynie proste wahacze kupiłem z TRW (Moog). Koszt części to niecałe 1500+200 robocizna+100 geometria dwóch osi. Zawieszenie w naprawie nie należy do tanich. A co do sposobu demontażu tulei to wydaje mi sie ze bez prasy sie nie obejdzie.

W takim razie bez demontażu półosi i wahaczy się nie obędzie?

Opublikowano
Też wymieniałem tuleje z wahaczami i wszystkie części kupowałem z Lemfordera. Jedynie proste wahacze kupiłem z TRW (Moog). Koszt części to niecałe 1500+200 robocizna+100 geometria dwóch osi. Zawieszenie w naprawie nie należy do tanich. A co do sposobu demontażu tulei to wydaje mi sie ze bez prasy sie nie obejdzie.

 

W takim razie bez demontażu półosi i wahaczy się nie obędzie?

 

Mysle ze półosi nie trzema demontować,wystarczy odkręcic górne wahacze na sworzniach kulistych i część nr 4

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=33_0519&hg=33&fg=30

no i oczywiscie czujnik absu, który lepiej rozłaczyć we wtyczce niż co wyciągać ze zwrotnicy.

Opublikowano

Drodzy forumowicze czy oslawiona tuleja plywajaca to nr 2 na tym rysunku:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT22&mospid=47538&btnr=33_0519&hg=33&fg=30

 

Pytam dlatego ze opisane tu objawy przez Grzegorza Burlinskiego zaczynaja sie u mnie.Jak nie urok to sraczka po prostu. Ostatnio zaczely sie wlasnie dziwne rzeczy dziac. Tzn myslalem ze zlapalem gume z tylu a szczegolnie przy pokonywaniu prawych lukow mialem takie wrazenie. Az sie zatrzymalem zeby to sprawdzic bo bylem przekonany ze to kapec. Na razie skrzypi nieszczegolnie, tylko przy zmianie z D na R i na odwrot co do tej pory wydawalo mi sie normalne. Czy ktos moze dysponuje dobrym opisem wymiany tych tulei. Przygotowuje sie na wiosne i tak do zmiany wachaczy z przodu co raczej bedzie prostsze ale moze przy uzyciu odpowiedniego sciagacza dam rade tez samemu zmienic te tuleje?

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

Witam. Dwa tygodnie tygodnie temu wymieniałem tuleje (nr 2 - na rys.). Tzn. byłem obserwatorem, a wymieniał mechanik. Wymiana obydwu tulei - prawej i lewej zajęła mu ok. 1,5 godziny... Do wymontowania i zamontowania użył ręcznego ściągacza - warsztaty, które zajmują się bmw mają takie. Mechanik najpierw ściągnął koło, potem odkręcił stabilizator ( ale nie końcówkę, tylko w miejscu mocowania gum stabilizatora - ponieważ obie tuleje do wymiany - to cały drążek odkręcił). Ten stabilizator to odkręcał po to aby można było bardziej odchylić w dół całe zawieszenie - rozparł je wciskając klocek drewniany. Potem wkrętarką odkręcił śruby 7 i 5 (długa) i wyciągnął je, element 4 wyszedł bez problemu. Tuleja pływająca jest zabezpieczona pierścieniem - więc ściągnął pierścień (wcześniej jeszcze można ściągnąć śrubokrętem taką osłonę gumową - będzie lepszy dostęp do pierścienia) - założył ten ściągacz - musi on mieć tuleje o odpowiednich średnicach - i wycisnął tuleję. Potem oczyścił gniazdo tulei - skrobakiem i tym samym przyrządem co ściągał wcisnął nową tuleję (słyszałem skądinąd - że warsztaty zwykle wbijają tuleję gdy nie widzi właściciel). Trzeba uważać żeby ją ustawić właściwie w stosunku do gniazda bo gdy zacznie wchodzić krzywo to niestety trzeba ją z powrotem wyciskać. Potem pierścień zabezpieczający - powinien być nowy (z tulejami nie zawsze jest w zestawie).

I montaż śrub itd. w odwrotnej kolejności.

Obserwując stwierdziłem, że gdyby mieć gdzieś dostęp do prasy - czy nawet lepszego imadła można by się pokusić o wymianę samemu...

Za wymianę jednej tulei zapłaciłem - 60 zł.

Następnym razem - jeśli będzie taka potrzeba wymieniam sam...

Opublikowano

wymieniałem te tuleje u siebie w zeszłym roku w e38, ale w e39 jest bardzo podobnie.

generalnie bez dobrego ściągacza i dobrych kluczy nie ma co podchodzić, bo wszystkie śruby są bardzo mocno poskręcane i pozapiekane, a sama tuleja siedzi bardzo ciasno.

przy wymianie tulei trzeba zdemontować drążki skrętne (część nr 4), które przy okazji dobrze jest wymienić. dobrze jest też kupić nowe śruby i nakrętki ( część 5 i 6), którymi ustawia się kąt pochylenia koła, no i po wymianie wszystkiego obowiązkowo ustawienie geometri.

koszty w e38 to: tuleje 100 zł/szt, drążki skrętne 100 zł/szt, śruba+nakrętka 80 zł/komplet, ściągacz ok. 200 zł, klucze nie pamiętam ,geometria 150 zł.

wymieniłem jest bez kanału, mając do dyspozycji jedynie lewarek i kobyłki. trzeba się nastawić na ciężką pracę i zaopatrzyć w dużą ilość wd40.

schemat wymiany tulei w e38 z patentem na tani ściągacz http://forum.7er.pl/-zawieszenie-wymiana-tuleje-wachliwe-by-krzywy-vt6721.htm

marek
Opublikowano

Bardzo dziekuje kolegom za fachowe wskazowki. Gdyby jeszcze ktos dysponowal jakims zdjeciem tego sciagacza i ewentualnie wiedzial gdzie go zdobyc to byloby pieknie. Wole robic to co sie da samemu po ostatnich doswiadczeniach z mechanikami. Juz na nawet nie chodzi o koszty ale po prostu o elementarny brak wiedzy i umiejetnosci tych paprakow tu gdzie mieszkam.

Pozdrawiam

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

Bardzo dziekuje kolegom. Beisan to w ogole dobra stronka.

Co do sciagacza to rozumiem ze ten konkretny model byl w uzyciu i pasowal? Chce sie upewnic zeby potem sie nie okazalo ze rozkrece tyl i sie okaze ze nie ta srednica sciagacza.

Czekam juz teraz na nadejscie cieplych dni i powoli kompletuje sprzet;-)

O Tempora! O Mores!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.