Skocz do zawartości

jaki silnik i skrzynia w X5 przed liftem ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hmmm... :think:

 

zwracam się do użytkowników X5 przed liftem i nie tylko o opinię... :oops:

 

jaki polecacie silnik oraz jaką skrzynie... jeśli chodzi o X5 z lat 2001-2002... :?:

 

opcję które wchodzą w grę to silniki 3.0 w wersji benzynowej lub diesla... no i dwie skrzynie... manualna lub automat... :D

 

proszę o opinię... wasze doświadczenia... oraz ile wam takie auta naprawdę palą paliwka... :?:

 

dodam jeszcze... że auto w planach.... głównie będzie się poruszać w trasie... jakieś 80 %... przebieg roczny około 35-45 tyś km... :)

 

aaaa... i jeśli chodzi o benzynę... to gaz nie wchodzi raczej w grę... choć różnie to bywa jak to mówią w życiu... :oops:

 

pozdrawiam

cosmo

Opublikowano

diesel 3.0 bedzie fajniej jezdzic od benzyny 3.0.

 

Auto jest limuzyna więc polecam automat, bardzo wygodnie się jeździ.

Opublikowano

Witam ! ja kupiłem X5 3.0 Diesel , automat , 2002 rok prod. ok 4 miesięcy temu.I cóż mogę powiedzieć auto ogólnie super , czuć luksus.Jeśli chodzi o użytkowanie to na pewno trzeba się liczyć z troszkę większymi kosztami niż normalne osobowe auto :drogie opony(nawet używane) , wymiana oleju trzeba ok 8 litrów (a nie ok 4.5 jak w osobówce) , itd.Jeśli chodzi o wybór skrzyni to automat jest super do jazdy w mieście , ale jak poszperasz na forum to zobaczysz że niestety jest to słaby punkt w X5 i niestety często się psuje.Mało które modele z rocznika 2001-2003 mają oryginalne skrzynie bez regeneracji lub wymiany.W mojej oczywiście też jest już druga skrzynia wymieniona przez poprzedniego właściciela - jedynego (auto sprowadziłem z danii).Przeważnie padają przy przebiegach ok 150 - 200 tyś( bez znaczenia czy wymieniasz olej czy nie - patrz tematy na forum dotyczące skrzyni).Ja chyba teraz przy ponownym zakupie X5 chyba bym rozważał zakup z manualem.Części typu filtry , końcówki drążka , wachacze to nie taka tragedia ceny zbliżone do aut popularnych (vw , opel itd).Silnik w moim X5 to 185 konny diesel , daje rady , mi wystarczy , chodź wiem że koledzy z forum chipują takie silniki do 218 koni i wtedy to już w ogóle fajnie ciągnie :D .Jeśli chodzi o spalanie to przy mojej jeździe spokojnej ale krótkiej bo z garażu 5 km do pracy i stoi przez 8 godzin , od czasu do czasu wyjadę na miasto coś załatwić (miejscowość nie duża ruch umiarkowany bez większych korków) to pali ok 12-13 litrów ropy.(nie wiem skąd ludzie biorą w opisach wartości "mi pali na mieście 9 litrów" itp.)

Na trasie do zakopanego -cały czas autostrada jechałem do 140 km/h spalił ok 9.5 litra.Natomiast jadąc po zwykłej drodze do 100km/h max 8.5 litra.Wydaje mi się że wybierając skrzynię biegów manualną auto będzie troszkę mniej paliło.Myślę że ostateczna decyzja jeśli chodzi o zakup auta padnie wtedy kiedy znajdzie się coś z w miarę z małym przebiegiem , bez wypadku , zadbane , a wybór wyposażenia pozostaje w gestii nabywcy - co oczekuje aby wymarzone auto miało. Pozdrawiam !!!

Opublikowano

PAPPAY - następnym razem kupiłbyś manual bo boisz się że automat padnie czy jest inny powód ?

 

Ja wiem że moje kolejne auto będzie miało automat, a aby się ustrzec padających skrzyń kupuję auta które nie mają przejechanych 100kkm. U mnie auto ma podniesioną moc do 255KM, ale niedosyt zawsze pozostanie :)

Spalanie w mieście 13-14l , poza miastem 8-18 l , zależy czy bawię się w oszczędność , czy też jadę jak lubię :)

Automat będzie Ci spalać jakieś 1,5-2l więcej od manualu.

Opublikowano
Dla mnie też automat jest super i jakbym kupował auto innej marki to też bym chciał automata , natomiast w X5 z powodu awaryjności autom. na pewno brałbym pod uwagę manuala.I trzeba wziąć pod uwagę że rozmawiamy tu o autach z 2001-2002 w których raczej nie ma mowy że mają przebieg do 100 tyś (chyba że na liczniku jest 98tyś a w rzeczywistości 398 tyś :norty: normalka na polskim rynku) , a także weźmy pod uwagę zasoby finansowe kupującego.Nie wiem ile kolega COSMO ma przeznaczonych pieniędzy na auto.Wiadomo super mieć X5 z przebiegiem do 100 tyś , automat , młode rocznikowo (najlepiej z salonu :D ) itd. ale niestety to kosztuje kupe kasy a nie wszyscy ją mają.
Opublikowano

Dla mnie tylko automat! I tylko diesel 3,0 najlepiej po lifcie bo 185KM to trochę za mało. Obecnie mam X5 z 2002r i faktycznie skrzynia mi padła - jej koszt to ok 6500pln łącznie z wymianą oleju po dotarciu skrzyni. Spalanie - tak jak koledzy wspominają 12-13 miasto - 9 trasa (140-180km/h).

Teraz sprzedaję swojego i zamieniam na po lifcie 2006r z ostatnich które były produkowane jako model E53, ale z dużo mniejszym przebiegiem. No, ale z 2002rok to nie znajdziesz samochodu z wiarygodnym przebiegiem rzędu 150tkm.

Pomimo tego, że automaty mają problemy - i tak nie jeździłbym manualem. A tłumaczenie, że mniej kupić zwykłą skrzynię, bo mniej spala jest nie porozumieniem. Nissan Navara - spalanie miasto 18-20L, więc spalanie przy TAKIM samochodzie (ciężkim i luksusowym), które oscyluje na poziomie 12L to pikuś, pan pikuś. BMW to Radość z jazdy - a nie liczenie ropki.

Trzy największe litery w całym uniwersum: B M W
Opublikowano
Właśnie - o jakich pieniążkach rozmawiamy?
Trzy największe litery w całym uniwersum: B M W
Opublikowano
Koledzy, ostatnio zepsuł mi się dach panoramiczny, połamał się jeden element , całkowity koszt naprawy prawie 4000zł :mad2: . Tak więc jeśli ktoś płacił za skrzynię 6500zł to przynajmniej wie że zapłacił za rzecz która jest niezbędna do jazdy i ważniejsza niż dach. Cena za dach oczywiście ASO, ale nikt inny tego nie zrobi.
Opublikowano
Ile za naprawę tego dachu??? :mad2: Czy oni w tym ASO już do reszty powariowli. Pytam z ciekawości bo mi też coś się złamało i nie domyka mi się tylna część dachu. Na razie próbowałem coś u znajomego mechanika wskórać ale tyklko mi go zamknął i powiedzial ze to nie jest prosta sprawa :norty: a złamało mi się takie małe gówno jak by prowadnica jakaś.
Opublikowano

A ja polecam silnik 3.0 w benzynie, bardzo fajna jednostka choć trzeba od czasu do czasu dolać olej silnikowy :oops:

i jeśli chodzi o skrzynię to ja mam manulaną i również jestem z niej zadowolony :D

Opublikowano
Ja mam automat i jestem bardzo zadowolony nawet gdy musialem skrzynie naprawiac, poniewaz padla mi dwa dni po zakupie to zrobili mi ja w ramach gwarancji w niemczech i dzienki temu mam do konca roku gwarancje na skrzynie w niemczech oczywiscie .ogolnie nie zamienil bym sie na inna marke poniewaz podobaja mi sie roczniki 2003 do 2006.ostatnio jechalem 1200 km to na calej trasie spalil 8.6 l na 100km. wiekszosc autostrada .pomiar zrobilem dokladny tankowanie do kilometrow.ogolnie jest auto super pozdrawiam.
Opublikowano
Ile za naprawę tego dachu??? :mad2: Czy oni w tym ASO już do reszty powariowli. Pytam z ciekawości bo mi też coś się złamało i nie domyka mi się tylna część dachu. Na razie próbowałem coś u znajomego mechanika wskórać ale tyklko mi go zamknął i powiedzial ze to nie jest prosta sprawa :norty: a złamało mi się takie małe [bAD] jak by prowadnica jakaś.

 

Kolego, w niedługim czasie sam się dowiesz :(

Zanim pojechałem do ASO przegrzebałem x5world.com , no i tam okazało się że w panoramach po jakimś czasie łamie się element odpowiedzialny za zamykanie dachu. Właśnie tą drugą część.

Element kosztuje 1300zl w ASO, zwykle trzeba go ściągać z niemiec.

http://www.xoutpost.com/x5-e53-forum/66313-sunroof-wear-tear-yeah-right.html

Pewnie masz połamany element nr.7

Gdy zajechałem do ASO to musieli zobaczyć co się z nim stało aby wiedzieć co zamówić, rozbieranie i składanie dachu 400zł. Teraz już ponad tydzień czekam na element , mogłem oczywiście nie płacić za to rozbieranie i składanie, ale wtedy byłbym bez auta cały ten okres. Gdy przyjdzie nowa część to auto znów wstawię i wtedy policzą jakieś 2000zł za wymianę tego elementu, czyli łącznie nie całe 4tyś. Jak już będzie po wszystkim to będę dokładnie wiedział co i za ile policzyli, dam wtedy znać.

 

Jak widać im więcej bajerów w aucie tym więcej później z nim kłopotów, ale jeśli chodzi o panoramę to nie wiem jak w następnym aucie sobie bez niego poradzę :cry:

Opublikowano
Mam 3.0d 184 Km 2003r, automat (też już drugi :D ). Do normalnej, nawet całkiem dynamicznej jazdy w zupełności wystarcza. Spalanie 11-13 miasto, 8-10 trasa. W zupełności do przyjęcia. Jeżeli boisz się automata, to zastanów się czy jak w tym samym przedziale czasowym w którym automaty padają, dwa razy w manualu wymienisz sprzęgło to wyjdzie dużo taniej...? :8) A przyjemność z jazdy automatem duża...
Tomek
  • 1 rok później...
Opublikowano
od którego roku/miesiąca w e53 jest silnik 218 KM w 3.0d, bo w ogłoszeniach na otomoto podają np że sprzedają z 2003 r z silnikiem 218 , a te chyba były dopiero polifcie... :duh:
Opublikowano
z tego co się orientuję to październik 2003 wchodził lift. Ale głowy nie daję.
Trzy największe litery w całym uniwersum: B M W
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Dokładnie lifting był we wrześniu 2003 ale musisz brać vin i sprawdzać czy ma silnik M57 czy też M57N.

Często sprzedający twierdzą ze jest po lifcie a tak nie jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.