Skocz do zawartości

320vanos jak rozpoznac ze vanos dobrze działa????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na ok 3.5 tyś obr powinieneś poczuć przyrost mocy jak depniesz gaz do dechy od dołu na 2 ce
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
drugi sposób to sprawdzić podczas jazdy na live data

 

Mógł byś to rozwinąć kolego?

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Na ok 3.5 tyś obr powinieneś poczuć przyrost mocy jak depniesz gaz do dechy od dołu na 2 ce

A co ci to dak skoro vanos dziala do ok 3500 tys obr?? Vanos jest po ty by silnik na wolnych obrotach lepiej szedl a nie na wysokich

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Chyba chodzi oto że vanos się załącza miej wiecej w tym zakresie obrotów ok. 3,5tyś a nie że działa do 3,5tyś

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Jeśli działa prawidłowo to czuć definitywnie przyśpieszenie i przyrost mocy,i nikt mi nie wmówi że jest inaczej :D
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Auto faktycznie idzie lepiej o 3500 tys ale to nie zasluga vanosa fazy rozrzadu sa lagodniejsze na wyzszych obrotach a ostrzejsze na niskich co pozwala na lepsze wkrecanie sie silnika tak nawiasem to czemu m50 bez vanosa sa szybsze??

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Auto faktycznie idzie lepiej o 3500 tys ale to nie zasluga vanosa fazy rozrzadu sa lagodniejsze na wyzszych obrotach a ostrzejsze na niskich co pozwala na lepsze wkrecanie sie silnika tak nawiasem to czemu m50 bez vanosa sa szybsze??

 

Kolego jak dla mnie to jakąś herezje tu głosisz.

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano

Herezji ciag dalszy:

 

VANOS

System dwustopiowej regulacji. Elekrorniczne urzadzenie sterujące, wykorzystujace sygnały z czujników obciążenia i prędkości obrotowej silnika, określa sygnał sterujący wykonawczego układu hydraulicznego. Sygnał sterujący ustala połozenie zaworu elektromagnetycznego umożliwiajacego przepływ oleju do układu uruchamiającego. Siła pochodząca od ciśnienia oleju powoduje przesunięcie wałka połączonego z elementem regulacyjnym, ktory znajduje sie w piaście koła łańcuchowego napedu wałka rozrządu. Wałek rozrzadu zmienia swoje połozenie kątowe, powodując zmianę faz rozrządu. W zakresie niskich prędkości element regulacujny obraca wałkiem rozrzadu , zmniejszając kąt poczatku otwarcia zaworow dolotowych. w średnim zakresie prędkości obrotowych, powyżej określonej wartości, element regulacyjny obraca wałkiem rozrządu w kierunku wcześniejszego otwarcia zaworów dolotowych. Po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej element regulacyjny ustawia wałek rozrzady ponownie w połozeniu późniejszego otwarcia zawrów dolotowych.

 

Źródło: Piotr Zając, Leon Maria Kołodziejczyk "Silniki spalinowe" Wydawnictwo WSiP

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Szczerze to widząc po opisie jakie miałeś silniki i jakie masz to nie miałeś doświadczenia z M52,bez obrazy drogi kolego. Po pierwsze m52b25 ma o 20 kucy mniej od M50 to samo z momentem obrotowym który w tym momencie ma istotne znaczenie na obrotach poniżej 3 tyś obrotów. :cool2: Dlatego lepiej M50 ciągnie
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Ja pytalem osilniki M50 a te czy vanos czy bez mialy 192 konie :mrgreen: , a co do vanosa

to przyspiesza on walek ssacy o 12,5 stopnia a przy ok 3500 obr powraca do pozycji wyjsciowej :mrgreen:

Jak ktos jest chetny na strate silnika to moge mu zaprogramowac vanosa zeby dzialal do odcinki, jestem ciekaw ile godzin silnik wytrzyma :norty:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Ok peace.Nie oto chodzi by się kłócić :D
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Nie rozumiem kolego oco chodzi z tym wklejaniem teorii. Jak dla mnie żaden M50 z vanosem nie ciągnie od dołu , tylko dopiero jak się vanos załączy - nawiązując do autora postu.

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano

Staram ci sie wytlumaczy ze masz mylne pojecie o vanosie

Kazde auto ktore ma glowice 4 zaworowa na cylinder ma kopa od 3-4 tys i jest to normalne Wkoncu to silnik wysokoobrotowy Jak wylaczysz vanosa to auto tez bedzie szlo jak burza od 3500 obr

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Chłopaki , od dziś odłączajcie vanos , bo wychodzi na to czy jest czy go nie ma , nie ma żadnej różnicy , więc po co przepłacać :lol:

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Chłopaki , od dziś odłączajcie vanos , bo wychodzi na to czy jest czy go nie ma , nie ma żadnej różnicy , więc po co przepłacać :lol:

 

Moze poczytaj troche na temat VANOSA i jak dziala a przedewszystkim w jakim celu Moze warto zaczac od MANUALA do e36 :mrgreen:

ps dzieki Vanoskowi Autka mniej paliwka pala :norty: Jest jeszcze pare plusow taki jak wyzszy moment obr do 3500 obr

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
...

 

Moze poczytaj troche na temat VANOSA i jak dziala a przedewszystkim w jakim celu Moze warto zaczac od MANUALA do e36 :mrgreen:

Przeczytałem twój wykład kolego i starczy.

 

ps dzieki Vanoskowi Autka mniej paliwka pala :norty: Jest jeszcze pare plusow taki jak wyzszy moment obr do 3500 obr

 

Ciesze sie , choć i tak słabawo ciągnie od dołu...

To wszystko , pozdrawiam

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
duzo koledzy piszecie ale nie wiem nadal czym sie sugerowac od zera zbiera sie nie slabo ale jak mam juz te 3,5tys to idzie ale kazde auto na wysokich obrotak idzie co nie ??? na moje vanos powinien brac od samego poczatku na lepszy start co nie ???
Opublikowano
drugi sposób to sprawdzić podczas jazdy na live data

 

Mógł byś to rozwinąć kolego?

siadasz z laptopem i patrzysz na live data podczas jazdy jak przestawia się wałek ssący

na INPie na biegu jałowym powinno pokazywać ustawienie wałka ssącego na 22stopnie

jak ruszysz to widać jak po załączeniu Vanosa wałek przestawia się na około 48-50stopni

Opublikowano
Od którego roku kolego można livedata "zmierzyć" - bo zdaje się nie w każdym e36 da się rade wykazać

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano

Ja mam z 96 i da rade .Kolega ma M43 z 94 i nie działa Live data.

 

A co do Vanosa to wyczytałem że nie musi stukac i klekotać żeby był walniety .Jak nie masz błędów a do 3 tyś nie idzie jak należy to na bank Vanos.Juz zakupiłem o-ringi a zaraz lece po uszczelki pod dekiel zaworów

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Tu miesiące w rachubę wchodzą. Ja mam 04.94 i nie ma możliwości odczytu livedata.

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano

Witam

 

Generalnie zgadzam się, że jak Vanos nie żyje, to nie ma dołu silnik, M-Technic ma rację. Zauważcie panowie, że w autach z Vanosem max moment obrotowy dostępny jest niżej, niż w autach bez [V], co jasno wskazuje na działanie tegoż elementu na niskich obrotach :idea:

Jeśli chodzi o diagnostykę, to INPA będzie pokazywała błąd czujnika położenia wałka rozrządu (camshaft sensor) pomimo, że czujnik jest sprawny oraz można to sprawdzić odczytując dane z live data, jak wspomniano wyżej.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.