Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

 

Od dłuższego czasu podczas jazdy po nierównościach coś "skrzypi: mi w tylnym zawieszeniu. Pojechałem do znajomego na kanał aby sprawdził czy nie ma nigdzie luzów. Okazało się że jednak jest wszystko ok. Po kilku ładnych miesiącach czytając ogłoszenia o E38 właściciel w prawdzie opisał mój problem ale nie do końca tzn. napisał że wymienił tylne wahacze bo mu skrzypiało w zawieszeniu tylko że nie napisał które wahacze bo są dwa rodzaje. Chce się zapytać czy ktoś z Was miał taki problem i mi podpowie które wahacze wymienić czy też robić już całość..

 

Pozdrawiam !

...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Opublikowano

jak skrzypi jak stara kanapa to najpewniej tuleje pływające, numer 2 na rysunku

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GF81&mospid=47517&btnr=33_0444&hg=33&fg=30 lub http://img36.yfrog.com/img36/1460/15968791.jpg

ponieważ wymieniając tą tuleję trzeba zdemontować drążek skrętny, dobrze jest go wymienić przy okazji (część numer 4). radzę również wymienić śrubę i nakrętkę (numer 5 i 6) którymi ustawia się kąt pochylenia koła. po wymianie tulei i drążka obowiązkowe ustawienie geometrii.

marek
Opublikowano
dzięki kolega za szybką odpowiedź. Własnie tak kwiczy jak stara kanapa. Mam rozumieć że trzeba to liczyć wszystko x 2..
...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Opublikowano
dobra dziękuje za pomoc :) Pozdrawiam !
...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Opublikowano
U mnie skrzypienie powodował wahacz oznaczony numerem 17 na tych schematach. Często skrzypi również linka od ręcznego, w miejscu, gdzie przechodzi przez metalowy okrąg. Powinna tam być guma, która lubi odpaść z biegiem lat... :cool2:

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

U mnie też skrzypiało w tylnym zawieszeniu,okazało się że to tuleja pływająca z lewej strony po zdjęciu zabezpieczenia z gumy tulei i wtłoczeniu w środek smaru po pewnym czasie problem zniknął :)Oczywiście jeśli element jest zużyty no to do wymiany.

Pozdrawiam...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.