Skocz do zawartości

Wysoka temperatura +uszcelka pod głowice


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Pnowie mam taki problem posiadam BMW E34 525TD od pewnwgo czsu mam skoki temperatury ,wiec udałem sie do mechanika który stwierdził wymiane czujnika temperatury ,po dwóch dniach problem powrócil tan sam temperatura wzrasta po jakims czasie wraca do normy i to sie powtarza ,koledzy sugeruja ze jest wydmuchana uszcelka pod głowica inni ze układ zapowietrzony ,mechanik twierdzi na 100% ze uszcelka ,płynu w oleju nie widac ,oleju w płynie tez niema ,sam niemam pewności i niec hchciałbym sie narazac na zbędne koszta czy Ktos moze mi poradzic jak rozwiazać ten problem

Z góry dzieki

Marek

Opublikowano (edytowane)

Wisko sprawdzałeś, a może termostat?

Ja pierw bym tam szukał ewentualnie pompa wody jeszcze, a chłodnica nie przytkana- cała powirzchnia gorąca?

Edytowane przez katar14
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Z tym viskiem to bywa róznie - na oko raczej nie sprawdzi sie - sam mam kłopoty zdiagnozować czy umnie aby nie pada lekko visco - najlepiej było by przełożyć-pożyczyć sprawne od kolegi któy nie ma problemu i polatać troszku.

 

Jeżeli uszczelka pdnieta mozna to sprawdzić - na zimnym silniku odpal odkręć i zobacz czy w zbiorniczku z płynu nie wydostają się bąbelki (poprostu czy nie robi się syfon -) - to najczęstsza objawa wydmuchanej uszczelki. Słyszałem też ze nie koniecznie musi się mięszac płyn z olejem czy na odwrót bo np. płyn może być spalany w cylindrze ale wtedy też towarzyszy ubytek płynu chłodzacego no i oczywiście "syfon"

Sprawdz czy nie masz efektu "syfonu"

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Tzn sprawdzałem na zimnym silniku nic sie nie działo ,mechanik kazał dodac ostro gazu i mowił ze wtedy dobrze widac ,lecz dlamnie niema tam zadnej fontanny jeszcze o jednym zpomnialem po przejechaniu kikunastu kilometró kiedy sie ztrzymałem ,podniosłem maske chcac sprawdzoc płyn to ten górny waz od chłodnicy był miekki tak jak by w srodku niebyło płynu więc dolałem kilka razy pocisnełm nim i znów spokojnie zrobiłem bez skoku temperatury 60km.
Opublikowano

No a wogóle to masz odpowiedni stan płynu?

Piszesz że dolałeś na zagrzanym silnku - trochę dziwne bo wtedy kiedy silnik jest zagrzany po odkręceiu korka płyn powinno wywalić czyli zbiornik powinien byc conamniej pełny.

Sprawdz na zimnym stan płynu - a może poprostu jest zapowietrzony - na chłodnicy jest korek odpowietrzający obok korka wleu, odkręć go czy aby czasem nie leci nim powietrze (przy jednocześnie zakręconym korku wlewowy oczywiście) jeżeli wylatuje płyn to odbrze jeżeli zaś syczy powietrze to spuść je całkiem az do momentu wypłynięcia płynu - ale to dobrze sprawdzić na lekko jużzagrzanym silniku a najlepiej kiedy termostat puści na chłodnice.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Właśnie co do odpowietrznika chłodnica jest z przodu wlew mam z tyłu przy przedniej szybie w którym miejscu mam szukac odpowietrznika 525TD kombi?
Opublikowano

Oj tego to już nie powiem - nigdy nie dubałem przy Dieslu ale może jest na górze chłodnicy tak jak przy benzynie, hmm, taki korek na srubokręt krzyżakowy a może poprostu przy dieslu nie ma czegoś takiego jak odpowietrznik, hmmm .

Niech wypowiedza sie inni

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
czy masz może zegary z przebiegiem pod prędkościomerzem (bez cc)

jesli tak to przyczyną mogą być te właśnie zegary sprawdz czy w tym

samym czasie co temperatura nic się nie zmienia np. poziom paliwa

 

Dokładnie, kiedyś też się ostro strachu najadłem jak mi wskaźnik powędrował na koniec skali - zdażyło się tak raz i sytuacja nigdy się nie powtórzyła. Winny może być albo czujnik temp. albo właśnie wskaźnik. Jak szybko łapie Ci temperaturę ? U mnie maksimum pokazał po przejechaniu ok 500m a więc to niemożliwe aby zagotował się na tak krótkim odcinku.

Ale przedewszystkim musisz sprawdzić czy nie jest zapowietrzony.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano

Witam Dzięki za rady byłem u fachowca od bemek który sprawdził testerm uckład chłodzenia i wykluczył pękniecie głowicy lub wypalenie uszczelki Powiedział że jest to wina elektroniki tzn.wskaznik ma zwarcie lub na tablicy gzies znajduje się zimny lut najlepiej zebym sprawdził tablice lub inne sprawy zwiazane z wskaznikiem ,czy juz Ktoś miał taka usterke od czego najlepiej zaczać.Niemógł mi sprawdzic zegarów ponieważ niema programu do525TD

Czy Któs moze mi poradzic w jaki sposób mam to naprawić?poz..

Opublikowano

Test zegarów możesz zrobić sam - tylko nie wiem czy to wykryje złe zachowanie się licznika temp.

-wciskasz przycisk kasowania przbiegu, (wyświetli ci przebieg) w tym momencie przekręcasz kluczyk w pozycję 1 (pamięaj w pozycję 1 a nie do momentu zaświecenia się kontrolek) i wtedy przejdzie test zegarów (na samym końcu wszystkie wskazówki powinny iść równo do końca) ale tak jak powtarzam nie wiem czy to coś wykryję ( być może np wskazówka temp zachowa się innaczej niż pozostałe, zobaczysz sam zresztą)

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.