Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W takim przypadku musisz wymienić obydwie sprężyny ponieważ ta stara może być już trochę niższa od nowej a poza tym może być też mniej sprężysta. Najlepiej ori z M paku co pozwoli zachować orginalną wysokość samochodu a musisz wiedzieć że w M pakiecie zawieszenie jest niższe od zwykłego fabrycznego o 2 cm. :8)
Opublikowano
To wiem że m-pakiet jest niżej. Dziś stojąc na światłach, coś strzeliło z okolic tylnego prawego nadkola. Dojechałem do domu, wypakowałem towar z bagażnika, a samochód dalej stoi krzywo, tzn. niżej tylne prawe nadkole o jakieś 1,5 cm :mad2: Z mechanikiem jestem umówiony na jutro na oględziny, ale podejrzewam pękniętą sprężynę. Acha, nic ciężkiego nie wiozłem tylko 100kg makulatury :mrgreen:. W trakcie jazdy nic nie puka, trzeszczy etc. nawet nie ściąga samochodu, nie przypominam sobie także abym wpadł w jakąś dziurę, mam na tym punkcie fioła :?:
Opublikowano

Dołączę się do watku,,,

Podobny problem miałem zaraz po kupnie swojego m-pakietu. Prawa tylnia sprężyna była pęknięta na dole zaraz na pierwszym zwoju. Nie wpływało to na jazdę ani nie było widoczne na zewnątrz(nawet koleś na przeglądzie nie zauważył). Odkryłem to przy wymianie sprężyn m-pakietowskich na sprężyny KAW(gorąco polecam-wysoka cena, ale jeżdzi się lepiej niż na orginalnych). Atak apropos spręzyn jak chcesz to mam jedną całą :mrgreen:

Opublikowano
Dołączę się do watku,,,

Podobny problem miałem zaraz po kupnie swojego m-pakietu. Prawa tylnia sprężyna była pęknięta na dole zaraz na pierwszym zwoju. Nie wpływało to na jazdę ani nie było widoczne na zewnątrz(nawet koleś na przeglądzie nie zauważył). Odkryłem to przy wymianie sprężyn m-pakietowskich na sprężyny KAW(gorąco polecam-wysoka cena, ale jeżdzi się lepiej niż na orginalnych). Atak apropos spręzyn jak chcesz to mam jedną całą :mrgreen:

 

Jutro się dowiem co dolega, ale jedna sprężyna nie pomoże trzeba wymienić parę. Czemu nie założyłeś oryginałów (jakiej są firmy?), były chorendalnie drogie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dokładnie sa bardzo drogie. Tez musiałem wymienic. Dowiedziałem sie ceny jedna oryginalna 600 zł kupiłem 2 ale nie oryginalne no i srednio utwardzone. Zadowolony nie jestem, musiałem kupic podkładki pod sprezyny o grubosci 2cm i jest dobrze. Ale zastanawiam sie nad kupnem 2 uzywek ale oryginalnych. Jesli mam jedna dobra to bym kupił druga oryginalna od kolegi który C ja poleca. Takie moje zdanie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Jutro się dowiem co dolega, ale jedna sprężyna nie pomoże trzeba wymienić parę. Czemu nie założyłeś oryginałów (jakiej są firmy?), były chorendalnie drogie?

 

Sprężyny KAW kupiłem, bo chciałem jeszcze lekko obniżyć auto. Podczas zmiany spreżyn znalazłem usterkę. Nie rozglądalem się za kupnem sprężyn orginalnych. Za komplet spreżyn KAW dałem ok 1000pln teraz trochę staniały.

 

Z tego co pisze Ziomekthx (600pln) wychodzi, że nie są w cale takie drogie porównując do cen za orginalne. :cool2:

Opublikowano
dokładnie sa bardzo drogie. Tez musiałem wymienic. Dowiedziałem sie ceny jedna oryginalna 600 zł kupiłem 2 ale nie oryginalne no i srednio utwardzone. Zadowolony nie jestem, musiałem kupic podkładki pod sprezyny o grubosci 2cm i jest dobrze. Ale zastanawiam sie nad kupnem 2 uzywek ale oryginalnych. Jesli mam jedna dobra to bym kupił druga oryginalna od kolegi który C ja poleca. Takie moje zdanie

 

Oryginalne to jakiej firmy są montowane, bo chyba BMW nie produkuje tylko jakiś poddostawca?

Opublikowano
J bym kupił sprężyny jakiejś innej dobrej firmy. Za cenę dwóch m-pakietowskich mógłbyś mieć prawie komplet H&R, Eibach, Bilstein, KAW czy coś w tym stylu.
Opublikowano
Problem w tym że chce mieć jakość i parametry fabryczne, a z tego co czytałem na forum różnie z tym bywa, np. po czasie tył mi opadnie lub będzie za miękko i w przeciwną stronę. Jedyną pociechą jest to że części pójdą w koszty.

 

Jakość i parametry można mieć tak samo dobre a czasami i lepsze niż na M-technic. Najważniejszą rzeczą gdy kupujesz sprężyny jest odczytanie dopuszczalnego max. nacisku osi w aucie. Każdy model auta może mieć to inne nawet mając tą samą jednostkę napędową. Zależy to od modelu nadwozia, wyposażenia czy tego czy masz hak do przyczepy czy nie. Kolesie kupują sprężyny nie sprawdzając tego i jest tak jak piszesz: za wysoko, za nisko, za miękko albo na odwrót, mimo że da sie je zamontować i jeżdzić. Ja zamawiałem swoje sprężyny na niemieckim ebay'u. Podałem im markę, model, rok, i że m pakiet, ale i tak firma odesłała mi majla żebym sprawdził lepiej max. nacisk osi. Apropos "opadania" auta to występuje to w każdej sytuacji nawet na najzwyklejszych sprężynach. Po jakimś czasie każda się trochę uklepie(u mnie ok 0.5cm). Ale decyzja należy do Ciebie. :cool2:

Opublikowano
Problem w tym że chce mieć jakość i parametry fabryczne, a z tego co czytałem na forum różnie z tym bywa, np. po czasie tył mi opadnie lub będzie za miękko i w przeciwną stronę. Jedyną pociechą jest to że części pójdą w koszty.

 

Jakość i parametry można mieć tak samo dobre a czasami i lepsze niż na M-technic. Najważniejszą rzeczą gdy kupujesz sprężyny jest odczytanie dopuszczalnego max. nacisku osi w aucie. Każdy model auta może mieć to inne nawet mając tą samą jednostkę napędową. Zależy to od modelu nadwozia, wyposażenia czy tego czy masz hak do przyczepy czy nie. Kolesie kupują sprężyny nie sprawdzając tego i jest tak jak piszesz: za wysoko, za nisko, za miękko albo na odwrót, mimo że da sie je zamontować i jeżdzić. Ja zamawiałem swoje sprężyny na niemieckim ebay'u. Podałem im markę, model, rok, i że m pakiet, ale i tak firma odesłała mi majla żebym sprawdził lepiej max. nacisk osi. Apropos "opadania" auta to występuje to w każdej sytuacji nawet na najzwyklejszych sprężynach. Po jakimś czasie każda się trochę uklepie(u mnie ok 0.5cm). Ale decyzja należy do Ciebie. :cool2:

 

 

Rozumiem, będę rozważał opcje. Pytanie, jakie parametry ma m-pakiet 40/30 i co to w ogóle jest za zapis, jestem zielony w temacie? :oops: 330i i 330d mają identyczne sprężyny na tył, prawda?

Opublikowano

Pierwsza liczba to przód a druga to tył. Prosta sprawa. Wartosci podawane w mm.

 

330i i 330d mają identyczne sprężyny na tył, prawda?
Z wyglądu może i tak, ale co do parametrów nie był bym pewien. Zależy to też od rodzaju nadwozia. 330i coupe moze mieć te same co 330d sedan ale touring może już mieć je z całkiem innymi właściwościami.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:oops: 330i i 330d mają identyczne sprężyny na tył, prawda?

z tego co sie orientuje to 330i i 330d maja inne sprezyny. 330i ma chyba zielone paski na spreżynach a 330d ma białe wiec czyms sie róznią

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam pytanie. Otóż odebrałem od mechanika samochód i wysokość tyłu mi się nie zgadza, a mianowicie od strony prawej gdzie pękła sprężyna odległość od rantu błotnika do krawędzi opony jest: jeden palec :mrgreen:, a po lewej jeden palec i +/- 1cm czyli większy prześwit. Oczywiście założona para nowych, oryginalnych sprężyn m-pakiet, nowe gumowe podkładki. Mechanik mnie uspokaja mówiąc że po prawej stronie mam akumulator i to jest przyczyną delikatnej różnicy wysokości, niestety nie pamiętam jaka była sytuacja przed uszkodzeniem sprężyny :duh: Drążyć temat z mechanikiem, czy tak ma być?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego tez myslałem ze to przez akumulator ale to nie to sprzezyny sa tak twarde w M-pakiecie ze gdy stanąłem na nią to sie nie ugieła a ważę 70 kg. Wyciągnij akumulator i sam sprawdz ze nic to nie zmieni. Wiele osób tak ma jak piszesz w tym i ja ale nie mam oryginalnych sprezyn. Mozesz jechac do mechanika i powiedziec ze nie jest to wina akumulatora. Niech je zamieni miejscami moze to cos zmieni chyba jeszcze nikt tego nie prubował moze jedna jest twardza nie wiem trzeba prubowac. Pozdrawiam

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Chyba zostawię ten "problem" w spokoju, bo zauważyłem po przeczytaniu dużej ilości postów, że większość e46 tak ma, a jest to dokładnie 1cm różnicy, tym razem mierzone metrem a nie palcem :norty: Przed montażem mechanik sprawdzał dokładnie wymiary obu sprężyn i były identyczne. Podjąłbym jeszcze próbę wymiany poduszki amortyzatora, ale nic mi nie stuka, puka, normalnie cisza, a samochód dobrze się prowadzi. Jak BMW mogło mi to zrobić żeby symetrii wysokości nie zachować :duh: I drobna uwaga, samochód jest 100% bezwypadkowy!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mozesz sprubowac z tymi poduszkami amortyzatora. Cene nie jest duza ale nie wiem czy Ci pomoze. Sam wymieniłem i kupiłem utwardzone a samochód jak stał krzywo tak stoi. A jak sie zdecydujesz na wymiane to polecam te http://moto.allegro.pl/item928025030_mocowanie_poduszka_amortyzatora_bmw_e30_e36_e46_hd.html

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli dobrze pamietam to tudm pokazywał jak wygladała zużyta poduszka , gdy ja wyciagna była w dwuch czesciach. Co do tych poduszek to tez zmieniłem na te co pokazałem w linku i jestem zadowolony

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.